Pagina 1 van 2
Chassisnummer in vloerplaat
Geplaatst: zo 20 apr, 2008 19:37
door jodeuchevoo
Chassisnummer in vloerplaat.
Ik heb een eend waar het chasisnummer is ingeslagen in de rechtervloerplaat tussen de stoelrail en de dorpel ipv in het chasis .De vloerplaten moeten nu vervangen worden .Heeft iemand ervaring hoe dit het zinvolste is aan te pakken??
Bij voorbaat dank voor je reactie.
jo.deuchevoo @hccnet.nl
Geplaatst: zo 20 apr, 2008 19:56
door Ramon
makkelijk en snel is het nummer er uit te slijpen en dan het nummer netjes weer in de nieuwe bodemplaat lassen. klaar is kees.
wil je het helemaal officieel doen moet je goed foto's maken en dan met de oude bodemplaat onder je arm naar de rdw als je eendje klaar is en vragen of ze het nummer opnieuw voor je in inslaan, op de nieuwe bodemplaat. wat dit allemaal kost aan geld en wachtijd weet ik niet
Geplaatst: zo 20 apr, 2008 20:00
door backfire
Daar zou ik tegenwoordig toch maar eerst voor bellen, omdat dit jaar de regels ook voor eenden aangescherpt zijn. Als de eend nog apk waardig en rijvaardig is dan naar de RDW rijden en identeitsonderzoek laten uitvoeren. De spullen worden dan gekenmerkt en verzegeld, je kunt dan alles repareren en daarna na de RDW gaan met de papieren, waarna ze chassisnummer inslaan. De RDW zal chassisnummer niet op de bodemplaat terugslaan, maar altijd onder voorste dwarsbalk van motorsteun. In ieder geval nooit op een plek waar chassis nummer af fabriek staat.
Geplaatst: ma 21 apr, 2008 16:55
door 2cvfreak
het schijnt geloof ik ook dat je bij de RDW moet aan geven als je dit soort resauraties gaat uitvoeren en dat je een (het eerder genoemde) indentiteits rapport wordt opgestelt[/list]
Geplaatst: ma 21 apr, 2008 17:02
door jeroentje
Bij onze mehari is het in de rechterachterpoot geslagen. En idd niet knoeien, maar gewoon ff een vooronderzoek laten doen. Dan netjes laten inslaan. Heb je nooit gezeur.
Geplaatst: di 22 apr, 2008 20:24
door Bull Frog Bleu
het is wat met die nummers. Via officiele weg ben je wel wat tijd kwijt en waarschijnlijk de bijkomende kosten. Mocht het nummer nog duidelijk zichtbaar zijn en eromheen is het niet doorgeroest zou ik het overzetten in nieuwe bodemplaat. Netjes wegslijpen primer etc en op naar de keuring.
Mocht je risico niet durven nemen gewoon even met gehele eend naar de rdw. eerst onderzoek laten doen en herinslag vragen op andere plek in chassis.
Geplaatst: di 22 apr, 2008 20:37
door jodeuchevoo
Beste 2cv fans,
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp is er ook bij 2cv6 een wilekeur geweest bij het inslaan van het chassisnummer.Nummer in mijn vloerplaat is helaas slechts gedeeltelijk leesbaar.Laten schouwen bij het RDW is een tijdrovende zaak.Heb nu al geen vrije vakantiedagen meer.Ik zie wel hoe ik het al dan niet met de nodige creativiteit weet op te lossen zonder te verzanden in gesjoemel.
Jo
Geplaatst: di 22 apr, 2008 23:27
door TB
Toch zou ik ermee oppassen. Het hoeft niet lang te duren bij het RDW. En misschien kunnen ze wel bij je aan huis komen om de boel te bekijken. Ik zou er toch even een belletje aan wagen.
Geplaatst: di 22 apr, 2008 23:31
door willem dijkstra
jodeuchevoo schreef:Beste 2cv fans,
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Ik zie wel hoe ik het al dan niet met de nodige creativiteit weet op te lossen zonder te verzanden in gesjoemel.
Jo
Hmm lees dit nog eens en probeer dan vast te stellen hoe overtuigend het klinkt.
Volgens mij weet je dan zelf ook dat je bij de eerste beste APK met steekproef de Sjaak bent.
Suc6 Willem
Geplaatst: di 22 apr, 2008 23:40
door Patrick Hoskam
bodemplaten vervangen en vervolgens chassisnummer netjes terug erin slaan, citroen logo ervoor en erachter en klaar is kees.
Geplaatst: wo 23 apr, 2008 07:47
door Bull Frog Bleu
stond laatst een setje citroen slagletters op marktplaats.
Had ik toch maar moeten kopen;)
Geplaatst: wo 23 apr, 2008 09:14
door dyane_maniac
als ik je goed begrijp is je chassis nummer slecht leesbaar. dan heeft er uit slijpen en er opnieuw inlassen weinig zin zijn. blijven er mi 2 opties over:
naar de rdw, met evt gezeik als gevolg van het slecht leesbare chassisnummer. hoewel ik denk dat ze dit wel vaker voorhanden hebben gehad en dit wel goed komt.
optie 2, zelf met slagletters in de weer
gr. douwe
Geplaatst: di 20 mei, 2008 20:16
door Daan88
Wie heeft er misschien een foto met een chassisnummer op de plaats tussen de dorpel en de bijrijdersstoel, ik kan ook de mijne niet echt vinden..
Geplaatst: di 20 mei, 2008 20:45
door Punky
Daan88 schreef:Wie heeft er misschien een foto met een chassisnummer op de plaats tussen de dorpel en de bijrijdersstoel, ik kan ook de mijne niet echt vinden..
Kijk eens onder de moterkap onder je rechter cilinderkop. Wedden dat ie daar staat.
De bodemplaat komt niet zo vaak voor. Alleen bij enkele eenden uit 1987 meen ik.
Geplaatst: di 20 mei, 2008 20:53
door Daan88
Zal eens kijken! maar op het kenteken staat wel dat hij daar moet staan (naast de stoel) owja mijne is van '87