rook uit de olievulpijp
-
- Gebruiker
- Contacteer:
rook uit de olievulpijp
Vandaag een stukje gereden met patron. Bij de eerste keer start was er een luid tikken geluid aan de linkerkant. Daarvoor heb ik de kleppen op nieuw gesteld aan de linkerkant. Toen was de tik weg of dit kwam door het stellen of dat dit gewoon toeval was weet ik niet.
Maar nadat ik een stuk je gereden heb (7 km) kwam ik bij terug komst er achter dat er uit het filtertje dat ik op de olievulpijp heb gemonteerd (in verband met een powerfilter) rook kwam. De rook was licht van kleur en vrij dun maar bij meer toeren wordt het roken ook meer.
Is dit normaal of is er iets mis met de motor?
De motor is 130 km terug gereviseerd en voor de revisie had ik het filtertje nog niet op de olievulpijp gemonteerd. De eerste 120 km heb ik geen last gehad van het roken.
Maar nadat ik een stuk je gereden heb (7 km) kwam ik bij terug komst er achter dat er uit het filtertje dat ik op de olievulpijp heb gemonteerd (in verband met een powerfilter) rook kwam. De rook was licht van kleur en vrij dun maar bij meer toeren wordt het roken ook meer.
Is dit normaal of is er iets mis met de motor?
De motor is 130 km terug gereviseerd en voor de revisie had ik het filtertje nog niet op de olievulpijp gemonteerd. De eerste 120 km heb ik geen last gehad van het roken.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Aangezien de vulpijp dient om de carterdampen af te voeren lijkt het me
logisch dat er wat rook meekomt,maar normaal wordt dit door het luchtfilter afgezogen(wat ook wettelijk verplicht is) Ik zou zeggen: Houdt
het oliepijl goed in de gaten en laat dat resultaat afhangen of de revisie
goed of niet is gebeurd.Zitten alle zuigerveer slotopeningen in de bovenste
180gr?
logisch dat er wat rook meekomt,maar normaal wordt dit door het luchtfilter afgezogen(wat ook wettelijk verplicht is) Ik zou zeggen: Houdt
het oliepijl goed in de gaten en laat dat resultaat afhangen of de revisie
goed of niet is gebeurd.Zitten alle zuigerveer slotopeningen in de bovenste
180gr?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer:
In de olieschrapveer zat bij mij geen opening aleen in de andere zuigerveren.jeroentje schreef:Lol, de eerste cirkel van 540 gr. Als je alle zuigerveren bedoelt heb je het over 120 gr.Tom de Wolff schreef:iets te snel gelezenMaar zitten allemaal 180 graden verschoven van elkaar.
Als je idd alleen de compressieveren bedoelt dan is het idd 180 gr.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
De cartderdampen hoeven niet verbrand te worden. Ze mogen niet in het milieu terechtkomen. Dus opvangen mag ook.BW schreef:per minuut lekken er 8 a 25l dampen van de verbranding door het carter
normaal worden deze weer aangezogen door het luchtfiltern en worden deze vebrand (zoals het wettelijk moet)
kan best zijn dat je deze dan ziet als de motor draait
mvg
-
- Moderator
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ligt aan de leeftijd van de eend, lijkt mij. Mijn Honda van 1973 heeft dit systeem namelijk niet. Carterontluchting gaat via een slang bovenlangs, dan bij framebuis naar beneden om bij standaard uit te komen, in de open lucht. Kan soms raar er uit zien als je paar honderd km gereden hebt, dan zie je de rook onder standaard vandaan komen.
Dus ik neem aan dat voor bepaald bouwjaar dit geen regel was en dan kan je dus gewoon slang naar beneden brengen.
Vind je motortje ook nog eens veel lekkerder, al die half verbrande zooi die anders weer je cilinder in gaat.
EGR is ook zo´n systeem.
Dus ik neem aan dat voor bepaald bouwjaar dit geen regel was en dan kan je dus gewoon slang naar beneden brengen.
Vind je motortje ook nog eens veel lekkerder, al die half verbrande zooi die anders weer je cilinder in gaat.
EGR is ook zo´n systeem.