Pagina 1 van 2
stotstotstoteren
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 15:00
door siemen
een probleempje als wij voor de stoplichten wachten en wachten en wachten springt het op groen wij trappen het gas in en dan sputter de sputter valt ie helemaal weg paar keer trappen op het pedaal en we hebben weer vermogen wie weet wat dit voor probleem is?
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 16:06
door the Nosepicker
Te veel benzine? Carb. opnieuw afstellen.
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 16:52
door Tom de Wolff
ontstekking heb het ook gehad wilde bij lage toeren niet meer op pakken
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 18:22
door siemen
ik heb de cabrateur schoon gemaakt en liep daarna beter maar over is het niet
moet ik de onstekeing gewoon effe weer op nieuw afstellen
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 18:33
door dyane_maniac
valse lucht?
Geplaatst: zo 26 aug, 2007 19:00
door backfire
accelaratiepompke niet helemaal lekker is ook een optie
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:05
door Tom de Wolff
en al opgelost?
Geplaatst: wo 29 aug, 2007 22:44
door antarctica
Ik had ook een stoterend motortje in m'n Patron.
Starten: perfect, hoog toerental perfect, maar daartussen ..........
Alles geprobeerd totdat ik me de keurmeester van de APK herinnerde, toen hij de CO2 schroef indraaide: als ie slecht gaat lopen moet je deze schroef maar weer een beetje uitdraaien.
Vanavond gedaan en hij gaat weer als de brandweer!
En ik maar denken dat die schroef alleen invloed heeft op stationair draaien.
P
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 14:45
door siemen
ga ik dat ook maar eens proberen
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 15:47
door BW
tot hoever moet je die schroef opendraaien? de mijne is ook net weer van de apk
mvg
Bert
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 17:11
door dyane_maniac
niet zomaar en lukraak aan die schroef gaan draaien als je er niet zo bekend mee bent! maar dit is een aardige leidraad:
draai de schroef met het gleufje dat niet in het midden zit totdat het motortje de meeste toeren maakt. stel het stationaire toerental weer af en herhaal dan de eerste stap. als je eend verder gewoon goed rijdt blijf er dan vanaf maar als je versteld, onthoud de uitgangspositie.
Geplaatst: do 13 sep, 2007 23:11
door Peter v G
Ik heb afgelopen week ook een aantal middagen en avonden aan een stotterende motor gewerkt. Boegiekabels en bobine vervangen. De carburator een aantal keer doorgeblazen, vlotterhoogte afgesteld en zelfs een volledig andere carburator geplaatst. (En opnieuw begonnen met doorblazen en afstellen.)
Achteraf lijkt de meest logische verklaring,.....diesel getankt ipv euro 98.
Geplaatst: vr 14 sep, 2007 13:46
door TheSeend
Co2 schroef bijstellen:
- Zorgen dat de motor warm is.
- Zorg dat stationair toerental rond de 800 tpm maakt (bijna afslaan)
- Onthoud het aantal slagen draaien.
- Draai hem dicht en dan langzaam verder open totdat de motor het hardst draait.
Let op dat je choke dicht is!
Daniel
Geplaatst: vr 14 sep, 2007 13:47
door TheSeend
Oh, en als die niet op 800 tpm wil, dan mag die iets hoger. Maar stationair zou je motor rond de 800 rp/m moeten maken.
Da's langzamer dan je denkt...
Geplaatst: vr 14 sep, 2007 15:10
door backfire
mij is altijd verteld dat je de co schroef moet uitdraaien totdat ie het hardst loopt en dan klein stukje terug.