Pagina 1 van 1

bodemplaat

Geplaatst: wo 15 okt, 2003 14:40
door Ramon
van de week zag ik dat de verbinding voetenbak/bodemplaat een beetje begint te rotten je weet wel bij lasnaat beetje gaat hangen naar onderen en bij drukken hoor je kriiikrrrr dus rot ik dacht zelf aan of er uit hakken en een nieuwe stukje in lassen of owatrol er in spuiten plamuren en een dikke laag tectiel zitten geen gaten hoor dus kan nog wel een jaar of 2 mee of gewoon wachten tot het er uit valt.

Geplaatst: wo 15 okt, 2003 15:16
door Punky
Zoals altijd bij een eend denk ik hier ook, dat het roestproces al verder is als je denkt. het platte stuk van de onderkant van de koets en je chassis kan al een heel eind aangetast zijn, waardoor je koets over je chassis kan gaan zakken met als gevolg dezelfde verschijnselen als bij een doorzakker. oa. zwarder sturen. Nu heb je een verzinkt chassis dus zal dat niet zo'n probleem zijn.

Ik denk dat je er het verstandigst aan doet om je koets een van het chassis te halen en dan te kiken wat de schade nu is. Valt dit mee, dan kun je hem goed bijwerken met oa owatrol en anders kun je een stuk inlassen. Ik denk wanneer je owatrol aan de buitenkant erop smeert en het al een eind weg gerot (kan ) zijn de owatrol nooit op de goede plaats kan komen. Diep tussen deze spleet dus.

Doet alles het nog goed en heb je gepalnd om hem over een jaar ofzo uit elkaar te halen, dan zou ik er niet zoveel aan doen en hem over een jaar ofzo goed aanpakken. :wink:

half werk werkt niet. :wink:

Geplaatst: wo 15 okt, 2003 17:36
door Teun
Lassen over roest ook niet.. :wink:

Geplaatst: wo 15 okt, 2003 18:15
door Ramon
geen last van een verzakte koets ook niet zwaarder sturen dan normaal bodemplaten zijn nog oke tikken en horen, maar de voetenbak is bij de aansluiting een beetje rot. dus hij valt er nog niet uit maar is wel vaag als er gaten komen ga ik wel lassen maar dan eerst alle roest weg hakken, volgend jaar alle tijd heeft nog geen haast.

Geplaatst: wo 15 okt, 2003 20:18
door Punky
Teun Stam schreef:Lassen over roest ook niet.. :wink:
Natuurlijk eerst alle rotte delen eruit slijpen en dan VERVANGEN door fatsoenlijk blik.

Ik had gehoopt dat men dit wel begreep. :wink: Met al die bouwkundige hier. :wink: