Pagina 1 van 1
dorpel koker conserveren met PU schuim
Geplaatst: do 12 jun, 2008 15:27
door Roelben
Voor de restauratie van mijn 2CV6 ben ik bezig met o.a. het vervangen van de dorpel kokers en de vloerplaten.
Voor de conservering van de dorpelkokers denk ik aan het vullen met een PU schuim.
Heeft hier iemand ervaring mee en wat zijn de opmerkingen ?
Roelben
Geplaatst: do 12 jun, 2008 16:07
door AZL57
Niet doen, hebben ze bij Alfa ook ooit geprobeerd. Dan kan het vocht helemaal niet meer weg en zorgt voor nog meer roest. Gewoon een goede tectylbeurt is normaal voldoende.
Geplaatst: do 12 jun, 2008 16:08
door Bjorn
niet doen. Dit gaat alleen als je dit onder geconditioneerde omstandigheden doet, en de dorpels vervolgens hermetisch dicht.
Anders krijg je condens tussen de pur en het staal en is je dorpel binnen 2 jaar weg.
Beter is om deze aan de binnenkant goed te behandelen en blijvend te ventileren.
Geplaatst: zo 15 jun, 2008 11:17
door Ramon
gaten boren aan de binnenkant en voorkant (kopse kant dus bij de voetenbak) en vol blazen met tectyl
Geplaatst: zo 15 jun, 2008 17:25
door TB
Juist, en dan zo nu en dan even herhalen. Tectyl ML is prima spul. Dat is bijzonder geschikt voor holle ruimtes. Zonde van je werk als je het vol spuit met PU.
Geplaatst: di 8 jul, 2008 09:41
door Evan
voor ECHT goede holle ruimte behandelingen even deze test lezen:
link
ik heb al te vaak PU gevulde auto's gezien, werkt gegarandeerd NIET. En als er ooit nog gelast moet worden heb je behoorlijk kans op een brandende fakkel als auto.
in een holle ruimte die je (probeert) hermetisch af te sluiten ontstaat trouwens altijd condens, ook niet doen dus.
Geplaatst: di 8 jul, 2008 17:54
door backfire
Ik heb hier de teroson hv400 gekocht en gebruikt.
Geplaatst: ma 11 aug, 2008 14:40
door David
PUR is niet geschikt voor dit doeleind, het heeft geen gesloten celstructuur en zal dus zeker vocht opnemen in de loop van de tijd. Hierdoor is er ook geen hechting meer met het metaal.
Als je deze methode al zou willen toepassen (waar ik zelf beslist niet in geloof!!) gebruik dan de schuimen die gebruikt worden in de botenbouw vanwege het drijfvermogen.
Deze hebben een gesloten celstructuur en nemen geen vocht op. Overigens wordt deze eigenschap ook in de loop van de jaren slechter en kan het 1 vieze gore bende worden.
Maar PUR schuim gebruiken: NOOIT DOEN!
Zoals de voorgangers al aangeven: "gewoon" goedtectyleren met een merkartikel.
Succes in ieder geval.
Geplaatst: di 12 aug, 2008 09:57
door Twécévé
Ramonatype schreef:gaten boren aan de binnenkant en voorkant (kopse kant dus bij de voetenbak) en vol blazen met tectyl
Niet boren! Dan komt er ijzervijzel vrij wat zeer snel roest. Dus gaten maken met een scherpe priem en een hamer.
Geplaatst: vr 15 aug, 2008 00:06
door David
Voorboren met klein boortje en dan een grotere boor gebruiken.
Stofzuiger erbij houden.
Mocht er ijzervijlsel invallen dan wordt dit alsnog "ingepakt" door de ML.
Met een priem gaten slaan zie ik niet zitten , worden al snel deuken en grove gaten.
greetz david
Geplaatst: vr 15 aug, 2008 18:06
door siemen
bij tektielbedrijven slaan ze er altijd gaten! is toch beter hoor!
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 21:24
door David
OK Siemen,
Dat geloof ik graag,.....maar vast niet met een priem en een hamer!
greetz David
Geplaatst: di 14 okt, 2008 12:21
door Evan
siemen schreef:bij tektielbedrijven slaan ze er altijd gaten! is toch beter hoor!
is voornamelijk sneller.....