Pagina 1 van 1
motorkap
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 08:44
door Charl
Ik ben sinds een dikke anderhalve dag trotse eigenaar van een zo'n prachtige lellekerd en ben op mijn eerste probleem gestuit: startproblemen bij warme motor. 'k heb inmiddels allerlei tips gelezen maar voordat ik daar iets aan kan doen moet ik toch echt eerst iets anders weten:
Hoe gaat in vredesnaam de motorkap open!?
Ben een handel of kabeltje gewend, heb me rotgezocht maar 't is me niet gelukt.
Niet allemaal tegelijk!
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 09:25
door Hanzzl69
Oh jee, ja nu heb je wel een probleem zeg...
Hoe zat dat ook al weer...
Ooit heb ik de motorkap wel eens open gekregen, maar hoe?
Al sla je me ....
Als ik aan het knopje links onder het dashbord draai gebeurt er niks.
En bij jou?
Goh, ik weet het ff niet meer ...
Misschien kan iemand anders helpen?
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 09:26
door Hanzzl69
....
....
....

Geplaatst: ma 16 jul, 2007 09:30
door Hanzzl69
Nou vooruit, ik wil de flauwste niet zijn. Het is nog vroeg.
Voel eens met je hand onder de voorbumper.
Er hoort een hendeltje / hefboompje te zitten dat een klemmetje bedient.
Dat hendeltje wil nog wel eens afbreken.
Zorg bij het sluiten dat je zeker weet dat het klemmetje de motorkap heeft gepakt door er even op de duwen ter hoogte van je koplampsteunen.
"KLIK"
Eenden hebben de nare gewoonte dat anders de motorkap ineens openwaait tijdens het rijden en dat wil je echt niet!
Oh ja, gefeliciteerd met de aanschaf!!

Knopje aan de rechterkant
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 09:32
door Ducky Willem
Of was het nu het knopje aan de rechterkant? Of gewoon van onder voor in het midden....
Ja ga voor jouw prachtige mobieleke staan (precies in het midden),
Kijk of er niemand achter je staat, en buig door je knieen
Onder de bumber zie je een hendeltje, druk deze naar boven
en voila, sesam open U!
Succes
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 09:38
door JanGert
Over die warme motor......dat had ik ook!
Wat bij mij goed werkt is alvorens te starten het gas vol in te drukken en houden tot ie gestart is. Absoluut niet gaan pompen met het gas.....dan duurt het allemaal nog langer!
Das mijn ervaring!
Succes
te moeilijk
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 10:16
door Charl
Dat wordt me echt te ingewikkeld hoor heren

.
Ik heb gisteren 3 warme start pogingen gedaan. Gaspedaal plankgas getrapt, niet gepompt, een seconde of 10 doorgestart, nada..
Dan maar een peuk en wachten.
Ik begrijp dat dit aan twee dingen kan liggen: te hete bobine of een slechte condensator.
Ik had meteen zin om het 1,2,3, setje er maar in te monteren maar er wordt wisselend over geschreven.
In eerste instantie zijn mensen lyrisch, maar bij een aantal komen de problemen weer terug en erger dan voorheen.
Iemand van jullie goede of slechte ervaringen?
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 10:30
door backfire
Nope, de enige ervaring die ik heb is dat bij mij doorstarten ook niet werkt, kort starten (hoogstens 1 of 2 omwentelingen) werkt bij mij veel beter, ook geef ik altijd maar een puntje gas.
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 11:01
door Charl
Daar ben ik mee begonnen als leek, met kort starten, maar het maakte niet veel uit, kort of lang, geduld werkte het best.
Ik heb er een half jaar garantie op dus ze sleutelen zich maar suf totdat ze het verholpen hebben.
ciao folks.
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 11:40
door supercees
10 seconden is dan te kort, gewoon blijven doorstarten, het is ongelooflijk hoe lang je dat kan doen voordat je accu leegraakt. mits goede accu natuurlijk. en al is de accu leeg, dan heb joe nog altijd de mogelijkheid om hem aan te slingeren.
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 12:16
door Pierce
Ik heb 123 ontsteking, nooit problemen mee gehad. Warm of koud, nat of droog altijd starten, volgas starten gaat vaak wel sneller

Geplaatst: ma 16 jul, 2007 13:48
door Charl
ok, heb je het zelf gemonteerd of hebben ze het in een garage gedaan?
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 13:54
door Pierce
De vorige eigenaar (een kennis) heeft het door de garage laten doen, hij vond het een enorme verbetering, daarvoor had hij altijd (4 eenden lang

) met puntjes gereden. Over het algemeen zijn de ervaringen volgensmij dat puntjes prima zijn alleen meer onderhoud vergen en dat de motor door 123 wat rustiger loopt en beter start.
p.s. voordat iemand anders begint te zeuren, via de zoekfunctie is hier veel over te vinden.

Geplaatst: ma 16 jul, 2007 17:20
door Charl
goed, nog even gebeld met eendengarage wormer, die worden mijn caretakers zullen we maar zeggen, a.s. vrijdag start hij per 1,2,3.
bedankt voor jullie commentaar.
groeten, dieter
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 20:09
door Transat
Welkom op het forum Charl.
Als ie na vrijdag nog niet lekker start met warme motor, dan rij je 'm d'r gewoon heen, zet de motor uit en vraagt aan hun 'wil je 'm even starten?'

Dan weet je meteen of het aan jou ligt of aan 'Wormer'
En nog ff dit: je vraag over die motorkap was al eens gesteld. Bovenin zie je een button 'Zoeken'. Als je die gebruikt dan kun je misschien al een hoop antwoorden op je vragen vinden. =>
(oud motorkap topic staat onder deze link)
Veel plezier op het forum!
