Pagina 1 van 1

inverted startprobleem.....

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 00:00
door Niels
... dus een stopprobleem

de laatste 2 weken als ik m;n dyane uitzet dan lijkt het net of de motor weer aanslaat als hij bijna uit is..... lijkt alsof de bougies nog doorvonken...
ik heb al gekeken of er ergens kortsluiting is.....

hoe moet ik het meten of er nog een stroom loopt als ik de motor uit zet?
of weet iemand zo waar het aan liggen kan?

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 02:35
door Kulio
Het is toch geen pingelen van de motor? Hoe lang gaat het door?

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 08:15
door Spookeend
dat noemen ze "nadieselen"

Komt omdat je blok dan kennelijk zo warm is, dat de gassen die er nog even in achterblijven, en door blijven stromen omdat er een mechanische brandstofpmp opzit, uit zich zelf, dus zonder vonk van de bougie verbanden.

Je kunt je blok" kouder" houden door eens brandstof met een hoger octaan te tanken 98 of door je ontsteking wat vroeger te zetten. Het kan ook dat je wat aan je mengverhouding moet regelen op je carb.

Als je naar je bougies kijkt, en deze zijn zwart, dan kan het zijn dat je mengsel te rijk staat, waardoor er veel kool achterblijft in de cylinderkoppen. Daardoor gaat dat op den duur gloeien, en werkt het als een diesel, zeg maar.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 10:54
door thomaaas
hahaha echt waar? ooh hebbikook last van dattie dat doet vind t wel grappig :lol:

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 11:48
door AZL57
Zo grappig is dat niet, als hij op een verkeerd moment ontsteekt dan kan ie je drijfstangen of zuigers mollen. Gauw eens heen kijken dus ;-)

Geplaatst: di 13 mei, 2008 10:19
door backfire
Zoals spookeend zegt, is nadieselen, ff koppen demonteren en ontkolen die handel. Vaak komt het ook in combinatie met compressieverlies, maar dat zal wel komen omdat als je zoveel koolaanslag hebt er al zoveel km´s mee gereden zijn dat de rest ook versleten is.

Geplaatst: di 13 mei, 2008 15:53
door Niels
mijn motor moet toch uit elkaar, ben van plan dat rond augustus te doen....

verder kan het best dat de carb niet goed staat..... vind ook dattie veel toeren maakt stationair als ik ver rij.... en als ik de choke helemaal uittrek bij koud starten dan verzuipt ie bijna.... trek hem altijd half uit...

ik zal er eens naar kijken... ook naar de bougies....
ik tank overigens altijd 98......

bedankt voor de reacties....

Geplaatst: di 13 mei, 2008 22:36
door TB
Dat heb ik nou ook. Niet bij de eend hoor, maar bij de japanner! Die heeft merkbaar wat minder kracht (minder compressie) en dieselt soms ook wat na. Zeker na wat langere ritten. Wordt toch tijd voor onderhoud!