nieuwe aanwinst: Dyane 4 orange ténéré 1974
Geplaatst: ma 16 jul, 2007 21:59
Zo. Hierbij wat fotootjes van mijn nieuwe aanwinst: een Dyane 4 luxe uit 1974!
Zaterdag heb ik haar opgehaald in Oldenzaal, waar de vorige eigenaar al was begonnen met slopen. Na het motortje erin en de schermen er weer op te hebben gezet, ben ik er zo'n 150 km. mee naar huis gereden. Daar ben ik gelijk begonnen met leeghalen. Ik heb een hele vuilniszak met tapijt (!!!) en andere rotzooi van de bodem en uit de deuren gehaald.
Of ik er blij mee ben? Eigenlijk weet ik het niet. Dit zou de low-budget wintereend moeten worden waarnaar ik zocht - goedkoop, niet mooi wel tamelijk goed, oefeneend om wat bedrevener te worden met sleutelen. En vooral: een eendje waarvan het niet zo erg is als de vele kilometers hun sporen nalaten (rijden, heerlijk!).
Ik heb 450 euro voor de auto betaald, ze rijdt en is nog even gekeurd. Maar echt comfortabel is het nog niet, op de foto's is te zien waarom (dat 2cv-special bankje zit wel erg laag, en zie vooral de foto's van het schutbord...).
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Pluspunten:
- apk
- chassis goed
- motortje 2cv6 en versnellingsbak ok
- remmen ok
- banden ok
- een hoop onderdelen + kenteken natuurlijk.
Minpunten:
- het schutbord was verrot. De vorige eigenaar heeft dat op de Franse manier opgelost: hij heeft de rotte plekken eruit geknipt en er dun plaatstaal ingepopt(!). Daardoor nogal herrie als je rijdt.
- puntje laswerk waar de stuurstang door 't chassis gaat.
- raamrubbers rot.
- met de hand geschilderd.
Typisch de luxe-uitvoering: twee lampjes en één knopje!
En dat geile donkerbruine interieur natuurlijk.
Aparte manier van repareren hoor.
Tsja, opnieuw?
Meer foto's kun je vinden op http://www.geocities.com/jaspersch
Zaterdag heb ik haar opgehaald in Oldenzaal, waar de vorige eigenaar al was begonnen met slopen. Na het motortje erin en de schermen er weer op te hebben gezet, ben ik er zo'n 150 km. mee naar huis gereden. Daar ben ik gelijk begonnen met leeghalen. Ik heb een hele vuilniszak met tapijt (!!!) en andere rotzooi van de bodem en uit de deuren gehaald.
Of ik er blij mee ben? Eigenlijk weet ik het niet. Dit zou de low-budget wintereend moeten worden waarnaar ik zocht - goedkoop, niet mooi wel tamelijk goed, oefeneend om wat bedrevener te worden met sleutelen. En vooral: een eendje waarvan het niet zo erg is als de vele kilometers hun sporen nalaten (rijden, heerlijk!).
Ik heb 450 euro voor de auto betaald, ze rijdt en is nog even gekeurd. Maar echt comfortabel is het nog niet, op de foto's is te zien waarom (dat 2cv-special bankje zit wel erg laag, en zie vooral de foto's van het schutbord...).
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Pluspunten:
- apk
- chassis goed
- motortje 2cv6 en versnellingsbak ok
- remmen ok
- banden ok
- een hoop onderdelen + kenteken natuurlijk.
Minpunten:
- het schutbord was verrot. De vorige eigenaar heeft dat op de Franse manier opgelost: hij heeft de rotte plekken eruit geknipt en er dun plaatstaal ingepopt(!). Daardoor nogal herrie als je rijdt.
- puntje laswerk waar de stuurstang door 't chassis gaat.
- raamrubbers rot.
- met de hand geschilderd.
Typisch de luxe-uitvoering: twee lampjes en één knopje!
En dat geile donkerbruine interieur natuurlijk.
Aparte manier van repareren hoor.
Tsja, opnieuw?
Meer foto's kun je vinden op http://www.geocities.com/jaspersch