Pagina 1 van 1

Scheef trekken en stinken

Geplaatst: di 27 mei, 2008 16:22
door JanGert
Hallo,

Sinds enkele weken heb ik een remprobleempje. Het begon met enorm stinken en aanlopen. Ik wilde optrekken naar de 80 en hij kwam er bijna niet aan. Hij begon enorm te stinken naar aanlopende remblokjes, vervolgens even gekeken langs de kant en kon niets zien. Nog eens geprobeerd en niets aan de hand.

In de loop van de tijd doet ie dit steeds vaker, in de bebouwde kom merk ik niets maar wil ik harder gaan rijden gaat ie stinken en aanlopen. Vorige week trok zelfs de hele auto naar rechts, moest echt moeite doen het stuur tegen te houden.

Deze week had ik dit nog een keer, direct nadat ik hoog in de rem moest voor één of andere c*njo in een Golf. Direct na het remmen begon ie te stinken, op zich wel logisch door het harde remmen maar hij begon ook weer zo enorm naar rechts te trekken.

Na een kleine boodschap bij de plaatselijke bouwmarkt was er niets meer aan de hand. Het lijkt wel dat als je hem eventjes met rust laat weer goed functioneert.

Wat kan dit zijn?

Groet Jan Gert

Geplaatst: di 27 mei, 2008 16:34
door landloper
Bij mij was het ooit een remzuiger die niet meer wilde bewegen. De remklauw heb ik toen vervangen en het was over. Als het niet te erg kapot is, kan reviseren natuurlijk ook.

Geplaatst: di 27 mei, 2008 18:22
door Punky
Ik neem aan dat je schijfremmen hebt en dat het over de remmen op de vooras gaat?

Zo ja, dan zou ik er een revisiesetje op zetten. Mogelijk dat je rubbers hard zijn en de zuiger niet meer geheel terug wil. Kosten niet zo veel, wel een halve dag werk. :wink:

Geplaatst: di 27 mei, 2008 18:27
door JanGert
Klopt jah....schijfremmen op de vooras.
Is dit een in gewikkeld klusje?? Nog nooit gedaan.....

Geplaatst: di 27 mei, 2008 19:01
door Punky
Ik weet niet hoe groot je sleutelervaring is??? Het is namelijk geen moeilijke klus, allen moet je zo schoon mogelijk te werk gaan. En het gaat wel om je remfunctie. :roll:

Geplaatst: wo 28 mei, 2008 10:32
door Jheronimus
Nee is niet moeilijk. De zuiger moet uit de klauw worden geperst, alles heel goed schoongemaakt nieuwe rubbertjes (revisiesetje) erin en de boel weer monteren en ontluchten.

Lijkt me wel verstandig beide kanten aan te pakken.
Kost iid wel een hoop tijd!