Pagina 1 van 2
Netjes kitten
Geplaatst: zo 12 aug, 2007 22:59
door mano
Hallo eendeliefhebbers,
met de woorden "als je netjes kit zie je er niks meer van" begin ik elke keer weer met kitten.
Echter is het resultaat elke keer weer teleurstellend.
Ik vieze vingers, de auto een licht geribbeld plakkaat van smurrie erop.
Hoe pakken jullie dit precies aan? wat voor tools komen hier mee aan te pas? gaat het in 1 keer of in meerdere lagen?
ik gebruik strijkkit uit zo'n blik.
alvast bedankt!
Geplaatst: zo 12 aug, 2007 23:55
door Evan
Absoluut anti-kit.
Ik kit niks.
Gewoon goed aflassen en in de menie oid zetten.
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 08:15
door backfire
strijkkit is ook altijd geribbeld, wil je strakke kit hebben 3M uit het pistool, natte vinger met wat zeep om de boel glad te krijgen. Echter de 3m uit pistool kun je mits goed aangezet in 1 keer strak opzetten.
Ik kit alle overgangen, omdat lak nu eenmeel de werking van het metaal niet op kan vangen en kit wel.
ieder zijn meug, zolang fabrikanten blijven kitten doe ik het ook.
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 08:30
door supercees
je kan ook nog links en rechts van de naad eerst tape plakken, dan kitten, natte vinger erover, teveel aan kit komt op de tape, dan tape wegtrekken en nog 1 maal met de natte vinger erover om de licht opstaande randen plat te strijken.
zo is het wel wat meer werk, maar krijg je wel een hele rechte kitstreep.
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 19:33
door wieltje1
wat supercees zegt krijg je het mooiste resultaat, wat ik er alleen aan toe wil voegen is nadat je het plakband hebt verwijderd srtijk dan nog 1 keer na en kijk uit metr ik zal het hier en daar nog wat beter uitsrtijken, meestal wordt het daar niet mooier op, neem de tijd want kitten is een apart werk
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 21:41
door siemen
je tuit scheef afknippen kit rant er dunnetjes in leggen nette vinger er over heen gaan en dan pik ik een theelepeltje van me moeder en haal hem over de kit rant heen supper strak word het dan
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 22:51
door André Post
Het stokje van een ijsje gaat ook fantastisch.
Zijn er zelfs in 2 maten.
Geplaatst: ma 13 aug, 2007 23:53
door thomaaas
zeep op je vinger, maar zo min mogelijk kit gebruiken alsjeblieft: dat gaat roesten.
Geplaatst: di 14 aug, 2007 00:23
door the Nosepicker
thomaaas schreef:... maar zo min mogelijk kit gebruiken alsjeblieft: dat gaat roesten.
Kit roest niet. 't Is het slechte plaatwerk eronder wat roest. Goed voorwerk leveren dus. Als je nieuw plaatwerk goed last en vervolgens goed kit is er niets aan de hand.
Als voorbewerker heb ik honderden meters kitnaad in nieuw plaatwerk gelegd, 't zou vervelend zijn als al die klanten die kit weer willen laten verwijderen..
Voor het kitten goed ontvetten Mano.
Geplaatst: di 14 aug, 2007 18:10
door Evan
Toch gek dat het altijd het eerst onder de kitnaad is dat plaatwerk gaat roesten nietwaar?
Welk merk je ook kiest.
Trouwens denk ik dat je niet al die auto's hebt teruggehaald na enkele jaren om de kitnaad te inspecteren?
Geplaatst: di 14 aug, 2007 19:40
door mano
Bedankt voor alle tips!
De geontvette met het theelepetje met zeep gladgestreken kitrand zag er een stuk beter uit. Ik had geen ijslolliestokjes bij de hand.
Natuurlijk ook een beetje oefenen....
Maar gebruiken jullie liever een spuit of een pot?
Geplaatst: di 14 aug, 2007 19:58
door backfire
spuit
pot gebruik ik voor die plekken waar ik bewust het orginele idee van strijkkit terug wil hebben.
ik zie net dat ik daar nog helemaal geen foto van heb gemaakt.
wel van de regengoot met spuit
Geplaatst: di 14 aug, 2007 20:41
door wieltje1
ziet er gelikt uit
Geplaatst: wo 15 aug, 2007 10:08
door the Nosepicker
Evan schreef:Trouwens denk ik dat je niet al die auto's hebt teruggehaald na enkele jaren om de kitnaad te inspecteren?
Nee, maar het autoschadebedrijf waar ik werkte gaf FOCWA garantie op elke reparatie. Daar zou je dus wel wat van horen denk ik?
Nieuwe delen werden daar bewerkt zoals het origineel, felsnaden in deuren e.d werden dus vrijwel altijd afgekit. Door werken van staal ontstaan anders scheurtjes in de lak, zoals hierboven al genoemd werd.
Maar dit geldt dus voor goed/nieuw plaatwerk. Ik zie ook wel eens eenden die aan elkaar gekit zijn, waar de kit de 'bindende factor' van die eend is, en dan wordt het een ander verhaal..
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 13:15
door TB
Nu vraag ik me toch iets af wat ik hier niet lees. Het lijkt me niet dat die kit op het kale staal wordt gesmeerd? Dat zou dan weinig nut hebben. Een primer zou er op zijn minst onder moeten lijkt me??