Pagina 1 van 2
Carburateur is schoon maar toch slecht starten
Geplaatst: wo 3 okt, 2007 00:22
door Hanzzl69
De carburatuer van mijn eend is schoongemaakt want ik dacht dat die vervuild was, maar toch start de motor koud nog steeds slecht.
Dat wil zeggen, hij start maar slaat stationair snel af en geeft blauwe rook. Zonder chocke gaat het iets beter en met een warme motor is het ook beter.
Met koude motor rijden geeft een "hik" in de accelaratie, de motor houdt dan in. Ook dat verdwijnt als de motor warm is.
Bougies zijn goed, stroomdraden zitten vast en ik heb 123 electronische ontsteking in mijn 2cv6 die nauwelijks olie gebruikt.
Een maal rijdend gaat het gesmeerd.
Wat heb ik nou aan m'n fiets hangen?

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 09:45
door backfire
blauwe rook is olie, mar dat kan, het is tenslotte een boxer. Welke olie graad gebruik je? Verder vermoed ik dat je motor ongeveer 150.000+ KM er op heeft zitten.
Vlotter hoogte controlleren en benzinepomp stoterstanghoogte controlleren / afstellen.
Geplaatst: wo 3 okt, 2007 11:23
door dyane_maniac
en het motortje altijd even (10-15 sec0, voor het wegrijden met koude motor, wat toeren laten maken (niet laten razen). zo staat het ook in het boekje. is misschien geen oplossing voor het hele probleem, maar het zal allicht een verbetering zijn.
douwe
Geplaatst: wo 3 okt, 2007 14:31
door André Post
Controleer het veertje wat de chokeklep dichthoudt.
Ik heb wel eens gezien dat dat veertje te strak was waardoor de choke klep niet vrijkomt als wat gas gegeven wordt.
Het moet een heel licht veertje zijn.
Doet het stangetje aan het membraam,wat de choke klep moet opentrekken het nog?
Hoeft geen probleem te zijn, bij mij werkt dat ook niet, maar je weet het niet.
Alles klinkt alsof de motor verzuipt met choke en tekort komt zonder.
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 20:35
door Hanzzl69
Even een update.
De carb is volledig schoongemaakt (een nacht laten weken) en met lucht uitgespoten. Dat heb ik een specialist laten doen.
Daarna deed de eend het nog steeds slecht dus kon diezelfde garage de boel ook nog eens netjes afstellen, dat hadden ze niet goed genoeg gedaan.
OK, 200 euro verder dus.
Ik geef toe, het koud starten gaat nu iets beter en als de motor warm is gaat het perfect.
Alleen ... bij een koude start met choke maakt de motor nog altijd soms heeeeeeel veeeeeeeel toeren om daarna ineens stil te vallen.
Of hij loopt onregelmatig stationair.
Ik ben ff uitgepoept, nog tips voor me?

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 23:16
door Spookeend
klinkt toch echt als een choke/lucht probleem. even in de toeren gaan en dan afslaan, lijkt dat ie even op een heeeeel schraal /rijk mengsel hard loopt, en dan alleen nog op benzine of lucht, en dat doet ie niet.
Ik vermoed dattie verzuipt, vandaar ook de blauwe rook (te veel benzine, niet zo'n beste verbranding) is je acceleratie pompje/sproeier wel ok? Kan zijn dat er dus wat met je choke niet goed zit, waardoor er dus met de choke te veel benzine in komt?
Hoe start ie koud zonder choke, met een beetje gas om m aan de gang te houden?
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 6 nov, 2007 09:35
door Twécévé
Dit probleem heb ik ook (al jaren) als het wat kouder is. 's Zomers dus geen last van. Maar gisterochtend de eend gebruikt en als ik dan in de 2e versnelling de wijk uitrij dan houd de eend soms plotseling in en bokt flink. Moet dan flink met het gas spelen. Als ik eenmaal de wijk uitben en kan een stukje in z'n 4 rijden zodat de motor warm wordt, dan is het vanzelf over.
Geplaatst: di 6 nov, 2007 23:42
door Hanzzl69
Spookeend schreef:
Hoe start ie koud zonder choke, met een beetje gas om 'm aan de gang te houden?
Zonder choke heb ik het idee dat het starten beter gaat. Ik zat zelf ook al aan verzuipen te denken.
En dat bokkig wegrijden herken ik ook.
Zou het te verhelpen zijn met een andere sproeier? Of kan je die niet wisselen? Zit toch in je carburateur of niet (heb er niet veel kaas van gegeten zoals je merkt)
Of moet ik hem gewoon wat rustiger stationair laten lopen? Dat heb ik wat verhoogd door de bout onder de gaskabel (loopt er evenwijdig aan, met een gekartelde kop en een gleuf op de kopse kant) wat te verdraaien omdat ik vond dat de laadstroom te snel zakte... ofwel, is het m'n eigen schuld?

Geplaatst: wo 7 nov, 2007 00:16
door Ramon
werkt het vacuum pompje nog??
dus als de moter loopt trekt ie dat paletje helemaal naar achteren zo niet vervangen die handel. die was bij mij stuk maar beter starten homaar
met sproeiers moet je niet gaan kloten zolang je niet weet wat je doet!
ik zeg nog steeds bcc>>>rollerbank dag
niet voor alleen maar getunde bakken.
ik was de laatste keer een van de enige met bigbore de rest was bijna allemaal origineel eend blokkie en wat die gasten er uit halen, dit betekend ook dat je zeker weet dat ze niet te rijk if te arm loopt zegmaar
Geplaatst: wo 7 nov, 2007 00:22
door Hanzzl69
Ik ga zeker niet zelf kloten aan het ding.
Maar ... BCC rollerbankdag zeg je? Wanneer en wat doen ze dan? En kost het wat en is inschrijven dan nodig?
Staat niet bij evenementen genoemd.
Geplaatst: wo 7 nov, 2007 00:24
door Ramon
kost je 70 e duurt hele dag broodjes koffie geregeld leert veel en is echt wel leuk!
aanmelden via info mail dan de 10 die als eerste betalen mogen meedoen
Geplaatst: wo 7 nov, 2007 00:30
door Hanzzl69
Oh, interessant. Thanx!
Geplaatst: wo 7 nov, 2007 08:47
door Spookeend
hij is toevallig niet net voor de klachten begonnen voor een verse apk geweest?
Geplaatst: wo 7 nov, 2007 14:54
door TB
Jij hebt het over de CO afstelling...
Geplaatst: vr 9 nov, 2007 00:39
door Hanzzl69
Spookeend schreef:hij is toevallig niet net voor de klachten begonnen voor een verse apk geweest?
Nee. Dat duurt nog 5 maanden.