Pagina 1 van 5
mijn motorrevisie
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 18:22
door DUKW
hallo
ik zit der al een tijd aan te denken om zelf me motor te gaan reviseren. maar ben nu een beetje aan het rond kijken naar onderdelen en prijzen en nu kom ik der achter dat er toch wel moeilijk ( naaar mijn meening ) aan een nieuwe krukas en lagers te komen zijn heefd iemand hier meer ervaring mee. en weet iemand waar ik ze zou kunne kopen.
greets dukw
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 19:04
door Ramon
jaaaa te veel, maar stp in duitsland, lees ook maar eens het topic van lelijke eends zijn opknapbeurt daar staat ook een boel in
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 19:33
door DUKW
oke maar heb je ook een website van dat bedrijf of hebben ze dat niet. zal eens kijken of ik dat topic kan vinden.
greets dukw
Geplaatst: za 20 okt, 2007 17:59
door jeroentje
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 17:40
door DUKW
oh jah bedankt. maar was al niet meer nodig. ben nu bijna al me spullen als voor me motorevisie. volgende binne kort foto's met een verhaal der bij. heb van het weekend een snelle nokkenas krukas en licht vliegwiel gehaald en me big bore set staat in besteling.
greets dukw
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 17:54
door BW
ik moet mijn motor binnen anzienbare tijd ook reviseren dus ben ik nu info aan het opzoeken. ik ga ook voor een big bore, snelle nokkenas, afgedraaid vliegwiel, lichtere stoterstangen, piranha ontsteking en last but not least ga ik er ook injectie inbouwen
heb alleen een probleem met de sensor voor het koelwater
heeft iemand nog goede ideën of mogelijke opmerkingen waar er problemen zouden kunnen ontstaan bij bepaald onderdelen?
mvg
bert
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 23:20
door backfire
sensor koelwater? verklaart u nader

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 09:50
door BW
ik doe richting autotechnologie aan de hogeschool, en 1 van mijn proffen gaat MegaSquirt inbouwe in zijn wagen omdat zijn ECU "overleden" is
Nu d8 ik wrm er niet eentje inbouwen in mijn geit het enige probleem dat ik ondervond terwijl ik info opzocht was dat er een sensor van koelwater aangesloten moest worden. heeft iemand hier ervaring mee? of een oplossing? oliesensor zal wss andere waarden geven en een koeluchtsensor is ook al gn optie aangezien deze varieert naargelang hoe koud de buitenlucht is.
(project start wanneer de financiën het weer toelaten :p verdere berichtgeving volgt nog)
mvg
Bert
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 10:17
door backfire
Die sensor zal waarschijnlijk wel uit te zetten zijn in megasquirt. Anders is het een kwestie van de weerstand meten van een koelwatersensor op temperatuur en dan een weerstand met dezelfde waarde er tussen zetten.
Belangrijkste bij megasquirt en injectie is de lambdasonde en de sensor voor de ontsteking.
Dat brengt me op het 2e probleem, megasquirt heb je electronische ontsteking nodig voor de timing signalen van de injectie, of zit ik nu verkeerd?
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 10:49
door BW
het overbruggen van die sensor lijkt me geen goed idee, de sturing moet namelijk weeten hoe warm je motor is om te weeten hoeveel benzine hij moet inspuiten. vraag me af of je anders geen problemen gaat krijgen met koude start?
ik heb de site van megasquirt nog maar vaag overlopen, er stond iets op over de ontsteking maar wat juist weet ik niet meer
ik heb 123 ontsteking zouje deze hier kunnen op aansluiten?
zal het een dezer eens goed bekijken
grtz
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 12:07
door backfire
het overbruggen van die sensor lijkt me geen goed idee, de sturing moet namelijk weeten hoe warm je motor is om te weeten hoeveel benzine hij moet inspuiten. vraag me af of je anders geen problemen gaat krijgen met koude start?
>>Lambda Sonde, niet met watertemperatuur.
ik heb de site van megasquirt nog maar vaag overlopen, er stond iets op over de ontsteking maar wat juist weet ik niet meer
ik heb 123 ontsteking zouje deze hier kunnen op aansluiten?
>> Als je bij de pulsgever kunt komen, wat moeilijk wordt. Op vliegwiel een pulsgever maken zoals bij de Visa en dan de juiste benaderingsschakelaar.
zal het een dezer eens goed bekijken
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 15:33
door willem dijkstra
BW schreef:het overbruggen van die sensor lijkt me geen goed idee, de sturing moet namelijk weeten hoe warm je motor is om te weeten hoeveel benzine hij moet inspuiten. vraag me af of je anders geen problemen gaat krijgen met koude start?
ik heb de site van megasquirt nog maar vaag overlopen, er stond iets op over de ontsteking maar wat juist weet ik niet meer
ik heb 123 ontsteking zouje deze hier kunnen op aansluiten?
zal het een dezer eens goed bekijken
grtz
Even vaag overlopen gaat je geen suc6 brengen denk ik.
Ik heb eeb MS in mijn eend gehad aangesloten op een visablok waarvan de carb was vervangen door een mono injectieunit van een (ik durf het bijna niet te typen) opel.
Ik had een olietemperatuur sensor i.p.v. de koelwatertemp sensor gemonteerd. Dat is niet echt een succes omdat de olie veel te langzaam opwarmt om de verrijking/verarming na een koude start teniet te doen.
Bij luchtgekoelde motoren kun je dan beter een cylinderkoptemp sensor monteren.
Verder is het vinden van de juiste kengetallen voor de ecu een heel werk.
Monopoint is ook geen goede oplossing, bij hele hoge toerentallen raakte de
injector/ecu combinatie in de war doordat de injector openingstijd de daarvoor beschikbare tijd overschreed.
Single point injectie is dus de oplossing maar de componenten daarvoor zijn misschien wel beschikbaar op motorfietsen maar erg duur.
Zelf maken kan ik niet.
Het aanpassen van het brandstofsysteem op een eend voor injectie is een heel werk (je moet een buffertank en een retour leiding aanbrengen of een andere brandstoftank/pomp combinatie monteren)
Ik heb het nooit beter gekregen als met de standaard carb.
Wil je ook de ontsteking integreren dan spreek je over motormanagement. Dat is hier niet aan de orde.
Fijn is wel dat een 123 vast een stabiele puls levert om een goed toerensignaal naar de MS te sturen, dat scheelt een hoop geklier.
Toch zou ik voor de zekerheid even kontakt opnemen met Albert.
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 17:49
door DUKW
nou dat word mij allemaal te moeilijk. hoor ik hou het voorlopig wel bij mun deze onderdelen mischien in de toekomst een turbo der op bouwen. ben ik ook al een beetje mee bezig beetje info verzamelen en een klein tubotje om zoeken. wachten tot der op me werk een goede gebruikte word weg gegooit.
greets dukw
Geplaatst: ma 22 okt, 2007 18:39
door backfire
GA je de turbo dan ook opzetten volgens het jaren 70 princiepe van suck through maken of met een modernere overdruk carburateur (R5) of alsnog met high tech injectie?
Geplaatst: di 23 okt, 2007 15:51
door DUKW
ik weett nog niet precies denk gewoon de ouwde.manier en mischien kies ik wel gewoon voor een compressoor. maar jij was der toch ook mee bezig. wat voor systeem kies jij dan?
greets dukw