Pagina 1 van 2

Wielbasis oude Bestel versus Nieuwe 6

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 23:58
door Lelijke Eend
Zit er verschil in wielbasis tussen een 'moderne' 2cv6 enm een BestelEend van 1959 ? En als ik een koets van een BestelEend uit 1959 op een chassis van een modern zesje wil schroeven, moet ik dan iets aanpassen en zo ja: wat ?

Geplaatst: do 13 dec, 2007 00:02
door Michiel van G.
je zal het schutbord van de moderne eend incl voetenbak moeten overzetten, want de remmerij zit bij een oude 2cv op het chassis, en niet op het schutbord. ook de pedaalaansluiting is anders. Verder misschien wat gaten veranderen, maar in principe kan het.

Geplaatst: do 13 dec, 2007 11:24
door Yannick
Je doet het gewoon niet, want je klinkt niet 12pk, je voelt niet 12pk en veren doe je ook al niet meer. :wink:

Geplaatst: do 13 dec, 2007 12:12
door j b
volgens mij wilt ie gewoon alleen maar zijn chassi vervangen en verder alles overzetten

Geplaatst: do 13 dec, 2007 23:47
door Lelijke Eend
Nee, moderne 2cv7 (geen tikfout!) voorzien van een koets van een bestelEend uit 1959.

Geplaatst: do 13 dec, 2007 23:56
door CitroenAZU
Verder moet je het chassis inkorten aan de achterzijde en de 4 zijpootjes aanlassen.

Leuk project!

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 08:54
door Ramon
hee elmer dan moet je eens wat meer op snail forum lezen zitten allemaal van die leuke projecten

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 12:18
door Yannick
Ramon2cv schreef:hee elmer dan moet je eens wat meer op snail forum lezen zitten allemaal van die leuke projecten
Zou hij 'em willen verlagen? :wink:

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 18:20
door Lelijke Eend
Zijpootjes ? Snail forum ?

Ik twijfel nog steeds of ik het doe hoor ! Met name het inlassen van een compleet nieuwe voetenbak staat me niet zo aan.

Geplaatst: za 15 dec, 2007 09:12
door the Nosepicker
Kom, je bent al 2 jaar bezig, dan kan een middagje er toch wel bij?? ;)

Geplaatst: za 15 dec, 2007 13:44
door Ramon

Geplaatst: za 15 dec, 2007 15:11
door SamClukkers
Lelijke Eend schreef:Ik twijfel nog steeds of ik het doe hoor ! Met name het inlassen van een compleet nieuwe voetenbak staat me niet zo aan.
Bij een AZU van '59? Wees dan maar blij dat de voetenbak het enige is dat je moet vervangen! :roll:

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 01:39
door Lelijke Eend
SamClukkers schreef:
Lelijke Eend schreef:Ik twijfel nog steeds of ik het doe hoor ! Met name het inlassen van een compleet nieuwe voetenbak staat me niet zo aan.
Bij een AZU van '59? Wees dan maar blij dat de voetenbak het enige is dat je moet vervangen! :roll:
Nou, de koets is op zich goed hoor. Hoeft niets meer in gelast te worden wegens roest. Maar moet er nog meer verbouwd worden dan ?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 01:40
door Lelijke Eend
Ga me even registreren.

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 02:44
door Lelijke Eend
Hmz, prijs van het ding gaat omhoog. En als ik dan ook nog moet verbouwen ... Wel ben ik op het idee gekomen om een AK400 te nemen en daar een ribbelkap op te zetten. Totaal niet orgineel, maar wel leuk volgens mij ! En volgens mij hoef ik dan een stuk minder aan te passen, hoef ik niet in het chassis te zagen en heb ik meer ruimte ! En ook meer nadelen zoals een hoger benzineverbruik en andere zaken die aan de luchtweerstand gerelateerd zijn. Ach, ik zie wel, eerst maar eens de motor op het chassis schroeven.