welke lascurcus
-
- Regelmatige poster
welke lascurcus
hallo
ik sta op het punt om een 2cv aan te schaffen.
Maar ben nu ook aan het rondkijken voor een lascurcus te volgen zodat ik de wagen zelf kan restaureren.
Welke lascurucs is aan te raden.
Ik lees dat mig lassen het eenvoudigst aan te leren is.
Plaatwerk is natuurlijk zeer dun van een 2cv, dus waarschijnlijk moeilijker te lassen voor een beginner.
ik heb totaal geen verstand van lassen.
Welke curus hebben jullie gevolgd, ik woon in west-vlaanderen in belgie
dus liefst curcussen daar in de buurt.
ben al wezen kijken op de site van rustbuster, is er ook zoiets in belgie?
Lijkt me handig om zo in 1 dag de basis te leren en dan eventueel nog een langere curcus te volgen of gewoon thuis verder te oefenen.
Sander
ik sta op het punt om een 2cv aan te schaffen.
Maar ben nu ook aan het rondkijken voor een lascurcus te volgen zodat ik de wagen zelf kan restaureren.
Welke lascurucs is aan te raden.
Ik lees dat mig lassen het eenvoudigst aan te leren is.
Plaatwerk is natuurlijk zeer dun van een 2cv, dus waarschijnlijk moeilijker te lassen voor een beginner.
ik heb totaal geen verstand van lassen.
Welke curus hebben jullie gevolgd, ik woon in west-vlaanderen in belgie
dus liefst curcussen daar in de buurt.
ben al wezen kijken op de site van rustbuster, is er ook zoiets in belgie?
Lijkt me handig om zo in 1 dag de basis te leren en dan eventueel nog een langere curcus te volgen of gewoon thuis verder te oefenen.
Sander
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
In belgië zit er zeker een, ben zo even de naam kwijt, niet duur. Ik zal het eens gaan opsnorren.
http://www.syntra-mvl.be/campussen.aspx
is nu nog geen cursus gepland, maar volgens mij zijn het wel uitgebreide cursussen.
Volgens mij is er nog zo´n opleidingscentrum ben daar de naam van kwijt.
http://www.syntra-mvl.be/campussen.aspx
is nu nog geen cursus gepland, maar volgens mij zijn het wel uitgebreide cursussen.
Volgens mij is er nog zo´n opleidingscentrum ben daar de naam van kwijt.
-
- Regelmatige poster
ja, syntra zijn uitgebreide curcussen.
dat spreekt me ook aan maar zou misschien liefst eerst zo'n dagcurucus volgen genre rustbuster, om te kijken hoe dit meevalt.
en dan achteraf een uitgebreide curucs om toch de 2cv mooi te kunnen lassen
via http://www.cvohz.be/ zijn er ook uitgebreide curcussen, misschien deze site datje ook bedoelt
dat spreekt me ook aan maar zou misschien liefst eerst zo'n dagcurucus volgen genre rustbuster, om te kijken hoe dit meevalt.
en dan achteraf een uitgebreide curucs om toch de 2cv mooi te kunnen lassen
via http://www.cvohz.be/ zijn er ook uitgebreide curcussen, misschien deze site datje ook bedoelt
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
gewoon avondschool volgen in je buurt .
dit is 2 dagen in de week .
deze cursus is mogelijk voor toch een beetje deftig te kunnen lassen op een half jaartje .
heb je het in 1 keer geleerd en kan je het steeds gebruiken hier begind men mee en is plaat lassen ,platte las ,staande hoek ,aftrekken en op bouwen
dit kost normaal ongeveer 120 eur en je kan daar opleidingcheques voor aanvragen en dan krijg je de helft van je geld terug .
niet twijfelen gewoon doen , altijd mee genomen als je het kan .
1 dagscursus vergeet het maar .
en jij gaat ons beroep niet naar beneden halen zeg .
zo komen onze werkuren in gevaar door zulke kerels
maar nee echt je zult er geen spijt van hebben als je zo iets doet .
en zekers met half automaat eens je de kneep kent van dit soortelijk lassen verleer je niet is als leren fietsen .
daarin tegen buis lassen en onder 45 graden door lassing
pijpfitting elektrode ,tig is een heeeeeel ander verhaal .
sterkte en go for it
dit is 2 dagen in de week .
deze cursus is mogelijk voor toch een beetje deftig te kunnen lassen op een half jaartje .
heb je het in 1 keer geleerd en kan je het steeds gebruiken hier begind men mee en is plaat lassen ,platte las ,staande hoek ,aftrekken en op bouwen
dit kost normaal ongeveer 120 eur en je kan daar opleidingcheques voor aanvragen en dan krijg je de helft van je geld terug .
niet twijfelen gewoon doen , altijd mee genomen als je het kan .
1 dagscursus vergeet het maar .
en jij gaat ons beroep niet naar beneden halen zeg .
zo komen onze werkuren in gevaar door zulke kerels
maar nee echt je zult er geen spijt van hebben als je zo iets doet .
en zekers met half automaat eens je de kneep kent van dit soortelijk lassen verleer je niet is als leren fietsen .
daarin tegen buis lassen en onder 45 graden door lassing
pijpfitting elektrode ,tig is een heeeeeel ander verhaal .
sterkte en go for it
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
Nee,
heb nog geen lasapparaat maar zou dit ook aanschaffen dan.
Tips altijd welkom over welk type mig lasapparaat je best aankoopt
Dit is misschien een redelijk dure investering maar als je dit een paar jaar (ik reken 2 jaar om de wagen die ik zou kopen op te knappen) kan gebruiken vindt ik dit wel de moeite om aan te schaffen.
En eenmaal je goed kan lassen kan ik in de toekomst altijd zelf aan de wagen werken.
groeten sander
heb nog geen lasapparaat maar zou dit ook aanschaffen dan.
Tips altijd welkom over welk type mig lasapparaat je best aankoopt
Dit is misschien een redelijk dure investering maar als je dit een paar jaar (ik reken 2 jaar om de wagen die ik zou kopen op te knappen) kan gebruiken vindt ik dit wel de moeite om aan te schaffen.
En eenmaal je goed kan lassen kan ik in de toekomst altijd zelf aan de wagen werken.
groeten sander
weet je wat ik me af vraag. er zitten hier op het forum naar wat ik heb vernomen echte goede lassers. waarom niet eens een 1 daagse lascursus voor het forum. ik heb ook al eens gekeken naar een avond school maar die zijn gewoon verrekte duur. zeker als student. ik gooi maar een balletje misschien iets voor moderators of andere om de uitvoerbaarheid hiervan tre checken
C'est une bonne voiture
-
- Regelmatige poster
Die curcussen vallen nog redelijk te doen van prijs, als je met opleidingcheques werkt.
Denk dat je dan maximum 200 euro kwijt bent voor de curcus, maar dan zal je ook wel voldoende kunnen lassen aan je wagen.
Als student is dit mss redelijk bedrag, zeker als je daarboven op nog lasapparaat moet aanschaffen.
Maar al je laswerk uitbesteden komt volgens mij niet goedkoper uit als je ziet wat de uurlonen zijn.
Denk dat je dan maximum 200 euro kwijt bent voor de curcus, maar dan zal je ook wel voldoende kunnen lassen aan je wagen.
Als student is dit mss redelijk bedrag, zeker als je daarboven op nog lasapparaat moet aanschaffen.
Maar al je laswerk uitbesteden komt volgens mij niet goedkoper uit als je ziet wat de uurlonen zijn.
Ik denk dat avondschool de beste oplossing is. Mijn pa is directeur van een avondschool waar ze ook lassen hebben, daar leren ze echt goed lassen. Ik denk dat dit belangrijk is dat je de juiste technieken kent, want geitjes zijn lastig om te lassen. Als je wilt weten wat ze daar zoal doen neem je best eens contact op met de broers Clukkers, 1 van de twee volgt een lascursus. Die zijn erg actief op dit forum.
Veel succes !!!
Veel succes !!!
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX