Pagina 1 van 6
restauratie '82 2CV6 JD-02-XF
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:13
door Jesse
Hey,
Om nou toch eindelijk 'ns wat meer te leren van de eendentechniek, ik ein-de-lijk een goede sleutelplek heb gevonden (en omdat ik een andere 6 heb om mee naar het werk te rijden) ga ik nu de oude multicolor toch maar eens strippen. De carosserie begint serieuze peperkoek te worden en bijspuiten in dat motief gaat niet lukken
Afgelopen zaterdag begonnen en paar uurtjes geklust. Deuren eruit, kofferdeksel/motorkap, ventilatieklep, ruitenwisserinstallatie, kabels van de verwarmingskleppen (hoe heten die dingen) en de banken eruit gehaald. Heb een paar foto's maar bleek met een 50mm lens toch wat lastig te fotograferen van dichtbij, dus volgende keer foto's met de compact...
Dit is nog een laatste shot voordat ie naar binnen gaat <snif>
en dit is ie 2,5 uur later

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:23
door gillis
ventilatieklepje bedoel je?
gaat tie een ander kleurtje krijgen?
wat ben je allemaal van plan?
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:28
door Jesse
Nee de kleppen in de kachelpotten bedoelde ik. Anyway, helaas een bout van de voorbank afgebroken (de kop dan, de rest van de bout zit nog in het chassis), maar so far so good.
Weet nog niet heel zeker wat ik ermee ga doen, ligt er ook een beetje aan in wat voor staat alles blijkt te zijn. Als het allemaal heel gaar is, dan verkoop/hergebruik ik de onderdelen, denk ik. Maar volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Ben er dus nog niet uit maar twee ideeen:
- een Burton (nee geintje) MISSCHIEN een Patron wel
- opbouwen als eend en dan in Orange Ténéré
Denk dat ik nog wel ff bezig ben met alles uit elkaar te halen en te leren hoe het in elkaar zit. Sowieso moet het blok uit elkaar wegens olielekkage en ik heb nog geen ideeeeej hoe dat allemaal gaat, dus zal nog wel met veel vragen komen hier.
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 22:27
door siemen
hoe staat het met de roest???
en die orange tenere DOEN!!
super kleur!
Geplaatst: di 19 feb, 2008 10:52
door Jesse
Met de roest staat het goed, met het plaatwerk wat minder
Ga vanavond de koets eraf halen en dan ga ik al het plaatwerk laten stralen, kijken wat er overblijft. Als iemand nog een goeie straler in Z-Limburg weet, dan houd ik mezelf aanbevolen!
Geplaatst: di 19 feb, 2008 12:12
door Michiel van G.
he, ik zie daar op de foto nankang banden. heb je toevallig een foto waarop die van dichterbij zichtbaar zijn?
Geplaatst: di 19 feb, 2008 14:12
door 2cvfreak
succes met je project!!!
2cvfreak
Geplaatst: di 19 feb, 2008 19:16
door AZL57
Ik heb mijn spul laten stralen bij Likabo in Maastricht op de Beatrixhaven. Ze zitten op het terrein van Maasstaal. De medewerkers mogen aan het einde van de werkdag nog wat andere dingetje stralen dan sluisdeuren en zo. Ik weet alleen niet of de firma er nog zit. Goedkoop waren destijds ook. Chassis stralen 100 gulden, carrosserie stralen en verzinken 150 gulden maar voor die prijs zal het helaas wel niet meer lukken ;-(
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 12:58
door Jesse
Goeie tip, thanks!
Gisteren bumper en koplampsteun losgehaald (wat een gefrik), kachelpotten en nog wat klein spul.
@ Michiel: foto van de Nankang bandjes (goed gezien!)
Voetenbak en vloerplaten zijn niet meer zo best
Oliezooi onder de motorkap
Wat vinden jullie van deze bougies? Kleur is wel okay volgens mij, alleen was eentje nat met olie

Geplaatst: wo 20 feb, 2008 13:46
door 2cvfreak

inderdaad wat een olie zooi
die bougie,s ? oke lijkt me ze zeggen altijd koffie bruin en op de foto zien ze er wel zo uit
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 18:51
door Bjorn
voetenbak en bodemplaten al een keer eerder overleden bedoel je
Die bougie was eerder nat van de benzine denk ik. anders zag ie wel zwart..
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 18:55
door Bjorn
ik zag trouwens dat je je eend wil laten stralen... Nou vind ik dat bij een eend niet echt zinvol (de rottigheid zit 'm immers in de naden, en daar kom je niet). Ik zou sowieso een bedrijf zoeken wat al eens eerder een eend gestraald heeft (het plaatwerk is erg dun.. je zal niet de eerste zijn die een opgefrommelde eend terugkrijgt..)
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 19:09
door siemen
ik zal het ook niet laten stralen!
verder weinig roest dus ! vloerplaatjes er in en voeten bak weer herstellen en dan klaar?
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 19:22
door gillis
Ben het eens over dat stralen zou t ook niet aan durven.
Je hebt toch ook van de chemische baden dan dompelen ze m er in en is hij kaal...
Ik weet niet hoe dat werkt en of t minder heftig is voor plaatwerk..maar mogelijk een optie?!
Anders gewoon veel hand werk, schuren, staalborstel op de haakse slijper..en verstand op 0.
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 19:29
door Bjorn
lang leve de lamellenschijf