Pagina 1 van 1

Wie weet hoe?en legaal?

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 11:41
door meharieendvooraltijd
Hallo beste lezer,
Ben in bezit van Mehari ( door vorige eigenaar uit Frankrijk "gehaald") zonder papieren/kenteken.
De oude - franse -nummerplaat is wel aanwezig. Wil het oude slechte chassis vervangen door nieuw goed gekeurd chassis.
Heb een en ander bij RDW nagevraagd. Kreeg berg aan informatie en papieren die ik moet hebben waardoor je de moed in de schoenen zakt...
Het belangrijkste schijnt te zijn, dat ik een bewijs van eerste afgifte ( in Frankrijk?) verkrijg.
Weet iemand bij welke instantie ik dan moet zijn en/of ik die instantie zonder de Franse taal goed bij machte te zijn kan benaderen?
Vanzelfsprekend zijn ook andere suggeties/oplossingen meer dan welkom.
Bij voorbaat dank en altijd bereid tot wederantwoord indien dat binnen mijn vermogen ligt.
Mehari/Dyane freak,
Met vriendelijke groeten,
Ron

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 03:28
door Eminence Grise
ai...ai... zonder papieren wordt het erg lastig. minimaal de carte grise heb je nodig.
Ik denk dat je in het departement moet zijn waar de auto gergistreerd was. Maar of ide nog wat hebben....??

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 09:09
door Twécévé
Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 09:59
door TB
Kan Citroen niet iets voor je betekenen in deze kwestie?

Er moet toch wel te achterhalen zijn middels het chassisnummer wanneer de auto is verkocht, door welke dealer en wanneer dat was?

Goed idee

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 10:31
door meharieendvooraltijd
Twécévé schreef:Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.
Hallo,
Had ik niet aangedacht. Lijkt mij een prima tip.Met dank.
Met vriendelijke groeten.

Reactie

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 10:36
door meharieendvooraltijd
Eminence Grise schreef:ai...ai... zonder papieren wordt het erg lastig. minimaal de carte grise heb je nodig.
Ik denk dat je in het departement moet zijn waar de auto gergistreerd was. Maar of ide nog wat hebben....??


Is inderdaad zo, carte de grise... Maar ja hoe vind ik de juiste instantie met mijn minimale kennis en spreekvaardigheid van de Franse taal?
In ieder geval bedankt. De vertalng van die laatse zin in het Frans geeft mij al de nodige hoofdbrekens.
Laat mij maar een subframe van een snel lopende Dromedaris ( Mehari in het frans...)opbouwen...

Re: Goed idee

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 11:07
door TB
meharieendvooraltijd schreef:
Twécévé schreef:Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.
Hallo,
Had ik niet aangedacht. Lijkt mij een prima tip.Met dank.
Met vriendelijke groeten.
Dat is ook een optie, maar het is wel jammer natuurlijk. Het mooiste is om het originele chassisnummer te gebruiken.

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 13:17
door marcopr
Het is belangrijk dat je een bewijs van aankoop hebt, zodat je kan aantonen dat je de wagen legaal hebt gekregen. Verder dient het chassisnummer en eventuele plaatjes met dat nummer op originele en autentieke wijze bevestigd en leesbaar te zijn.
Bij Citroën NL kan je bij de heer Molleman vragen om een verklaring dat een mehari met desbetreffend chassisnumer en kleur daadwerkelijk door Citroën gebouwd is.
Steek ook je licht eens op bij Sander Aalderink in Wormer. Hij heeft een gewoon 2cv-bedrijf en is natuurlijk geen vraagbaak, maar hij heeft mij ook goed geholpen en heeft veel ervaring in dit soort zaken.