Pagina 1 van 1

benzine probleempje

Geplaatst: do 27 sep, 2007 18:11
door custom blauw
ik heb een probleempje met men visa. hij rijdt als een speer alleen als ik optrek stinkt hij na benzine en als ik stop voor bijv stoplicht stinkt die ook na benzine. keek ik net even bij de cabrateur. en als ik veel gas geef en dan in een keer stop met gas geven stroomt er onder bij het spruitstuk uit dat kleine gaatje wat onder in zit veel benzine iemand enig idee hoe dit komt het zijn niet een paar drupjes.

groeten jochem

Geplaatst: do 27 sep, 2007 20:41
door dyane_maniac
hoogst waarschijnlijk verkeerde vlotterhoogte. afstelling gegevens kan ik je niet aan helpen, maar vast wel ergens in te winnen. als het net zo moet als bij de eend, kwartiertje werk.

Geplaatst: vr 28 sep, 2007 09:01
door Gerard2cv
Ja,de hoogte is dezelfde nl.18mm van de pakking tot het hart van de vlotters
eerst de 2 helften gelijk en recht buigen en dan met het lipje op de naald
de hoogte instellen.Mocht dit niet helpen,een nieuwe vlotternaald

Geplaatst: za 29 sep, 2007 18:42
door custom blauw
Was net vanochtend bezig had andere banden onder de eend zetten achter 155/15. en ook gelijk even naar de carburateur gekeken. en even schoon gemaakt en vlotter hoogte verander. en nu is het goed. wel leuk dat ik nu lees dat ik michien de vlotter hoogte af moet stellen. maar was er zelf achter gekomen. citroen ds hebben er ook wel eens last van. maar bedankt voor jullie reactie's.

groeten custom blauw 8)

Geplaatst: za 29 sep, 2007 23:04
door OnsEendje2
Hi mooi dat het gelukt is.
Maar off topic, ik zit even op je site te kijken en je eend ziet er goed uit. Alleen hoe heb je de ventilatieklep nu gemaakt en waarom? Lijkt me veel moeite.

Geplaatst: zo 30 sep, 2007 08:58
door THE SPITFIRE
jeps denk dat het de vlotterhoogte is.
en verder wat ik je laatst al zei is ff de carb goed schoon maken.
:lol:

Geplaatst: ma 1 okt, 2007 22:38
door custom blauw
OnsEendje2 schreef:Hi mooi dat het gelukt is.
Maar off topic, ik zit even op je site te kijken en je eend ziet er goed uit. Alleen hoe heb je de ventilatieklep nu gemaakt en waarom? Lijkt me veel moeite.
het voorruit frame was rot en ventilatie klepje en moterkap scharnier ook. dus heb ik dat toen in een keer vervangen en gemaakt uit een stuk plaat. en zo als iedereen weet lekt het ook meestal wel langs dat klepje omdat die alleen in het midden echt aan getrokken wordt. en roest gevoelig. de lucht happer op de motor kap kan ik met een kachel slang koppelen. en zo heb ik in de warme tijden lekkere frisse lucht binnen. en het staad natuurlijk ook wel leuk en appart. :D

Geplaatst: ma 1 okt, 2007 22:44
door custom blauw
THE SPITFIRE schreef:jeps denk dat het de vlotterhoogte is.
en verder wat ik je laatst al zei is ff de carb goed schoon maken.
:lol:
ja toen die avond liep hij ook zo beroerd. dat kwam omdat ik had dat pinnetje af geknip die de benzine afsluit. maar was vergeten dat (hulsje) dat er oom heen zit met gaatjes er weer op te doen dus daarom liep die volgas wel maar bleef die niet goed stationair lopen. maar het is alleemal weer op gelost en hij loopt nu weer supper en stinkt niet meer. :lol:

Geplaatst: di 2 okt, 2007 20:13
door Handjes
Gerard Maas schreef:Ja,de hoogte is dezelfde nl.18mm van de pakking tot het hart van de vlotters
Behalve als het een Weber carbu betreft ;) .

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 07:47
door Gerard2cv
Als er dus een Weber op mocht zitten,dan zet je dat deksel op zijn kant,zodat
de vlotter naar beneden hangt en moet er tussen de vlotter en de pakking
een boortje van 7mm passen.Maar dan heb je het over Visa motoren want
op een 2cv zit alleen Solex

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 10:26
door Handjes
Gerard Maas schreef:Als er dus een Weber op mocht zitten,dan zet je dat deksel op zijn kant,zodat
de vlotter naar beneden hangt en moet er tussen de vlotter en de pakking
een boortje van 7mm passen.
Klopt.
Maar dan heb je het over Visa motoren want
op een 2cv zit alleen Solex
Dit was echter ook een Visa-motor... Maar er blijkt een Solex op te zitten.