Pagina 1 van 3
stationair goed daarna smoren van motor
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 14:25
door Bull Frog Bleu
afgelopen weekend mijn eend nagekeken.
stationair daait de motor goed.
Zodra het gas aangeraakt wordt lijkt de motor wel te smoren of teveel benzine te krijgen.
met als gevolg dat de motor gaat knallen en in toeren terug loopt.
Wat kan dit zijn? heb de punten al opnieuw afgesteld evenals een andere caberateur. Zelfde probleem bleef.
condensator...of klep die benzine regelt bij hoger toerental?
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 14:33
door Ramon
kleppen gesteld???
Re: stationair goed daarna smoren van motor
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 15:21
door willem dijkstra
Bull Frog Bleu schreef:
Wat kan dit zijn?
Zie onder "alledag" checklist motorstoringen.
Suc6
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:16
door AZL57
levert de benzine pomp genoeg ?
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 08:19
door Bull Frog Bleu
kreeg laatst de opmerking dat het misschien wel eens
door het aanzuigen van valse lucht zou kunnen komen.
Dit dan bij de inlaat van het spruitstuk.
kan dit hier ook invloed op hebben?
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 08:59
door Punky
Kan een mogelijkheid zijn. Heb in het verleden ook een knallend blok gehad en na vervangen van de spruitstukpakkingen was het verholpen.
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 10:13
door dyane_maniac
Bull Frog Bleu schreef:kreeg laatst de opmerking dat het misschien wel eens
door het aanzuigen van valse lucht zou kunnen komen.
Dit dan bij de inlaat van het spruitstuk.
kan dit hier ook invloed op hebben?
zou goed kunnen. ik had dat mn motor lekker draaide, maar als ik dan wilde accelereren dan smoorde die. hortend en stotend kwam ie dan op gang en dan ging het weer (zodra ik het gas weer iets los liet) en dat was idd valse lucht bij het spruitstuk. je kan het controleren door met draaiende motor remmenreiniger of startgas op de aansluitingen van het spruitstuk en carb te spuiten. merk je verschil in toeren dan zuigt ie daar valse lucht
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 19:33
door Bull Frog Bleu
denk dat het torretje niet meer tot leven gewekt kan worden.
Bij aanslepen hier en daar klein plofje. Bij starten kwam er soort van druk op luchtfilter dus ben bang dat zuigerveren niet meer de juiste functie aannemen.
Kortom wie ow wie kan mij op zeer korte termijn aan goed draaiend blok helpen?
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 19:38
door Hanzelman
losmaken en veren nakijken/vervangen een optie? Is net zoveel werk als blok vervangen,misschien zelfs minder werk
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 22:16
door siemen
je hebt een pb!
Geplaatst: di 15 jan, 2008 10:19
door Jheronimus
De omschreven klachten kunnen niet worden veroorzaakt door slechte zuigerveren.
Zoals eerder gezegd zoek het probleem bij het mengsel, de kleppen of de ontsteking.
Geplaatst: vr 18 jan, 2008 17:45
door siemen
heb gister al een bericht gekregen dat zijn eend weer loopt!
Geplaatst: vr 18 jan, 2008 22:06
door Robbert.
en wat was het probleem.. en vervolgens de oplossing?
Geplaatst: vr 18 jan, 2008 22:14
door siemen
zo ver dat ik kon zien waren de zuigerveren versleten.
Oplossing: een motor uit mijn azu gelepelt en nu heeft hij hem in zijn eend.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 11:38
door gheert
Lijkt een beetje op die van mij. alleen die van mij doet het goed tot je de snelweg opgaat, Dan houdt ie in en ruikt een beetje verbrand, met als gevolg dat ie niet boven de 80 kmpu uitkomt. Puntjes net gesteld (3 keer) maar t blijft. Als ik dan ff geen gas geef doet ie het daarna weer, tot ie weer iets warmer wordt. Dit is pas sinds gisterenmiddag. Als iemand mij hierbij kan helpen heel graag
alvast bedankt en groetjes Gheert