artikel in de Telegraaf van 24.5.08

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster

artikel in de Telegraaf van 24.5.08

Bericht door fonflaar » vr 23 mei, 2008 19:42

Morgen komt er in de Telegraaf een paginagroot artikel met foto's over de voorzitter en secretaris van de 2CV club Winschoten en het 60 jarig bestaan van de eend......

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 24 mei, 2008 18:36

ah had dit topic niet gezien.

Leuke is dat er in het kader nog een oude foto van mij staat met mijn caravaneend destijds.
Is een foto van een jaar of 8 of 9 geleden.

Maar ik ben er ook bij op 60 jaar 2cv, dus dan mag het :-)
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 26 mei, 2008 10:31

Het artikel:

wo 12 mrt 2008, 08:13 | 170 reacties
Opstand Eendrijders tegen PvdA
door Hans Vermaak
AMSTERDAM - Floor is woest want haar bruin rode Eend mag straks vanwege de milievervuiling niet meer rijden. Opstand van de Eendrijders tegen de PvdA in Amsterdam!

Opstand van Eendrijders tegen de PvdA in Amsterdam

Ooit het symbool van progressief Nederland: de Eend. Nu wil notabene de PvdA ze weg hebben uit de stad

Floor Arts koestert haar Eend, die ze tien jaar geleden kocht. Met veel liefde restaureerde ze eigenhandig de Citroën 2CV6 volledig en gaf hem opvallende bruine en oranje kleuren.

Als het aan het roodgroene stadsbestuur van Amsterdam ligt, moet de 34-jarige communicatieadviseur haar auto van bouwjaar 1983 opgeven. Ze woont binnen de Ring A10, in de milieuzone waar auto's van voor 1992 straks wellicht verboden zijn.

"Ik kan er binnen een kwartier een sproeier van twintig euro in monteren en dan rijd ik voortaan op het schone bio-ethanol. Dan is er geen uitstoot van schadelijke stoffen meer. Dat bewijst dat het plan niet deugt, ook oudere wagens kunnen milieuvriendelijk zijn", aldus Arts. Met vijf andere Eendliefhebbers diende ze een uitgebreid bezwaar in.

Willekeurig

Het plan van verkeerswethouder Tjeerd Herrema (PvdA) noemen ze " willekeurig" en "het schaadt de belangen van liefhebbers die bewust met hun oudere auto én het milieu omgaan". De gemeente gaat ervan uit dat alle oude auto's per definitie vies zijn. En dat is niet waar, stellen de Eendrijders.

"Het rijden op bio-ethanol heeft als nadeel dat ik in Amsterdam niet kan tanken, de dichtstbijzijnde pomp is in Wormer", legt Arts uit en noemt technische details: "Een oude auto is niet per definitie vies.

Er zijn 2CV's die op lpg rijden en de 4-wegkatalysator voor de Eend is in een vergevorderd stadium van ontwikkeling. Voor wie nog verder wil gaan, bestaat er zelfs een prius-Eend."

Zaterdag komen de Eendliefhebbers met dit voertuig, dat zowel op biobrandstof als elektriciteit kan rijden, naar de Zuiderkerk waar over de plannen van het gemeentebestuur wordt gepraat.

[Bron: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... vdA__.html]

FYI: Dat is Florann van het forum!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 26 mei, 2008 11:18

Dat is ondertussen al een tijdje geleden inderdaad, is oa ook op tv geweest.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 26 mei, 2008 11:24

Oja, sjips ... komt wel uit de Telegraaf maar is een ander artikel haha
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Plaats reactie