Pagina 1 van 2
Krijg ik gedonder bij de RDW
Geplaatst: ma 3 mar, 2008 08:56
door Erwin 110TD5
Mijn Mehari-chassis uit 1969 heeft geen ingeslagen chassisnummer maar een klein aluminium plaatje met het chassisnr. Dit plaatje zit met 2 parkertjes op het chassis geschroefd, vlakbij de steun van de accubak. Het plaatje spreekt overigens over "Citroen Espagnol" met daaronder het nr.
Nu staat hij nog op spaans kenteken, en ik vraag me af of ik bij keuren (ik hoop dit jaar nog) gedoe krijg bij de RDW ????
Geplaatst: ma 3 mar, 2008 09:54
door supercees
lijkt mij niet, ik ben bij de rdw geweest met een hy bus uit 1949, nergens een chassisnummer te vinden, wel een aluminium plaatje wat gepopnagelt was. het chassisnummer is toen ter plekke ingeslagen, zelfs 2 keer, omdat op de eerste plek te weinig ruimte bleek
.
dit was in zoetermeer, waar ik ze bijzonder vriendelijk en gemakkelijk vind.
dit was 'm:
Geplaatst: ma 3 mar, 2008 12:39
door AZL57
Moet geen probleem zijn als je papieren van de auto maar hebt. Mijn oude eend had ook geen ingeslagen nummer. Dat is destijds onder toezicht van een douanier gebeurd. Met het commentaar:" als je zin hebt sla je het nog maar een keer in".
Geplaatst: di 4 mar, 2008 20:40
door Bjorn
ik zou wel voordat je gaat opknappen oid de auto invoeren en een kenteken aanvragen. Dan kun je 'm later bij een "gewone" garage laten keuren voor de apk. Die hoef je namelijk niet perse bij de rdw te laten doen.
Weet je in ieder geval zeker dat je een kenteken hebt.
Geplaatst: di 4 mar, 2008 23:03
door BasvanEerden
Bjorn schreef:ik zou wel voordat je gaat opknappen oid de auto invoeren en een kenteken aanvragen. Dan kun je 'm later bij een "gewone" garage laten keuren voor de apk. Die hoef je namelijk niet perse bij de rdw te laten doen.
Weet je in ieder geval zeker dat je een kenteken hebt.
Dat heb ik zo gedaan met mijn Dyane. Want het duurt toch nog even voordat je de papieren hebt en de platen hebt laten maken.
Geplaatst: di 4 mar, 2008 23:23
door Erwin 110TD5
Ik ben al begonnen met opknappen....
en een auto op NL kenteken moet ook verzekerd zijn (zelfs als ie geschorst is)...
Momenteel kan ik niet met de Mehari naar de RDW, hij staat op 4 blokken
Maar ik lees al dat er meerdere zijn die geen problemen hebben ondervonden. Ik heb de complete papieren uit Spanje erbij en die gegevens komen overeen met de realiteit
Geplaatst: wo 5 mar, 2008 08:14
door landloper
Erwin 110TD schreef:...een auto op NL kenteken moet ook verzekerd zijn (zelfs als ie geschorst is)...
Dit is niet juist. De verplichtingen om een auto WA-verzekerd te hebben en APK te laten keuren, vervallen juist als je een auto schorst.
Geplaatst: wo 5 mar, 2008 21:46
door Lelijke Eend
supercees schreef:lijkt mij niet, ik ben bij de rdw geweest met een hy bus uit 1949, nergens een chassisnummer te vinden, wel een aluminium plaatje wat gepopnagelt was. het chassisnummer is toen ter plekke ingeslagen, zelfs 2 keer, omdat op de eerste plek te weinig ruimte bleek
.
dit was in zoetermeer, waar ik ze bijzonder vriendelijk en gemakkelijk vind.
dit was 'm:
Totaal offtopic, maar heb je ook een verhaal bij die HY ? Bijvoorbeld op een ander forum ?
Geplaatst: wo 5 mar, 2008 22:21
door supercees
Lelijke Eend schreef:
Totaal offtopic, maar heb je ook een verhaal bij die HY ? Bijvoorbeld op een ander forum ?
in het kort:
ik had een 2cv, gekocht voor 500 euro op waggelmeeting in 2005. deze heb ik toen beplakt met wegenkaarten (aan de buitenkant) voor de wereldmeeting in kelso. gewoon, met behangerslijm en 3 lagen vernis. al eens eerder gedaan voor de 50e verjaardag van de 2cv in parijs:
die is toen in de fik gestoken:
maar goed, na twee weken in de regen in schotland gereden te hebben, kwamen er toch stukken kaart los. alles met de hogedrukspuit eraf gespoten en de eend beplakt met hoogpolig tapijt.
op
www.anciennes.net rondgekeken (geweldige website) en daar de hy (eigenlijk hz) gevonden, ge-emailed met de franse eigenaar en op weg naar onze franse vakantiebestemming langsgereden met de tapijteend, die hij zo leuk vond dat we geruild hebben! was wel afzien, met meer dan 30 graden in de herriebus naar huis, maar was een probleemloze rit. bij de rdw in 1 keer apk gekeurd.
bouwjaar 1949, op 6 volt, helemaal goed! maar goed, je kent het wel, 3 eenden, twee hy's en 3 volkswagen t1's was wat te veel, dus alles verkocht.
de hz verschilt hier en daar van de hy:
de voetstap bij de voordeur:
de ribbels in de deuren lopen door:
de hz/hy heeft geen eendenkoplampen, het is andersom, hz was eerder op de markt:
nog wat plaatjes:
mooi toch, die kleine achterlichtjes!
tapijteend met frans kenteken en geelgemaakte bumpers en velgen (had ik matzwart):
en als laatste, het dashborad van de hz;
ik heb wel spijt dat' ie weg is.
geen chassie nr.
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 08:56
door olaf van hove
Hallo Erwin,
Ik heb een zelfde probleem.
Heb een mehari uit Denemarken.
Daar staat geen chassis nr. in.
Wel een plaatje op geschroefd met het chassis nr.
zowel op de rechter als linker balk staat geen nr. ingeslagen...
ook op de plaats van de bijrijderstoel is niets te vinden...
de mehari komt uit '73
Ik was benieuwd.
Hoe is het jou gelukt?
Vraag aan allen: ik wil alles volgens de regeltjes doen.
RDW doet we erg moeilijk, geen nr is geen mehari invoeren.....
Ik hoop dat iemand DE oplossing heeft!!!
gr olaf
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 09:48
door backfire
Maar wat staat er op de papieren dan waar en hoe het nummer er in staat? als het toch correct is volgens Deens wet dan mag hij hier gewoon naar binnen, dat weten ze bij de RDW echt wel.
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 09:53
door olaf van hove
het staat, naar mijn idee en vertaalkunsten, niet in de papieren waar het nr. moet staan.
dat houd naar mijn idee is dat:
het dan ook nergens staat,
of dat ik het niet goed vertaald heb...
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 10:17
door backfire
Waarom vraag je dat niet na bij de RDW? Ik bedoel als je zegt dat je een oude auto uit denemarken wilt halen, welke papieren moet je dan hebben en waar staan de gegevens welke de RDW nodig heeft?
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 10:28
door olaf van hove
Ik heb contact gehad met RDW.
Verhaal is als volcht,
mehari al uit elkaar liggen en moet een niew chassie onder.
RDW zecht:
Voor inspectie doen we niet als auto uit elkaar licht,
Hebben nog nooit een mehari uit Denemarken ingevoerd...
en het nr. inslaan dat op mijn papieren staat doen ze alleen als er een leesbaar nr. op chassie staat...
moet wel vertellen dat ze bij de RDW allemaal een nader idee hebben.
Geplaatst: zo 23 mar, 2008 11:34
door backfire
De mijne lag ook helemaal uit elkaar, RDW is gewoon langsgekomen om het 1 en ander te controlleren, nieuw chassis stond zelfs op een andere locatie. Daar met de RDW man naar toe gereden en zegel gekregen.
Gewoon RDW in andere plaats benaderen. Ja ik weet soms gaat het allemaal erg omslachtig, maar als je de juiste man te pakken kunt krijgen kan het snel gaan. Ik neem aan dat je de kentekenpapieren van Denemarken nog hebt.