Pagina 1 van 1

Achterasbuis oud en nieuw verschil

Geplaatst: wo 23 apr, 2008 23:07
door Erwin 110TD5
Omdat ik mijn Mehari wil voorzien van modernere remmerij, dus LHM olie in de leidingen moest ik naar een andere achteras. Dit omdat in de oude situatie de leidingen naar de beide draagarmen achter voorzien zijn van een rubberen flex-stuk. Dat gaat niet zo best samen met LHM...

Ik wilde dit probleem opvangen door een andere achteras te monteren waar de remleiding doorheen loopt en dan mijn draagarmen (met batteurs) over te zetten. Van een kennis kreeg ik onlangs een "nieuw" type achteras...met als enige optische verschil, 2 gaten waar de remleidingen (die met de spiraal) doorheen lopen.

Om mezelf nu wat werk te besparen bedacht ik dat ik in de bestaande achterasbuis ook wel 2 gaten kan boren voor de remmerij door te laten lopen... Of denk ik nu echt te simpel ?? :roll:

Geplaatst: wo 23 apr, 2008 23:32
door Bartje
Volgens mij is er technisch geen bezwaar, maar kan je erbij met een boormachine? Bij een eend is dat onmogelijk tenzij je de asbuis of de koets demonteert....

Groetjes en succes, Bart

Geplaatst: wo 23 apr, 2008 23:45
door Erwin 110TD5
De bak is er nog af, alleen het subframe zit er op, dus ik kan er goed bij....

Geplaatst: do 24 apr, 2008 09:02
door jeroentje
Omdat onze achteras rot was, was ik ten tijde van de reatauratie op zoek naar een goede oud model achteras. Dit bleek zeer moeilijk, en heb daarom een nieuw model gebruikt.

Dus houd je oud model heel, er zijn er al zo weinig goede.

Geplaatst: do 24 apr, 2008 10:00
door dyane_maniac
jeroentje schreef:Omdat onze achteras rot was, was ik ten tijde van de reatauratie op zoek naar een goede oud model achteras. Dit bleek zeer moeilijk, en heb daarom een nieuw model gebruikt.

Dus houd je oud model heel, er zijn er al zo weinig goede.
moet je er nog een paar kopen? :wink: ik krijg er binnenkort een paar te koop.

ik ga dezelfde ombouw doen als erwin. weet idd alleen nog niet of ik een nieuwe of oude achteras pak. als de oude draagarmen zonder problemen op een nieuwe as passen doe ik dit, anders ga ik aanpassen.

douwe

Geplaatst: do 24 apr, 2008 11:07
door jeroentje
Te laat. De mehari is al af :roll: . Hebben er lekker mee door het zonnetje gereden.

En je oude draagarmen passen op een nieuwe as. Dus houd die oude zooi heel!!

Geplaatst: do 24 apr, 2008 12:50
door AZL57
Draagarmen passen zeker dat is geen probleem. Alleen heb je dan geen plaats voor de frotteurs meer want hier komt de nieuwe remleiding langs.

Geplaatst: do 24 apr, 2008 12:58
door jeroentje
Geen enkele mehari heeft frotteurs achter. (misschien de proto's van voor '69)

Dus past altijd :D.

Geplaatst: do 24 apr, 2008 13:02
door AZL57
Dan is er dus geen probleem. Vooral doorgaan ;-)

Geplaatst: do 24 apr, 2008 13:16
door dyane_maniac
jeroentje schreef:Geen enkele mehari heeft frotteurs achter. (misschien de proto's van voor '69)

Dus past altijd :D.
same voor dyanes (kwam ik ook pas achter toen ik het eens aandachtiger bekeek) was er wel blij mee. had al een goede schijvenbak, gereviseerde remklauwen en een goede hrc voor mijn 83er dyane liggen, maar die is verschroot.

Geplaatst: do 24 apr, 2008 14:30
door Erwin 110TD5
Ik ga van het weekend maar een s knutselen....