Pagina 1 van 1
Chassis, stukken erin laten lassen toegestaan?
Geplaatst: za 3 nov, 2007 17:34
door Roodrunner
Is het toegestaan verrotte delen uit het chassis te snijden en replacements erin te lassen?
Geplaatst: za 3 nov, 2007 17:40
door backfire
Als je het netjes doet wel.
Geplaatst: za 3 nov, 2007 20:04
door AZL57
Nieuwe plaat moet ook van dezelfe dikte zijn als de originele.
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 00:23
door landloper
Weet iemand hoe het lassen moet? In de APK-eisen lees ik dat het òf proplassen om de 20mm òf 50% streeplassen moet zijn. Echter, een (klein) deel repareren ziet er mooier uit als je het er netjes in last. Mag dat?
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 09:47
door siemen
om de randen proplassen en de rest aflassen en tektyleren.
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 10:08
door dyane_maniac
landloper schreef:Weet iemand hoe het lassen moet? In de APK-eisen lees ik dat het òf proplassen om de 20mm òf 50% streeplassen moet zijn. Echter, een (klein) deel repareren ziet er mooier uit als je het er netjes in last. Mag dat?
ik zelf las meestal helemaal door. geen 50% lasjes of wat ook. wel laat ik meestal na een stukje lassen een stukje ongelast, zodat je hier de rls / menie mooi tussendoor krijgt. ik las niet in 1 keer door, maar op verschillende punten rupsjes. zodoende vervormt het wat minder.
proplassen ben ik niet zo fan van, maar dat kan komen doordat ik daar minder goed in ben? ik heb in het begin op proefstukjes nog wel eens gehad dat het niet perfect aan elkaar gelast zat. soms is het lastig om de twee delen echt strak tegen elkaar te krijgen en dat is wel een voorwaarde voor een beetje okaye proplas
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 11:10
door backfire
Ik heb geproplast wat oorspronkelijk met puntlassen vast zit, op dezelfde afstand als de puntlassen. En wat normaal een heel stuk plaat is las ik ook helemaal door.
Geplaatst: zo 4 nov, 2007 11:29
door landloper
De oorspronkelijke situatie het meest benaderen, is dus het beste. Dus proplassen waar puntlassen zaten en volledig aflassen waar je een reparatiestuk in het werk last.
Geplaatst: di 13 nov, 2007 23:14
door gheert
Probeer zoveel mogelijk door te lassen op die plekken. En de inzetstukken mogen best 0.5 tot 1.0 mm dikker zijn dan de rest van het chassis. Naderhand kun je er altijd nog een gat in boren om het geheel met owatrol en verf af te werken.
gr Gheert
Geplaatst: wo 30 apr, 2008 17:21
door Emiel
Ik sluit me aan bij Gheert, als je last aan een chassis moet je minimaal dezelfde dikte plaat nemen als de plaatdikte van het chassis, je mag proplassen of rupslassen, echter is het het stevigst en het mooist als je rondom gewoon alles doorlast.
Eventuele stukken die in het zicht zijn kun je wat bijslijpen en afwerken met carosseriekit en tectyleren.
Emiel