toegenomen olie- en benzineverbruik

Plaats reactie
Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

toegenomen olie- en benzineverbruik

Bericht door Charl » ma 4 feb, 2008 14:21

Mijn eend verbuikt de laatste maanden meer benzine en olie en de olie wordt ook sneller vies.

Dit fenomeen begon +- 2500 na de laatste beurt.
Mijn onderhoudsman (eendengarage wormer) vond ergens in augustus wat klepspeling (tikkende kleppen) maar ik kon daar nog wel een tijd mee rondrijden zei hij. Weet niet of het daarmee te maken heeft.

Kan het ook zijn dat als de olie vlakbij het minumum zit, ze dan sneller vies wordt? Ik heb er zo waarschijnlijk een paar weken mee rondgereden.

Het gebeurde omstreeks de tijd dat ik een radio en versterker ingebouwd heb en ik heb begrepen dat een hoger stroomverbruik samen gaat met een hoger benzineverbruik. Kan dat een oorzaak zijn wat betreft de benzine?

Ik heb deze dagen geen internet thuis dus ik heb helaas geen tijd om het forum uitgebreid na te spitten, ik betaal per minuut in een café en kan op zijn vroegst pas morgen reageren. mijn excuses voor dit ongemak.

Heel graag tips/reacties.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 4 feb, 2008 14:31

Wat heet veel olieverbruik, 1 ltr op 1000km kan nog door de beugel
maar lekt hij niet.Meet de onderdruk aan de oliepijlstok op.zie elders op
het Forum.Dat een radio met versterker energie kost is logisch en dat komt alleen uit de benzine.Ik verwacht dus dat je aan een nieuwe olievulpijp toe ben.

Plaats reactie