Pagina 1 van 1

voorrem problemen

Geplaatst: ma 28 apr, 2008 22:12
door marc2cv
Hallo mannen (vrouwen?),

Ik heb een probleem met mijn voorremmen (schijf)

Ik heb de handremblokjes en de remblokken vernieuwt.
Als ik de auto nu vooruit duw dan lijkt het net of ik een stukje vrije duwruimte heb dan dan blokkeert de rem weer.

Heeft iemand een idee en wellicht een oplossing?

groeten
Marc

Geplaatst: ma 28 apr, 2008 22:17
door Spookeend
Heb je de handrem ook gesteld?
Met de nieuwe blokjes kan het zijn dat je nu zoveel dikker bent, dat ze tegen de schijf aan blijven staan (nou ja, teveel dus)

Greatnix Spookeend

Geplaatst: ma 28 apr, 2008 22:22
door Punky
Hoe is de staat van je schijven?

Voel je niet de speling van je aandrijfassen?

Geplaatst: di 29 apr, 2008 17:54
door TB
Daar dacht ik ook gelijk aan bij het lezen van het probleem.

Geplaatst: di 29 apr, 2008 20:34
door the Nosepicker
Punky schreef:Voel je niet de speling van je aandrijfassen?
Dit denk ik ook. Is te checken door met de kap open en met de handrem erop even aan je auto te duwen. Beweegt de auto/wielen wel, maar de remschijf draait niet tov de versn.bak, dan heb je idd wat speling op je assen.
Óf, en dat is wat minder annemelijk, je remschijven zijn extreem krom, waardoor je remkracht enorm wisselt. Maar dat voel je al rijdend tijdens het remmen wel.. ;)

Geplaatst: do 5 jun, 2008 23:16
door Rudie van Houten
Is dat normaal? Of een 2cv kwaal? ruimte tussen schijf en wiel?

Geplaatst: do 5 jun, 2008 23:41
door Punky
Ik begrijp niet precies wat je vraag is.

Maar de ruimte tussen de schijf en het wiel is bij de 2cv groter als bij een reguliere wagen. Deze heeft de schijven meteen aan de wielen en de 2cv aan de bakzijde. Hierdoor is de speling die je op je aandrijfassen kunt krijgen ook goed meetbaar aan het wiel met de rem erop.

Geplaatst: do 5 jun, 2008 23:41
door bearinterest
Die speling is inderdaad typisch voor een eend. Bij de meeste auto's zit het wiel vast aan de rem, zodat als er hard geremd wordt het wiel niet te bewegen is. Bij een eend zit de voorrem aan de kant van de versnellingsbak vast aan de aandrijfas, zodat het wiel nu via de aandrijfas verbonden is met de rem. Aandrijfassen hebben altijd wat speling. Als er hard geremd wordt bij een eend zal de rem niet te bewegen zijn, maar zal het voorwiel niet 100% vaststaan vanwege de speling in die aandrijfassen. Die speling lijkt behoorlijk fors: de kleine speling in de aandrijfas wordt als het ware uitvergroot door de grootte van het wiel.