Pagina 1 van 2
Herbies motor revisie
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 18:40
door herbie0007
Na het lezen van al die mooie verhalen en fotos over reviseren, is het zo gaan kriebelen dat ik ook ben begonnen. Heb inmiddels het blok helemaal uitelkaar en bijna schoongemaakt. vanmiddag heb ik alvast wat onderdelen gekocht zoals keerringen en nieuwe cilinders compleet, van het merk Pefect cirkel. En mischien morgen begin ik al weer met deels inelkaar zetten. Maar wat ik een beetje vreemd vind dat ik nergens iets vind over pakingen in je kop en of onder je cylinder bij het motorblok. Het zal wel een domme vraag zijn maar zit alles koud tegen elkaar aan. Heb ook al wat foto's gemaakt en laat de koppen ook nog doen. Het blokje waar ik mee bezig ben is het van het type Vigo.
Groetjes herman
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 19:02
door Erikjan
jep dat gaat koud tegen elkaar zit geen pakking tussen bij een 2cv blok.
Wat voor getal staat er op jou zuigers? 9 of 8,5
Wat houd type Vigo in? op google kom ik niet verder als een plaats in Spanje.
En welkom op dit mooie forum trouwens.
Succes met je revisie
Die foto's zijn we hier gek op dus laat maar zien die handel.
Vigo blok
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 19:35
door herbie0007
Dit blok komt uit een accadiana en gaat nu in een lomax geplaatst worden. Het blok heeft een dik vliegwiel en ook al een diafragma koppeling van het merk beck of zoiets. De nieuwe cylinders zijn 9 atm
de oude weet ik niet maar daar waren de hoongroeven niet meer te zien en ik had nog een compressie van 6. foto's zitten nog op het toestel en dat heb ik niet thuis. dus nog effe wachten. Verder zat er bij dit blokje ook een versnellingsbak met schijfremmen. maar voorlopig wil ik mijn 2cv4 bakje met trommelremmen gebruiken. Die heb ik vorig jaar net gereviseerd. en de reminstrallatie voorzien van siliconen olie
Groeten herman
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 19:52
door Lelijke Eend
Volgens mij heeft de versnellingsbak van een 2cv4 andere verhoudingen dan een versnellingsbak van een ACADiane.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 21:10
door AZL57
Natuurlijk, daarmee wordt de auto sterker maar wel langzamer dan een normale 2cv6 bak, het snelste wordt ie met een dyanebak.
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 21:43
door the Nosepicker
Welkom hier! En succes met je revisie.
(Maarre, Herbie, das toch een K@ver??
)
Versnellingsbak
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:33
door herbie0007
Met de lomax moet je ook niet zo hard rijden. En een beetje kracht is nooit weg. En als het niet bevalt kan ik altijd nog ruilen.
Groeten Herman
Geplaatst: do 28 feb, 2008 17:18
door Wiebe
Erikjan schreef:jep dat gaat koud tegen elkaar zit geen pakking tussen bij een 2cv blok.
Wat voor getal staat er op jou zuigers? 9 of 8,5
Wat houd type Vigo in? op google kom ik niet verder als een plaats in Spanje.
En welkom op dit mooie forum trouwens.
Succes met je revisie
Die foto's zijn we hier gek op dus laat maar zien die handel.
Vigo staat dan ook voor dat plaatsje in Spanje, meerbepaald voor de Citroënfabriek die daar gevestigd is!

Montage
Geplaatst: do 28 feb, 2008 20:37
door herbie0007
Vandaag heb ik het een en ander gemonteerd. Het blok zit weer dicht.
Had wel even een tegenslag. Ik was vergeten de drijfstang naar buite te halen. En ik had de boel al dicht , moest ie dus weer open. Verder wil ik nog wat spulllen stralen en laten verzinken. Zodat alles weer blinkend word.
Inmiddels heb ik wat plaatjes op Hyves staan.
http://herbie0007.hyves.nl/
Word vervolgd
Groeten Herman
Geplaatst: do 28 feb, 2008 20:52
door jeroentje
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar je hebt niet alle vlakken ingesmeerd met vloeibare pakking. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je oliepomp het nu wat moeilijker krijgt om het systeem op druk te houden.
De waterzuivering zal erg vrolijk worden van de schoonmaak actie in de gootsteen. Het is iets milieuvriendelijker om dat bij een wasplaats te doen.
Geplaatst: do 28 feb, 2008 20:58
door Hanzelman
In de wasstraat hangen ideale borstels om lekker te poetsen

Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:29
door Bjorn
jeroentje schreef:Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar je hebt niet alle vlakken ingesmeerd met vloeibare pakking. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je oliepomp het nu wat moeilijker krijgt om het systeem op druk te houden.
de enige die ik zie die eigenlijk wel had gemoeten is die aan de onderzijde van het achterste krukaslager. Daar loopt namelijk een intern oliekanaal.
Ik vind persoonlijk dat er erg veel kit op zit.. Als je er vanuit gaat dat de ruimte van de naad nihil is, zal er veel kit uit gekomen zijn. Hopelijk niets aan de binnenzijde.
Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:55
door Erikjan
ziet er weer lekker schoon uit

krijg zelf ook gelijk zin om een blokje te splitsen.
Heb je nog in de gaten gehouden dat de onderdelen weer op de zelfde plek terug zijn gegaan? Ik weet niet of het echt uit maakt maar ik label de dingen altijd zo dat stoterstangen ed. weer in het zelfde gat terug gaan.
Geplaatst: do 28 feb, 2008 22:58
door TB
Ziet er netjes uit hoor. Ik denk dat het met het op druk houden door de oliepomp wel meevalt hoor. Denk dat het wel voldoende afdicht als ik het zo bekijk.
Schoonmaken
Geplaatst: do 6 mar, 2008 20:33
door herbie0007
Gister een nieuw speeltje binnengekregen.
Een polijsttrommel van lortone de QT12.
Daarmee kan je dingen polijsten zoals je bouten en moeren voordat je laat galvaniseren maar ook je carburateur enz.
Ga daar mee eens mee aan de slag. Veder hoop ik morgen een en ander te kunnen stralen. Als ik dan alles terug heb kan ik verder met opbouwen.
Word vervolgt Herman