Pagina 1 van 1

Niet starten, probleem met ontsteking

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 13:21
door Delfosso
Hallo allen,

Na een week tobben kom ik er niet meer uit vandaar dat ik hier mijn probleem vertel. In de hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Drie weken geleden heb ik nieuwe contactpunten en condensator in de eend geplaatst. De motor liep weer als een zonnetje. Echter na een week gereden te hebben ging de motor ineens heel erg inhouden. Tevens kwam er een soort niesend geluid uit de motor.

Dus ik heb opnieuw de contactpunten gecontroleerd, dacht misschien is de afstand tussen de punten wat verlopen. Dit bleek in orde. Echter de auto wilde ook niet meer starten. Vervolgens heb ik het volgende gedaan:

1. Heb een nieuwe condensator gemonteerd, soms gaan nieuwe toch al snel defect, Vervolgens weer alles afgesteld. Het vreemde was dat wanneer ik het ontstekingstijdstip ging controleren het controle lampje continue brand ongeacht de stand van het tandwiel.

2. Heb toen een nieuwe bobine gemonteerd. Dacht misschien is deze defect gegaan. Echter blijft het probleem dat de motor niet aanslaat en het controle lampje continue brand.

3. Vanochtend alles weer gedomenteerd en nogmaals goed vetvrij gemaakt. Ook heb ik de bedrading tussen het ontstekingshuisje en de bobine gecontroleerd en de stekkertjes schoongemaakt. Tot overmaat van ramp is het probleem nog steeds niet weg. Het lampje blijft continue branden en de motor wil geen vonk maken en dus niet aanslaan.

Wie kan mij een stukje verder op weg helpen om deze nu toch wel zeer irritant probleem te verhelpen.

Alvast bedankt,

Groet,
Jurgen

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 13:24
door backfire
sluiting in de contactpunt, waarshijnlijk iets niet goed met het busje. Probeer eens je oude contactpunt terug te zetten.

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 13:31
door Delfosso
backfire schreef:sluiting in de contactpunt, waarshijnlijk iets niet goed met het busje. Probeer eens je oude contactpunt terug te zetten.
Wat bedoel je met het "busje". Mijn oude contactpunten zijn naar de eeuwige jachtvelden, deze waren versleten. :shock:

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 14:01
door backfire
Elke contactpunt zit op een scharnierpuntje, daartussen zit een islorende bus. Als dit niet goed is maakt de contactpunt kortsluiting.

Wat sommige mensen ook wel eens doen is de draad aan de verkeerde zijde aan de contactpunt schroeven, waardoor deze onbedoeldt altijd sluiting maakt. ;)

ik hoop dat je met de tekst wat kunt, vaak is zo iets makkelijker met plaatjes uit te leggen.

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 14:16
door Delfosso
backfire schreef:Elke contactpunt zit op een scharnierpuntje, daartussen zit een islorende bus. Als dit niet goed is maakt de contactpunt kortsluiting.

Wat sommige mensen ook wel eens doen is de draad aan de verkeerde zijde aan de contactpunt schroeven, waardoor deze onbedoeldt altijd sluiting maakt. ;)

ik hoop dat je met de tekst wat kunt, vaak is zo iets makkelijker met plaatjes uit te leggen.
Als het isolerende busje waar de contactpunten op scharnieren versleten is dan moet ik toch het gehele huisje vervangen??

Dat van de draad aan de verkeerde kant kan ik niet geheel volgen. Ik heb het draadje vanaf de condensator aan de onderzijde van het huisje vastgeschroeft waar het naar mijn weten altijd zit. Uiteraard zitten die plastic isolatie stukken er ook tussen.

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 14:32
door siemen
kortom doe er andere contact punten in

Geplaatst: zo 26 aug, 2007 18:52
door backfire
Yep contactpunt vervangen of als je weet hoe dan doormeten met multimeter (of iemand vragen die weet hoe)

Je moet ze eens de kost geven die de draad verkeerd aansluiten.

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 11:29
door bartje2212
of is het zodanig verbogen dat het contact niet opend door de de nok?