Pagina 1 van 2
Verlagen?
Geplaatst: zo 9 nov, 2003 19:54
door Green-Duckman
Hallo een vraagie?
Ik zie steeds vaker verlaagde EENDJES maar hoe doe je dat want ik weet dat je de hoogte kan vertstellen. Maar hoe doe je dat en kan je hem dan
zo ver naar beneden schroefen dat ie ong. 4 a 5 cm zakt, en wat heeft dat voor gevolgen. Word hij ook stugger of is het er slecht voor?
Wie heeft hier ervaring mee???
Re: Verlagen?
Geplaatst: zo 9 nov, 2003 20:02
door Handjes
Je vering en weggedrag zullen er enorm door beinvloed worden. Denk bijvoorbeeld aan veel meer onderstuur. En je kunt nooit meer mensen en dingen achterin meenemen...
Geplaatst: zo 9 nov, 2003 20:10
door Green-Duckman
Jaah dat is wel waar maar dat deed ik toch al niet omdat dat toch al beroerd rijdt maar wordt ut onderstuur echt erger dan kan je dat verklaren? en al dat andere vind ik niet zo erg!
Geplaatst: zo 9 nov, 2003 20:27
door Handjes
Het caster van je fusee verandert natuurlijk. En daarmee je wegcontact en -gedrag.
Geplaatst: ma 10 nov, 2003 09:00
door Teun
Je kunt verlengede trekoog stangetjes kopen..
dat verlaagd een boel..
Geplaatst: ma 10 nov, 2003 11:30
door Gerard2cv
En als je dat nieuwe chassis dus verlaagt,kan je er beter 2 bestellen met de huidige
verkeersdrempels.
Geplaatst: ma 10 nov, 2003 13:33
door Teun
Ha ha dat doe ik niet hoor ,die wordt weer op de originele hoogte gedraaid..
Mijn Patron is wel iets velaagd...
verlagen , en dan ..
Geplaatst: ma 10 nov, 2003 21:13
door huub
Teun Stam schreef:Ha ha dat doe ik niet hoor ,die wordt weer op de originele hoogte gedraaid..
Mijn Patron is wel iets velaagd...
verlagen hoeft geen probleem te zijn, , maar dan zit er meer werk aan dan je op het eerste gezicht zou verwachten., Als je nog iets mee wil kunnen nemen heb je zwaardere veren nodig, en om die een beetje lekker te laten werken ook zwaardere schokbrekers.
daarna moet je de fuseehoek weer herstellen, dat wil zeggen doorzagen, en dan weer in de juiste hoek terug lassen.
na het verlagen had mijn lomax een fuseehoek van ruim 20 graden, dat stuurt niet alleen zwaar, maar door het gebrek aan sporing in de bocht heeft het binnenste wiel nauwelijks grip.
als je de hoek naar 12 graden brengt (origineel 15) stuurt het wat lichter, en door de extra grip wordt je bochtensnelheid een stuk hoger.
voor racers wordt een fuseehoek van 10 graden gebruikt, maar dat durfde ik met mijn 3 wieler niet aan.
kortom, met alleen een paar langere ogen ben je er niet, waarschijnlijk worden de rijeigenschappen alleen maar slechter.
als je bereid bent om de ombouw helemaal te doen kan ik het wel aanraden, het is veruit de beste modificatie die ik aan mijn lomax heb uitgevoerd.
groet,
Hubert
Geplaatst: di 11 nov, 2003 11:50
door Joos
en hoe zit het met het VERHOGEN van een eend?
Geplaatst: di 11 nov, 2003 12:32
door Gerard2cv
Waarom denk je dat Citroën een hoogtemaat heeft aangegeven.Omdat dan de wielen in
de juiste standen staan en dus de wegligging het beste is.Wij zijn toch niet knapper
(wijzer) dan de ingenieurs van Citroën.
Geplaatst: di 11 nov, 2003 12:38
door Joos
zeker niet,
maar een verhoogde auto die er voor de rest normaal uitziet ziet er best wel stoer uit (daarnet nog gezien bij mijn pa's XM in de hoogste stand)
Geplaatst: di 11 nov, 2003 15:43
door Lelijke Eend
Ohjee ...
Mijn Eend staat vrij hoog op zijn voorpoten en vrij laag op zijn achterpoten. Ik heb 2 jaar terug eens in een Eend van een broer van de buurvrouw gereden en een paar maanden terug in die van Ramon. Voor zover ik me kan herinneren zit er weinig tot geen verschil in de rij-eigenschappen, maar ik wil toch even weten of het kwaad kan.
Voor het uiterlijk vindt ik het niet erg dat m'n Eend hoog op z'n voorpoten staat, maar aan de achterkant lijkt ie een beetje sloom omdat hij zo laag op z'n achterpoten staat, dus dat wil ik misschien ooit eens veranderen.
Geplaatst: di 11 nov, 2003 16:58
door hanzz
eum, bij belgische eenden is het zeker anders.... hier is het omgekeerd
de achterkant staat hoger als de voorkant,
hoeveel kilio steen heb jij daar vanachter in liggen?
hans
Geplaatst: di 11 nov, 2003 17:03
door Joos
Bij alle eenden staat de voorkant lager,
Die van Lelijke Eend is gewoon een uitzodnering die de regel ontwricht.
Geplaatst: di 11 nov, 2003 17:13
door Lelijke Eend
Bij belgische Eenden is het omgekeerd ? Stenen achterin ? ? ?
Ik heb achterin liggen:
een reservewiel
2 kriks
beetje olie (in een fles natuurlijk!)
paar blokjes hout
paar stukjes tapijt
Al met al zal het niet meer zijn dan een kilootje of 20. Dat is toch niet teveel ? ? ?