Pagina 1 van 1
benzine op de verkeerde plek
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 21:51
door gerrit v
Tijdens een ritje met onze Rondo hoorde ik een "plop" geluid, alsof de kurk van een champagne fles schoot, weliswaar wat minder luid, maar toch.
Direct daarna was het uit met de pret en gaf de motor geen klap meer.
Motorkapje open en de benzine zit op de (rechter) cylinder in plaats van erin, dit lijkt me niet goed
Het asje waaraan aan de linkerkant de gaskabel zit, lijkt aan de rechterkant de boosdoener.
Wat is er loos?
Is dit een bekend verschijnsel en is het simpel reparabel of is het een kwestie van carb op de schroothoop en een andere monteren?
Dat laatste zou wel jammer zijn, want m'n torretje liep er geweldig mee
Dit overkwam ons in het centrum van Düsseldorf, dankzij de goede service van de ANWB, die de ADAC binnen de 20 minuten bij ons had, waren we met de ADAC autoambulance met een vertraging van een goed uur weer thuis; super toch!
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 22:54
door Punky
Dit klinkt me niet bekend in de oren, maar zo te horen is een andere carb. de oplossing. Als de gaten in de carb zijn uitgelopen, dan kun je deze nog wel maken met vulbusjes enzo, maar dat is een prutswerkje. Wordt door de EEEC gedaan bij oude carb's. Voor een moderne carb. is vervangen een goedkopere/makkelijkere oplossing.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 11:07
door backfire
Als het asje er helemaal uit is gekomen dan kan dat alleen als de venturiklep los is gekomen. En die komen alleen los als iemand hem al eens los heeft gehad en niet op de juiste manier heeft vastgezet. De venturiklep zit nu waarschijnlijk vast in de inlaat.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 11:52
door dyane_maniac
backfire schreef:Als het asje er helemaal uit is gekomen dan kan dat alleen als de venturiklep los is gekomen. En die komen alleen los als iemand hem al eens los heeft gehad en niet op de juiste manier heeft vastgezet. De venturiklep zit nu waarschijnlijk vast in de inlaat.
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?
Geplaatst: di 11 sep, 2007 14:49
door gerrit v
backfire schreef:Als het asje er helemaal uit is gekomen dan kan dat alleen als de venturiklep los is gekomen. En die komen alleen los als iemand hem al eens los heeft gehad en niet op de juiste manier heeft vastgezet. De venturiklep zit nu waarschijnlijk vast in de inlaat.
nee, het asje zit nog gewoon op z'n plaats.
'k ga vanavond eens kijken en schiet een paar foto'tjes!
Geplaatst: di 11 sep, 2007 18:04
door backfire
dyane_maniac schreef:
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?
Ja schroefjes worden aan de onderkant ingedeukt, waardoor deze uitzet en er dus nooit uit eigen kracht er uit kan trillen. Dus als je ze los hebt gehad moet je ze met loctite of op de orginele manier weer borgen.
Zelfs al komt er maar een schroefje los, als deze naar binnen wordt gezogen heb je een hoop schade.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 18:05
door backfire
gerrit v schreef:
nee, het asje zit nog gewoon op z'n plaats.
'k ga vanavond eens kijken en schiet een paar foto'tjes!
Mooi dat maakt het denk ik een stuk duidelijker Gerrit
Ennuh wij houden zo wie zo van ploatjes
Geplaatst: di 11 sep, 2007 18:38
door dyane_maniac
backfire schreef:dyane_maniac schreef:
euhm is daar een speciale manier voor, anders dan gewoon weer goed vastdraaien?
Ja schroefjes worden aan de onderkant ingedeukt, waardoor deze uitzet en er dus nooit uit eigen kracht er uit kan trillen. Dus als je ze los hebt gehad moet je ze met loctite of op de orginele manier weer borgen.
Zelfs al komt er maar een schroefje los, als deze naar binnen wordt gezogen heb je een hoop schade.
heb je helemaal gelijk in. gelukkis is die carb nog niet in gebruik. voor gebruik even extra borgen met locktite. thnx voor deze wijze tip
Geplaatst: di 11 sep, 2007 22:47
door gerrit v
De naaldafsluiter van de benzinetoevoer naar de vlotterbak lijkt de boosdoener, of eigenlijk een minuscuul korreltje zand
dat ervoor zorgt, dat de toevoer niet wordt afgesloten als de vlotterbak vol zit.
de zaak gaat overlopen en de pomp perst de brandstof, in ons geval via het al genoemde asje naar buiten.
morgen nog even nakijken en schoonmaken en de zaak weer in elkaar
Geplaatst: di 11 sep, 2007 22:49
door Punky
Dan valt het dus weer mee.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 22:51
door gerrit v
Punky schreef:Dan valt het dus weer mee.
gelukkig wel...'k vraag me trouwens nog wel af waar het "plop" geluid vandaan kwam
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 22:14
door gerrit v
gerrit v schreef:Punky schreef:Dan valt het dus weer mee.
gelukkig wel...'k vraag me trouwens nog wel af waar het "plop" geluid vandaan kwam
Hij loopt de teller weer uit; 130 plus dus!
wat een korreltje zand al niet teweeg kan brengen.
Bedankt voor het meedenken
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 22:22
door Punky
Goede stroomlijn dan zo'n voglietta.