Pagina 1 van 2
compressie verschil am2 / 2cv6
Geplaatst: di 26 feb, 2008 23:06
door Erikjan
Waar in zit het verschil in compressieverhouding tussen een am2 9:1 en 2cv 8,5:1 blok?
Zit dat in de zuigers, koppen of de krukas?
Geplaatst: di 26 feb, 2008 23:10
door backfire
Volgens mij zit dit in de zuigers.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 10:06
door André Post
Het verschil zit in de zuigers.
De compressie staat er ook op.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 10:34
door Erikjan
Duidelijk, weet ik gelijk waar die getallen voor zijn die er op staan.
Ik heb een set zuigers en cylinders gekocht 9:1 dus als ik die monteer heb ik eigelijk een AM2 ipv een normale 2cv6 motor.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:24
door André Post
Ik dacht dat er ook verschil in carburateur was.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 11:26
door Erikjan
Dat verschil zit alleen in de sproeiers voor zo ver ik weet.
Die maten kan ik zo afkijken van de orginele AM2 van mn pa.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 21:29
door Peter v G
Hier een overzicht van de sproeierbezetting.
(Plaatje is "geleend" van het
http://www.forum-host.nl/forum4/kitcarforum/index.php forum. Een forum voor allerlei kitcars.)
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:40
door Ramon
carburatuer van een am2 is heel anders dan van een am2a of a06 635
niet alleen de proeiers
probeer gewoon uit en kijk wat het lekkerst rijd
Geplaatst: do 28 feb, 2008 19:12
door TB
Die sproeiers verschillen onderling ook weleens omdat er veel verschil zit in carburateurs. Zo kom ik hooguit tot 3 overeenkomsten volgens het lijstje en de rest is dan weer anders.
Geplaatst: do 28 feb, 2008 20:21
door Bjorn
de am2 heeft ook een geforceerde luchtinlaat.
Geplaatst: do 28 feb, 2008 23:08
door Erikjan
dat klopt maar ik was vergeten te vermelden dat ik een am2a heb die heeft dat ook.
Geplaatst: wo 19 mar, 2008 18:43
door Gerald
Ik heb ook zo'n AM2 in m'n eend en wil daar een 123-onsteking inschroeven. Kan dit de standaard 123 zijn of moet ik de curve kunnen aanpassen? De eend start de laatste tijd beroerd. Ook het wegrijden koud is janken. Eenmaal warm loopt 'ie prima. Ik het de vlotterhoogte op 18 mm gezet (was 13) en wil nu de puntje vervangen door electronisch geweld. Met de puntjes kreeg ik de ontstekening niet goed gelijk per cilinder afgesteld.
Geplaatst: wo 19 mar, 2008 19:47
door Ramon
zet je winterkapje er eens op!!!
Geplaatst: wo 19 mar, 2008 19:59
door the Nosepicker
Met een winterkapje wordt een koude start niet makkelijker denk ik. En koud wegrijden ook niet.
Slecht starten zul je toch moeten zoeken in de carb. of de ontsteking (of valse lucht aanzuigen), dus Gerald is op de juiste weg.
Geplaatst: wo 19 mar, 2008 21:22
door Bjorn
Gerald schreef:Ik heb ook zo'n AM2 in m'n eend en wil daar een 123-onsteking inschroeven. Kan dit de standaard 123 zijn of moet ik de curve kunnen aanpassen?
Ja, je kunt hier gewoon een standaard 123 op schroeven