Pagina 1 van 1

LHM ombouwen naar DOT4

Geplaatst: za 18 aug, 2007 18:47
door A3
Ik wil graag dot4 in mijn remsysteem gaan gebruiken.. Waarom? Met andere HRC wil ik graag rembekrachtiging krijgen. Voor is het geen probleem, (axelklauwen zijn geschikt voor dot4) achter is lastiger.. Hoe kan ik WRC's veranderen dat ze geschikt zijn voor dot 4? Passen remcilinders van oudtype (headlock) gewoon in normale 2cv (ami-super) achterremtrommels?

Geplaatst: za 18 aug, 2007 23:33
door backfire
ik weet dat de wrc's achter voor dot4 en lhm dezelfde bouwvorm hebben en gewoon uitwisselbaar zijn. Of de ami-super trommels hetzelfde zijn weet ik niet, hoewel het gaat natuurlijk om de achterplaat.

Je kunt natuurlijk ook voor de optie gaan om achter ook schijfremmen te monteren :D hehe.

Geplaatst: zo 19 aug, 2007 10:28
door Daffy
Je kunt achter wrc's van een AK 400 plaatsen. Deze hebben dezelfde bevestiging en diameter.
Begrijp alleen niet waarom het LHM systeem met LHM hrc niet zou kunnen worden voorzien van een rembekrachtiger.

Daffy

Geplaatst: zo 19 aug, 2007 10:56
door Jacobus_XIII
Daffy schreef:Je kunt achter wrc's van een AK 400 plaatsen. Deze hebben dezelfde bevestiging en diameter.
Begrijp alleen niet waarom het LHM systeem met LHM hrc niet zou kunnen worden voorzien van een rembekrachtiger.

Daffy
Omdat het om een dot 4 rembekrachtiger gaat die niet naar LHM om te bouwen is. De rembekrachtiger van Adrie komt bij mij uit de schuur vandaar dat ik even antwoord geef op de vraag.

Geplaatst: zo 19 aug, 2007 11:36
door backfire
welke rembekrachtiger werkt dan met LHM?

Makkelijkste optie die ik ken is de rembekrachtiger van een mini of fiat 127 sport, dit zijn serve bekrachtigers en voordeel daarvan is dat je deze overal kunt plaatsen.

Geplaatst: zo 19 aug, 2007 14:07
door Daffy
Ok , ik begrijp niet helemaal wat nu wordt bedoeld. een vacuum geregelde rembekachtiger komt niet in contact met de remvloeistof , en een elctrische - of mechanische rembekrachtiging is de pomp ( bekrachtiger ) gelijk de hrc.

Daffy

Geplaatst: zo 19 aug, 2007 15:45
door backfire
De servo bekrachiger is in weze een vacuumbekrachtiger maar omdat je geen vacuum bijvoorbeeld aanwezig hebt, regelt de servo de bekrachtiging. Bij dit systeem heb je gewoon een vaste HRC, van daar uit gaan de beide leidingen naar de servo ingang en vanuit de uitgang gaat de de bekrachtigde remdruk verder zoals het normaal zit.

Omdat deze servo bekrachtiger een losse unit is kun je deze in princiepe op elke plek monteren waar je nog wat ruimte over hebt. Dit was bij de 127 sport en mini's ook een normaal probleem.

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 11:30
door huub
heeft iemand een plaatje van zo'n mini/ fiat 127 servo?
ik heb hoog nodig wat extra remvermogen nodig voor de (aca) camper...
en dan lijkt dit de perfecte oplossing.

huub

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 12:28
door backfire
Nee helaas, heb zelf ook al lopen zoeken via google, maar nog niets gevonden. Misschien idee om even langs mini specialist langs te gaan.

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 14:06
door Punky
backfire schreef:Nee helaas, heb zelf ook al lopen zoeken via google, maar nog niets gevonden. Misschien idee om even langs mini specialist langs te gaan.
Dat moet voor jou geen probleem zijn, de grootste mini-onderdelenspecialist zit tegenwoordig in Den-Bosch meen ik. :roll: