Pagina 1 van 1
Motortype
Geplaatst: di 25 sep, 2007 11:54
door F.J. van Hulten
Motor type
In mijn 2 CV uit 1986 ligt een motor met de volgende identificatie:
A Citroen
AM 2 A
N0 0625505143
Dit is naar mijn mening geen origenele 2 CV motor.
Kan iemnad aangeven wat het wel is?
m.vr.gr.
Geplaatst: di 25 sep, 2007 12:08
door Jheronimus
Is een motor uit de Acadyane.
Geplaatst: di 25 sep, 2007 12:11
door backfire
zie:
www.cats-citroen.net
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
Geplaatst: di 25 sep, 2007 16:58
door dyane_maniac
idd een acablok. heeft het nog de "turbo"? (aansluiting van luchtfilter)
is verder niets mis mee hoor dat dat blok erin zit. verschil (voor zover ik heb kunnen ontdekken) is alleen die "turbo". Van de 600cc blokken is de am2 (dyane) het fijnste blok vind ik. dit blok heeft een hogere compressie.
douwe
Geplaatst: di 25 sep, 2007 17:41
door siemen
en dat merk je ook!
Geplaatst: di 25 sep, 2007 19:58
door Peter v G
Ik heb ook zo'n blok. Deze heeft echter al de nodige kilometers gemaakt al sik naar de zuigers en de stootrand in de cylinder kijkt. Waarschijnlijk zal de compressie niet meer zijn zoals het hoort. (Nooit gemeten.)
Komt de hogere compressie uit de zuigers of is er een wijziging in de koppen?
Geplaatst: di 25 sep, 2007 21:49
door siemen
volgens mij door de koppen maar dit weet ik niet zeker.
volgens mij zijn die zuigers ook een klein beetje grooter (breder)
Geplaatst: wo 26 sep, 2007 00:07
door dyane_maniac
verschil zit puur in de zuigers. het staat ook op de kop van de zuigers. bij een eenden blok staat hier 8,5 en bij een am2 blok 9. verder is de boring en de slag hetzelfde. de zuiger is als het ware iets hoger. helaas beginnen deze blokjes zeldzaam te worden.
Geplaatst: wo 26 sep, 2007 14:31
door plof
dyane_maniac schreef:verschil zit puur in de zuigers. het staat ook op de kop van de zuigers. bij een eenden blok staat hier 8,5 en bij een am2 blok 9. verder is de boring en de slag hetzelfde. de zuiger is als het ware iets hoger. helaas beginnen deze blokjes zeldzaam te worden.
m.a.w. als je die zuigers in een "regulier" blok zet heb je op de "turbo" na een am2 blok.. ?
Geplaatst: wo 26 sep, 2007 15:40
door Ramon
precies het zelfde als a06 635
alleen in de carburateur zitten wat groter sproeiers.
gewoon 8,5 compressie
geen dubbele klepveren
wel andere koeltunnel