Kuchen en knallen
Geplaatst: ma 3 sep, 2007 18:52
Na vierduizend kilometer in twee-en-een-halve week - door Pyreneen en tropische hitte in Spanje - wil m'n Gele Eend niet meer zo...
Het begon al in de bergen: knallen bij afremmen op de motor. Dat is ie blijven doen, ook in ons platte vaderland.
En problemen met starten: na een natte nacht is ie amper aan de praat te krijgen. Wel accu, maar niet aanslaan. Ook hier weer knallen en na heel veel proberen (en dito geluk) begint ie wat kuchend te pruttelen. Na warme nachten: rien de problem.
Bovendien loopt ie niet meer zo lekker stationair, en lijkt ie in te houden m.n. bij hogere snelheden.
De feiten: er zit een 123-ontsteking in, olie, oliefilter, bougies en bougiekabels zijn vlak voor de zomer vernieuwd (en extra geisoleerd), en ik heb het kapok onder de motorkap vervangen door echte, glimmende motorkapbekledingspullie. Kleppen stellen is alweer even geleden.
Wat kan het zijn? Bobine? Toch bougiekabels? Kleppen? Algehele malaise?
Het begon al in de bergen: knallen bij afremmen op de motor. Dat is ie blijven doen, ook in ons platte vaderland.
En problemen met starten: na een natte nacht is ie amper aan de praat te krijgen. Wel accu, maar niet aanslaan. Ook hier weer knallen en na heel veel proberen (en dito geluk) begint ie wat kuchend te pruttelen. Na warme nachten: rien de problem.
Bovendien loopt ie niet meer zo lekker stationair, en lijkt ie in te houden m.n. bij hogere snelheden.
De feiten: er zit een 123-ontsteking in, olie, oliefilter, bougies en bougiekabels zijn vlak voor de zomer vernieuwd (en extra geisoleerd), en ik heb het kapok onder de motorkap vervangen door echte, glimmende motorkapbekledingspullie. Kleppen stellen is alweer even geleden.
Wat kan het zijn? Bobine? Toch bougiekabels? Kleppen? Algehele malaise?