Pagina 1 van 1

draagarm monteren

Geplaatst: do 1 nov, 2007 21:59
door marc2cv
Ik heb nieuwe lagerschalen in mijn draagarmen geperst. Nu wil ik weer alles monteren. De vraag is nu worden er per draagarm 1 of 2 kunststof vetkeerringen gebruikt en moeten ze met de platte kant of met de holle kant naar de lagers wijzen.

groeten en bij voorbaat dank

Marc

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 08:37
door backfire
1 kunststof en 1 vilt, de kunstof buitenste keerring wijst met de platte kant naar het lager. Vilten keerring wijst nergens naar ;)

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 08:37
door Daffy
Platte zijde naar de lagers. Anders dichten ze niet af .

Daffy

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 09:50
door jeroentje
Volgens mij met de holle kant naar de lagers toe. Heb het nog even in een onderdelenboek opgezocht en daar is het ook zo te zien.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 10:10
door backfire
Vreemd, want toen ik de moer losgedraaid heb kwam de keerring mee en die is zo blijven zitten. De keerring zat met de platte kant naar het lager toe.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 11:01
door jeroentje
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is nl een ongelooflijk pielwerkje om ze op de juiste manier te monteren. Andersom tik je ze er zo in lijkt me.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 12:23
door Jheronimus
Afbeelding

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 13:02
door jeroentje
Hmm dit stond er in mijn boek. (dyane 1968/1970) Heb nog wel meer onderdeelboeken van A-typen. Zal deze straks eens gaan uitpluizen. Erg vreemd 2 verschillende lezingen. Maar niet de eerste keer in A-type land :D.

Afbeelding

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 15:59
door backfire
Zeker als je er van uitgaat dat de meeste afgebeeld worden met een keerring. Terwijl bij die van mij rondom voorzien zijn van Vilt (binnenzijde draagarm), zoals ook te zien is op mijn site.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 17:55
door Erikjan
Bij mij zaten ze met de open kant naar buiten en de plate kant naar het lager. Anders krijg je ze er ook bijna niet in denk ik.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 18:25
door dyane_maniac
zien die keerringen er hetzelfde uit als die voor het motorblok gebruikt worden? want dan moeten ze met de holle kant naar het vet toe. maar ik heb nog nooit een draagarm verwijderd, dus ik ken die keerringen ook niet.

het doel van die holle kant is volgens mij, dat als er vet of olie uit wil (en dus ook IN de holle rand zit) dit de buitenste "lip" naar buiten drukt en zodoende afdicht.

een tip die ik gekregen heb (en ook wil gaan toepassen): plaats een smeernippel op de draagarm en spuit na monteren vet hierin. kost je een koker per kant, maar dan schijnen ze wel een heel stuk langer mee te gaan. (qua alijtage en roest)

Bedankt allemaal

Geplaatst: zo 4 nov, 2007 19:30
door marc2cv
Na jullie goede raad en ook nog eens navragen bij de leverancier blijkt inderdaad dat de holle kant naar buiten dient te wijzen en de platte kant richting te lagers.

groeten

Marc