Pagina 1 van 2
Verlagen ?? tot hoe ver ?!
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 19:44
door FmXXX-STanie
tot hoe ver kun je trouwens je eend verlagen zonder dat je allemaal aanpassingen moet doen ??
en zodat je niet aanlicht aan de grond ??
heeft iemand ervaring met extreem laag ??
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 19:48
door OnsEendje2
gebruik ff de zoekfunctie. staat heeeeeeeeeeel veel op het forum (hint: tuning)
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 19:52
door FmXXX-STanie
OnsEendje2 schreef:gebruik ff de zoekfunctie. staat heeeeeeeeeeel veel op het forum (hint: tuning)
okee is ook zo..
maarja dan moet ik eerst mijn linkerkant van mijn auto los proberen te krijgen..
want die zat namelijk erg vast net..
de rechterkant kon ik zo los draaien..
hoe krijg ik dit trouwens los ??
gewoon warm stoken ???
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 19:54
door OnsEendje2
Lees deze eens. Staat het allemaal in. (hoogte p1 & 2 ev.) warmstoken ergens op p.6
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3603
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 19:59
door björn
hier nog een optie als je engels goed is
onder deze topic
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
kijk ook maar verder
of maak een topic met vragen
www.snail.s4.bizhat.com
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 20:27
door Punky
Wat heeft een sportdemper met verlagen te maken???
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 23:40
door FmXXX-STanie
Punky schreef:Wat heeft een sportdemper met verlagen te maken???
nou kijk als ik mijn eend naar beneden breng dan komt mijn uitlaat over de grond..
dusja dan gaat die stuk en dat is ook zo wat
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 23:49
door Punky
Bedoel je die Remuspijp die onder de bumper uitsteekt?
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 23:58
door FmXXX-STanie
Punky schreef:Bedoel je die Remuspijp die onder de bumper uitsteekt?
exact...
die pijp jaa
het was echt een veelste grote pijp ik weet het..
maar ik wou eens kijken of ik het ook pas kon maken..
Zeg maar een kleine uitdaging voor mezelf..
Geplaatst: di 11 mar, 2008 09:28
door Punky
Met de vering van de eend, zou ik hem ook nooit zo laag leggen dat je bij elke drempel je bumper ramt hoor.
Ik ram met deze hoogte soms de grond al.
Geplaatst: di 11 mar, 2008 11:16
door FmXXX-STanie
maar jouw eend lijkt mij vrij normaal...
hoeveel heb jij hem naar beneden gedaan dan ??
ik wil hem namelijk random verlagen gewoon voor zelfde als achter..
maar wat kan ik er aan doen om die vering dan beter te krijgen ????
zodat ik minder vaak de grond raak ??
want ik heb het serieus nu al wel eens...
en mijn bumper die is echt niet zo maar krom..
ik weet niet of je die al gezien hebt ??
Geplaatst: di 11 mar, 2008 12:21
door Spookeend
stuggere schokbrekers, dan heb je het raken van de grond al veel minder. Er is al het een en ander over geschreven.
Ik heb er verstelbare schokbrekers onder, merk Avo. 10 standen instelbaar. Je kunt ze enorm stug zetten, maar zelfs op standje 1 (minst stug) zijn ze al veel beter in het absorberen van schokken dan gewone standaard schokbrekers. Er is ook ergens beschreven hoe je zelf stuggere schokbrekers kunt maken door de olie in de schokbrekers te vervangen door dikkere olie.
Let wel, aan alles zit een maar. Zo is bij mij al eens een veerstop afgebroken omdat ik daar dus te vaak en te hard op neer kwam met de draagarm. Je voorste uitlaat demper heeft ook meer te lijden, en als die zoals het hoort aan je versnellingsbak zit, krijgt die dus ook vaker klappen. De "schade" aan de fusees, tja, dat weet ik niet, dat ze flink harder slijten, dat weet ik wel zeker. Gewoon omdat de hoek groter wordt, dus meer wrijving op de dragende delen. Het gaat ook behoorlijk zwaarder sturen.
Het is allemaal best te doen hoor, maar, als je niet heel veel sleutelen wilt, en de kans op schade wilt beperken, zou ik voor een "kleine" verlaging gaan. Heb je zoiets van, maakt mij het allemaal uit, dan gewoon extreem gaan.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 11 mar, 2008 13:44
door FmXXX-STanie
extreem dus...
gewoon 5cm grondspeling !
of zou dat te weinig zijn ??
ik wil dan wel verstevigings platen onder de auto bij de veerpotten en bij de onderkant van het blok en bij de uitlaat !!
hoe zou ik dit het beste kunnen doen ?
Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:02
door Punky
Pb The Spitfire anders eens, die heeft hem extreem laag staan.
Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:11
door Spookeend
verstevingsplaten onder je chassis halen niet veel uit. Je zou wat bescherming kunnen maken, maar dat voorkomt alleen doorslijten, en dat is nou juist het punt niet. Je zou je je chassis kunnen voorzien van antieknik platen.
De grond raak je toch wel, als je je schokbrekers niet aanpast/vervangt door betere.
Een carterplaat helpt ook niet veel, alleen tegen modder, en dat is nou juist weer niet zo lekker als je laag rijdt. Heb ik met de Twenteraid nog ondervonden, lol.
Dus, wat gedaan wordt, is het volgende :
1e demper of vervangen door een gemodificeerd exemplaar. Openslijpen, platte plaat erin, en hij hangt tussen je chassis en steekt er niet meer onderuit. Of een andere manier om je uitlaat te ontzien. De rest van je blok en bak zitten zover naar binnen dat je die niet zult raken.
als je echt zo laag wilt, zul je toch langere trekogen moeten zoeken (zoek even op het forum welke dat zijn) omdat je anders gewoon te weinig draad in je trekogen houdt om (naar mijn mening) veilig te kunnen rijden. Zie sticky post in deze sectie.
en de schokbrekers dus vervangen door stuggere. dan veert je eend gewoon minder ver in, en dat scheelt een heleboel hoor.
De veerpotten enz kun je gewoon onbeschermt laten. Daar kom je niet met inveren. Het gaat echt om die balk achter je uitlaat van je chassis en een stukje van de onderplaat die het meest te lijden krijgt van de klappen op straat. De rest zit zover naar boven dat je dat gewoon niet raakt.
Om de rijkwaliteit een beetje normaal te houden, heb ik de eend altijd een beetje naar voren staan. Dus achter iets hoger dan voor, dat vind ik echt een stuk beter rijden dan de hele een op gelijke hoogte. Maar dat is een kwestie van proberen.
Greatnix Spookeend