Pagina 1 van 1

Dekplaat onder chassis verwijderbaar

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 20:43
door henkpm
Ik ben benieuwd wat ik zal aantreffen als ik de grote dekplaat onder het chassis zou verwijderen.
Misschien is het wel beter voor mijn gemoedsrust om het niet te doen.....
Maar toch, kan ik zonder problemen de bouten die ik aan de onderkant zie losmaken, de plaat verwijderen en alles daarna zondermeer weer monteren ?

henk

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 21:28
door backfire
dekplaat, onder het chassis, met bouten? daar moet ik toch echt een foto van zien, waar precies zit die dekplaat?

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 21:53
door siemen
huh wat voor platen??
bodumplaten bedoel je zeker?

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 22:26
door Black Beauty
denk dat t gaat over de plaat onder de motor/bak ..., die zit vast met aantal boutjes.
Die kan je gewoon weghalen, ligt wel lekker vol met olie en troep; maw die houdt de stoep schoon

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 22:28
door Black Beauty
mag toch echt hopen dat je chassisonder/bovenplaat met bouten in elkaar zit. Zal de stevigheid van chassis geen goed doen ...

Geplaatst: za 21 jul, 2007 08:40
door Spookeend
het zijn of, als je een orgineel chassis hebt, je traverse bouten (bouten waar je assen mee op je chassiss zitten gebout) die zijn groot, zitten gebrogd en je hebt aan de voor kant 4 (2 aan elke kant) en aan de achterkant 4 (2 aan elke kant)

OF

als je een vergalvaniseerd wheels chassis hebt, dan zitten er tal van kleine boutjes (of zelf schroeven bij de allereerste versie) en dan kan inderdaad je onderplaat van je chassis gehaald worden. Dat is doppie 10?? geloof ik.

Maar, als de rest van je chassis er al niet goed uitziet, dan is het niet vergalvaniseerd denk ik, en vermoed ik dat je je assen wilt loshalen. En dat helpt niet om de binnenkant van je chassis te bekijken. tenminsten niet als je heel je eend verder uit elkaar wilt hebben.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: za 21 jul, 2007 13:34
door henkpm
Spookeend schreef:het zijn of, als je een orgineel chassis hebt, je traverse bouten (bouten waar je assen mee op je chassiss zitten gebout) die zijn groot, zitten gebrogd en je hebt aan de voor kant 4 (2 aan elke kant) en aan de achterkant 4 (2 aan elke kant)

OF

als je een vergalvaniseerd wheels chassis hebt, dan zitten er tal van kleine boutjes (of zelf schroeven bij de allereerste versie) en dan kan inderdaad je onderplaat van je chassis gehaald worden. Dat is doppie 10?? geloof ik.

Maar, als de rest van je chassis er al niet goed uitziet, dan is het niet vergalvaniseerd denk ik, en vermoed ik dat je je assen wilt loshalen. En dat helpt niet om de binnenkant van je chassis te bekijken. tenminsten niet als je heel je eend verder uit elkaar wilt hebben.
Greatnix Spookeend

Tjonge, wat een reacties. Mooi !
't Gaat dus niet om de plaat onder de motor.
Het gaat wel om de plaat midden onder.

'T is net zo als hierboven aangegeven: ik heb 2 chassis, een gegalvaniseerde en een gewone.....
Die onder de gegalvaniseerde zou ik met "doppie 10" kunnen losmaken, maar daar ligt mijn behoefte niet ...
't Ging om het gewone chassis, en bij nader inzien zitten daar veel minder bouten onder dan ik dacht en is losmaken helemaal niet aan de orde, mede gezien andere reacties hierboven.

Dank

Henk

Geplaatst: za 21 jul, 2007 13:52
door JanGert
Dat is toch gewoon de onderste plaat van het chassis??
Die kan je toch niet losmaken???

Of snap ik het nou niet goed wat er bedoeld word??

Geplaatst: ma 23 jul, 2007 11:32
door Jheronimus
Carterplaat kun je zonder problemen weghalen, deze hoeft er zelfs niet onder te zitten.

Geplaatst: ma 23 jul, 2007 12:00
door backfire
Je kunt het wel losmaken, felsrand ombuigen en dan een kleine hondertal puntlassen doorboren. Het kan en het wordt ook gedaan, maar het is wel een flinke klus.