Pagina 1 van 1

Hoe zou dit komen

Geplaatst: za 26 jan, 2008 19:15
door inmijneendje
Hoe zou dit kunnen komen, ook het spatbord was aardig geroest bij het bevestigings punt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aan de andere zijde was alles normaal,

Geplaatst: za 26 jan, 2008 19:20
door the Nosepicker
Benzineleidinkje heeft in de loop der jaren de chassislak weggeschuurd? Ooit een lek in het benzineleidinkje waardoor alle vet/tectyl/whatever is opgelost? Vaak tegenaan gepist? Is dit een quizvraag? Of puur uit interesse? Komt je blokkie al omhoog als je gasgeeft wegens verrotte motorsteun?? ;) Heb je al koffie op vandaag? Hoe is 't met Gerdy? Wat wil jij bij de friet?

Geplaatst: za 26 jan, 2008 19:40
door inmijneendje
the Nosepicker schreef:Benzineleidinkje heeft in de loop der jaren de chassislak weggeschuurd? Ooit een lek in het benzineleidinkje waardoor alle vet/tectyl/whatever is opgelost? Vaak tegenaan gepist? Is dit een quizvraag? Of puur uit interesse? Komt je blokkie al omhoog als je gasgeeft wegens verrotte motorsteun?? ;) Heb je al koffie op vandaag? Hoe is 't met Gerdy? Wat wil jij bij de friet?
alle antwoorden zijn ja of goed of nee of fout.

Geplaatst: za 26 jan, 2008 19:46
door TB
Het zoiezo een roestgevoelig punt!

Geplaatst: za 26 jan, 2008 19:49
door inmijneendje
TB schreef:Het zoiezo een roestgevoelig punt!
''

ja het chassis wel,maar dat is daar nog goed , het is alleen de koplampsteun die compleet weg is geroest

Geplaatst: za 26 jan, 2008 20:18
door André Post
Het is al een oud type steun,
als er geen enkele bescherming meer op zit zal het best hard roesten.

Geplaatst: za 26 jan, 2008 22:39
door Lelijke Eend
Gokje: keer een tik gehad, (haar)scheur in de las en daar lekker water tussen. Roest is dikker dan metaal, dus roest drukt de scheur mooi open waardoor er meer water bij kan voor meer roest.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 01:11
door backfire
Ik heb ook een andere steun gekocht waarbij deze daar ook al aardig begon, terwijl mijn oude steun daar wel goed was maar die was bovenaan weer rot. Die steunen blijven een gevoelig punt.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 02:16
door siemen
tsja het is een roestgevoelig punt!
beste is natuurlijk een andere er op te zetten! en die die van onderen in tektyl te spuiten!

owja en de oorzaak is meestal dat de benzine leiding aan de steun heeft lopen schuren en dan gaat het hard!

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 11:49
door AZL57
Ook de verf die citroen gebruikte voor de lampensteunen was niet veel soeps. Het leek vaak heel redelijk totdat je eens aan de verf kwam dan vielen hele vellen eraf en eronder was het lekker aan het roesten. Zo te zien was de verf zonder primer op het metaal gespoten. Wat de onderkant van de poten betreft. Water loopt naar beneden dus als de verflaag loszit loopt het ertussen tot onder en gaat daar fijn zijn gang.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 12:14
door björn
ik zeg een roest monstertje :wink: