Pagina 1 van 1
Vastzetten koppen Visa
Geplaatst: wo 10 okt, 2007 14:51
door willem dijkstra
Is er een juiste volgorde voor het aanhalen van de cylinderkoppen of mag jezelf wat verzinnen???
Geplaatst: wo 10 okt, 2007 16:24
door dyane_maniac
eerste onderste dan de rest. en natuurlijk alles een beetje in etappes. je hebt ook 2 aanhaal momenten. check de vraagbaak hier over. daar moet het instaan en volgens mij ook de volgorde. en anders weet gerard het wel
Geplaatst: wo 10 okt, 2007 20:40
door willem dijkstra
dyane_maniac schreef:eerste onderste dan de rest. en natuurlijk alles een beetje in etappes. je hebt ook 2 aanhaal momenten. check de vraagbaak hier over. daar moet het instaan en volgens mij ook de volgorde. en anders weet gerard het wel
Sorry Douwe, natuurlijk had ik eerst goed moeten zoeken.
In de 2CV Haynes staat eerst boven/voor dan boven/achter daarna onder.
Maar in de Visa boeken kan ik niks vinden, hopelijk weet Gerard hoe het bij een Visa moet.
Geplaatst: wo 10 okt, 2007 22:02
door dyane_maniac
he? ja als de haynes het zegt.... maar ik heb echt altijd begrepen dat onder eerst moest... nu ben ik heel benieuwd of ik het altijd fout heb gedaan... gerard wwar ben je?
douwe
Geplaatst: do 11 okt, 2007 20:24
door custom blauw
he hallo.
ik heb het even op gezogd voor je. heb werkplaats handboek hier voor me liggen.
letterlijk over getypt het volgende:
plaats de drie moeren (messing ring onder de bovenste moeren, stalen ring onder de onderste moer.
draai de moeren voorlopig vast met 1 Nm.
de cilinderkoppen dienen nagetrokken te worden na de montage en het vastdraaien van het spruitstuk.
houd onderstaande volgorde aan:
-voorste bovenste moer
- achterste bovenste moer
-onderste moer
Aanhaalkoppel: 1,9 Nm
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten jochem
Geplaatst: do 11 okt, 2007 21:07
door dyane_maniac
goh, vraag me af of dat voor eenden anders is dan...
douwe -vraagbaken liggen in de loods-
Geplaatst: do 11 okt, 2007 21:38
door André Post
Volgens de vraagbaak ook eerst boven, dan onder voor de 2CV6.
Quote vraagbaak:
- Zet de cilinderkopmoeren definitief vast met 20-23 Nm (2,0-2,3 kgm). U mag dit pas
doen wanneer de spruitstukken aangebracht en vastgezet zijn. Zet de moeren vast in
de volgorde:
1. Bovenste voorste moer;
2. Bovenste achterste moer;
3. Onderste moer.
Geplaatst: do 11 okt, 2007 21:38
door willem dijkstra
dyane_maniac schreef:goh, vraag me af of dat voor eenden anders is dan...
douwe -vraagbaken liggen in de loods-
Bedankt Jochem, nee in de haynes staat voor een eend hetzelfde.
Geplaatst: do 11 okt, 2007 23:21
door dyane_maniac
willem dijkstra schreef:dyane_maniac schreef:goh, vraag me af of dat voor eenden anders is dan...
douwe -vraagbaken liggen in de loods-
Bedankt Jochem, nee in de haynes staat voor een eend hetzelfde.
