Pagina 1 van 4
het ik-heb-m'n-uitlaat-verbouwd-topic
Geplaatst: wo 7 mei, 2008 23:24
door supercees
ik heb geen algemeen topic gevonden over De Uitlaat. bij deze dus. we weten allemaal dat de boys bij citroen goed hebben nagedacht over de uitlaat, en dat elke aanpassing vermindering van pk's teweeg brengt, als je niets aan de inlaatkant veranderd. maar toch, klooien aan de uitlaat is leuk en hoort erbij.
ik heb zelf de tweede demper er weer onder gehangen omdat ik gek werd van de teringherrie van mijn korte zijpijpje, zekers met m'n raampje half open klapperend in de wind.
nu heb ik een mooi uitlaatsierstuk bedacht, lukte vandaag niet om af te maken (koper en uitlaatijzer is niet te solderen), en morgen en overmorgen zit ik (lekker, lekker) in antwerpen, dus dat wordt komend weekend, maar ik dacht, laat maar zien wat je aan je uitlaat veranderd hebt. ter lering ende vermaeck.
ik kan dus zelf het startschot niet geven, maar ben benieuwd wat ik vrijdag hier zie in dit topic.
Geplaatst: wo 7 mei, 2008 23:46
door inmijneendje

Alleen de voordemper en daarna een open pijp (diameter 60mm) Helaas iets teveel herrie, wel een mooi zwaar geluid alleen te hard.

en bij deze een einddemper van een ducati motorfiets. Mooi geluid, goed vol te houden op een lange afstand.
Geplaatst: do 8 mei, 2008 09:49
door supercees
uitlaatsierstuk under construction:
dat wordt poetsen!
Geplaatst: do 8 mei, 2008 10:03
door Rossero
Hahahaha! wat een herrie moet daar uitkomen!! je had de rest er aan moeten laten zitten, dan had je van binnen uit nog een deuntje kunnen spelen :p schitterend
Geplaatst: do 8 mei, 2008 10:04
door Rudie van Houten
supercees schreef:uitlaatsierstuk under construction:
dat wordt poetsen!
haha, geweldig! hoe kom je er op! toet toet!
Geplaatst: do 8 mei, 2008 10:31
door Spookeend
Eerste demper ongewijzigd, dan open pijp tot achter spatboord. Met een sierstuk van een remus uitlaat (ooit eens op de sloop gevonden)
Het begin stuk van die open pijp is een deel van een oude demper. Op die manier de overgang gemaakt van de dunne pijp naar de 6 cm dikke pijp.
Door evt een stuk dunne pijp door te laten lopen in de dikke, kun je wat spelen met het geluid. Bij mij is het gewoon over de volle lengte "dik" dus, een diepe brom met een lekkere roffel bij gas los. Is prima vol te houden op lange stukken.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: do 8 mei, 2008 11:35
door backfire
Omdat er een turbo op moet komen vervalt de eerste demper, dan komt er een demper van een Suuz SV650 van RVS, dan pijp door naar achteren en in de bumper komt een ovaal gaat van 1,5 cm hoog en 25 cm breed waar de pijp op komt
Geplaatst: do 8 mei, 2008 13:30
door björn
hey inmijneendje
ik wil wat closup foto's van je uit laat en lat is horen
ben ook bezig iets te veranderen maar eerst en uit laat vinden
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 16:06
door 2cvfreak
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 17:50
door inmijneendje
björn schreef:hey inmijneendje
ik wil wat closup foto's van je uit laat en lat is horen
ben ook bezig iets te veranderen maar eerst en uit laat vinden
kom je naar waggel?
daar heb ik hem bij, de eend dan, onder de AK ligt tegenwoordig een gewone demper
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 18:35
door AJENSO
Prachtig die uitlaattrompet. Hoe heb je de verbinding voor mekaar gekregen. Geklemd; gesoldeerd of gelast. Ben benieuwd. Ziet er echt gaaf uit. Ben zeer benieuwd naar deze nieuwe eendensound.
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 18:45
door supercees
het resultaat:
ik heb 'm nu geklemd: aan 2 kanten ingezaagd en met een slangenklem. ga 'm nog borgen met een schroefje. solderen lukte niet, het solder pakte niet op het metaal van de uitlaat. lassen kan ook niet met het koper van de trompet.
het geluid lijkt iets donkerder te zijn.
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 19:48
door Kulio
Wat is er zo leuk aan een "sportief" geluid? Ik zoek een uitlaat die je zo min mogelijk hoort. Hoe doe je dat?
Geplaatst: vr 9 mei, 2008 20:09
door thomaaas
naar de kwikfit en vragen of je in de oud-ijzerbak mag rommelen, gewoon zoveel mogelijk dempers meenemen als je maar denkt dat er onder je auto passen

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 20:25
door backfire
Uitlaat systeem van kever kopen en die er onder hangen. Bestaat uit 3 dempers, met dubbele ingang voor de liggende cilinders.