Pagina 1 van 1
Help !! Sleutel past niet meer volledig in contactslot
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 22:19
door JoF
Dag,
het betreft een Acadiane uit 1981 (gecombineerd contact- en stuurslot). Sleutel ging er eerst nog "vrij stroef" in/uit, maar nu (bijna) niet meer: na pakweg 1 centimeter gaat de sleutel niet meer verder. Sleutel is onbeschadigd, en van de sleutel is ook niets afgebroken. Is dit een kwestie van grafietpoeder gebruiken of WD-40 spuiten, of is het contactslot ter ziele ? Ik kan de situatie ter plekke niet zelf beoordelen en stel deze vraag namens de nieuwe eigenaar van mijn Acadiane

.
Iemand een soortgelijke ervaring gehad ?
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 22:23
door Lelijke Eend
Keil er eerst maar eens wat grafietpoeder in. Vervangen kan altijd nog.
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 22:26
door Tom Duckpower
in elk geval geen wd40... dit houdt vuil vast en zal op den duur meer problemen geven.. idd grafietpoeder gebruiken (potloodpuntje goed fijnmalen als er geen kant en klare beschikbaar is)
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 22:43
door Michiel van G.
je zou moeten zoeken naar een middeltje dat ontgript. wij hebben zo iets eens in het contactslot van mijn ouders' Slopel gespoten nadat de sleutel er ook niet verder in wilde. Met als resultaat dat het weer gangbaar werd.
die dégrippent stootte vuil af. en het slot doet het nog steeds

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 10:47
door Jheronimus
Heb hetzelfde gehad....
Bij mij was een pennetje in het slot van z'n plek gekomen door slijtage, einde contactslot
Als je wil controleren of je hetzelfde hebt kun je dat wel zien door er van bovenaf met een lampje in te kijken.
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 17:01
door Ramon
met inbus stuurslot ring van buis afhalen!
dan een shakelaartje tussen de draaden voor contact en een mooie startknop in dashbord bouwen nooit geen gezeik meer!!!
dan extern stuurslot voor de diefstal beveiliging
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 23:36
door Punky
Als je gezien hebt in welke staat de acadiane is, dan wil je niet gaan prutsen met schakelaars en moet ie het gewoon doen zoals origineel.

Geplaatst: di 12 feb, 2008 16:21
door 2cvfreak
silicone spray

Geplaatst: di 12 feb, 2008 16:29
door Rens
Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad, maar het slot was met geen mogelijkheid meer te redden. Ik heb de tip van Ramon aangenomen en met startknoppen te werk gegaan = ideaal. Maar misschien iets minder stijlvol in zo'n mooie wagen.
Geplaatst: di 12 feb, 2008 23:11
door JoF
Ramon2cv schreef:.........dan een shakelaartje tussen de draaden voor contact en een mooie startknop in dashbord bouwen nooit geen gezeik meer!!!
dan extern stuurslot voor de diefstal beveiliging
Beste Ramon,
je zou toch vanuit het topic "de restauratie van mijn 2CV AZ 18 PK" moeten weten dat ik restaureer "zoals het hoort", dus zo origineel mogelijk

.
Grafietpoeder geeft onvoldoende resultaat, sleutel ging er 10 keer in en uit, en daarna ging hij er wéér niet in. Ik vrees dat het contactslot dus ter ziele is. Nadenken over een gebruikt contactslot........die krengen zijn nieuw zo duur (voor 2CV-begrippen).
Geplaatst: di 12 feb, 2008 23:13
door JoF
Geplaatst: di 12 feb, 2008 23:42
door Punky
Het is weer bijna A-markt he.

Geplaatst: wo 13 feb, 2008 12:26
door backfire
krengen zijn inderdaad nieuw, maar ik heb ook eens een gebruikte gekocht, leuk maar na een jaar weer hetzelfde geneuzel. Als je het toch goed wilt doen, dan een nieuwe kopen.