Pagina 1 van 1
benzineklemmetjes
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 17:36
door hanzz
Hallo,
Ik heb zopas een nieuw verzinkt immitatie chassis gekocht bij CQS, geproduceerd door DEGRAAF
Nu wil ik m'n benzine en remleidingklemmetjes erin steken, maar ik heb ze bij m'n wheels chassis allemaal om zeep geholpen...
Heeft er iemand een idee wat precies de diameter is van die gaatjes in het chassis, want ik zou er morgen nieuwe willen gaan halen...???
Greetz
hans
Re: benzineklemmetjes
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 18:25
door Tom de Wolff
hanzz schreef:Hallo,
Ik heb zopas een nieuw verzinkt immitatie chassis gekocht bij CQS, geproduceerd door DEGRAAF
Nu wil ik m'n benzine en remleidingklemmetjes erin steken, maar ik heb ze bij m'n wheels chassis allemaal om zeep geholpen...
Heeft er iemand een idee wat precies de diameter is van die gaatjes in het chassis, want ik zou er morgen nieuwe willen gaan halen...???
Greetz
hans
kan ook een productie fout zijn van de klemmetjes. heb ik ook gehad.
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 18:26
door siemen
ze zijn best wel prijzig.
je krijgt er van die witte plugjes bij die diameter ros je een gaatje in je chassis plugje er in dan dat zwarte klemmetje er in drukken
Geplaatst: vr 4 jan, 2008 21:52
door AZL57
Je kunt ook een metalen stripje met een popnagel vastzetten en dan twee boogjes over de leidingen buigen. Net als bij de jaren 50 eenden. Wel een stukje rubber om rem en benzineleiding tegen doorschuren.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 01:30
door Punky
In een nieuwe peugeot gebruiken ze degelijke kunststof klemmen die ook in de gaten passen en kosten nagenoeg niks.
Kan zowel de remleiding als de benzineleiding degelijk mee vastgezet worden.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 10:22
door TB
Ik vind die klemmetjes die citroen gebruikt best zwak. Ik had toen ik het chassis wisselde er ook een paar gesloopt.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 10:54
door marcopr
Bij mijn eend zitten op het chassis een paar lipjes gelast en daar zet je de benzineleiding (koper) mee vast. wel een stukje rubber ertussen steken anders slijt de boel door.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 12:50
door Steffan
bij de chassiswissel van mijn eend hebben we naar een tip van een eendengarage deze klemmetjes gebruikt:
(of iets wat er op lijkt in ieder geval, beetje lastig een plaatje van te vinden)
werkt goed!
Geplaatst: za 5 jan, 2008 12:53
door siemen
of gaten boren in de flens rand van het chassis en er kabelbinder om heen.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 14:05
door hanzz
Hoi,
Hmm, gaten boren in een verzinkt chassis doe ik niet zo graag...
Ik denk dat ik eens bij peugeot ga kijken of ze iets hebben liggen!
Greetz
hanzz
Geplaatst: za 8 mar, 2008 17:46
door hanzz
'k heb vandaag nieuwe klemmetjes gekocht, omdat'k een ander verzinkt chassis heb gekocht. Maar ook nu passen de klemmetjes er niet in. 'k heb er 14 € voorbetaald heb heb geen zin er weer nieuwe te kopen,...
Zou ik gewoon die gaatjes een beetje uitboren en wat menie erin doen tegen de roest?
Weet iemand vanbuiten hoeveel mm die gaatjes moeten zijn?
groet
Hans
Geplaatst: zo 9 mar, 2008 13:53
door the Nosepicker
hanzz schreef:
Hmm, gaten boren in een verzinkt chassis doe ik niet zo graag...
Ik zou toch nog eens zoeken naar klemmetjes in de maat van de huidige gaten in je chassis. Die 14,- euri zijn dan weggegooid, maar boren in een gegalvaniseerd chassis? Dan liever nogmaals 14,- euri er tegenaan gooien.