Gevulde draad ipv gas?

Stel hier je vragen over lassen.
Gesloten
yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Gevulde draad ipv gas?

Bericht door yoek » wo 21 mei, 2008 22:47

Ik ben aan het kijken naar een goedkoop lasapparaat. Nu heb ik hier al gelezen dat goedkopen lasapparaten klote zijn. Ik heb echter niet genoeg voor een duurder apparaat met gasfles, en dat ding staat altijd in de weg. Wie heeft er ervaring met gevulde draad, zodat je geen gas meer nodig hebt. Veel las ik niet, dus hoe minder ruimte hoe beter.

Iemand ideeen?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 21 mei, 2008 23:00

ik kan je niet van veel advies voorzien, ben zelf aleen lassen met de fles gewend en heb zelf een professionele machine, maar kan je alleen vertellen dat zelfs als je niet veel last, goedkoop duurkoop is.

Ik ken diverse mensen die dezelfde gedachte hadden als jij en die komen er allemaal op terug.

wat wil je +- uitgeven als ik vragen mag ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » wo 21 mei, 2008 23:10

JE hebt gelijk dat je op goedkope apparaten later terug komt.

400 euries is echt de max eigenlijk.
Het enige wat ik ermee las is subframe en plaatwerk.

Maar ik wil nu een beetje een goed apparaat kopen en dan ipv gas gevulde draad. Want een fles kost weer iets van 225 euries extra heb ik gezien.

http://tooldiscounter.nl/index.php?p=de ... 1211404541
schijnt een goed merk te zijn.
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » wo 21 mei, 2008 23:32

Patrick Hoskam schreef:Ik ken diverse mensen die dezelfde gedachte hadden als jij en die komen er allemaal op terug.
Volgens mij ga jij vaker dit soort geluiden horen....
Maar hoeveel haast heb je eigenlijk?
Zelf heb ik mijn lasapparaat 2de hands gekocht, met een voor de helft gevulde gasfles erbij was ik 350 euro kwijt. En hoewel ik niet veel las heb ik er toch veel plezier van gehad.
Als je een beetje de tijd neemt om zoiets op te zoeken moet dat wel kunnen lukken binnen jouw budget hoor. Want ook bij andere mensen gaat zo'n groot lomp ding op een gegeven moment in de weg staan. En wat let je om na gedane arbeid dat ding weer te verkopen? Een goed lasapparaat is altijd beter kwijt te raken dan een prul.
EDIT:
Die laatste opmerking geldt niet voor jouw link hoor. Daar (over dat merk) weet ik niets zinnigs over te zeggen.
Laatst gewijzigd door Ronald op wo 21 mei, 2008 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 21 mei, 2008 23:44

Klik HIER eens én zie Siemens advies in dat topic (en Siemen weet wel wat van lassen geloof ik. ;) ).
siemen schreef:gas gevult draad
veel vuurwerk
last voor geen meter
kortom
rotzooi
niet aan beginnen gewoon meng gas gebruiken'
bespaart je een hoop ellende
De discussie "wat is een goed en goedkoop lasapparaat en hoe zijn de ervaringen met gasgevulde draad" kan HIER verder gaan, dan kan dit topic op slot.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gesloten