Bij warm weer gierend geluid bij het koppelen
Geplaatst: do 12 jun, 2008 23:58
Hallo iedereen, ik ben een nieuwe forumgebruiker en fervent eendliefhebber. Ik heb een raar probleem ..(met mijn eend dan)
Een jaar geleden heb ik een aanrijding gehad waarbij mijn motor van het chassis is geslagen. De motor heeft daarbij de versnellingsbak vernield. Na de reparatie (en een nieuwe versnellingsbak)door een garage ben ik naar Frankrijk gereden (tja.....waar ga je anders heen in een 2cv... ). In de Bourgogne waar het toen zo'n 30 a 35 graden was, begon de versnellingsbak ernstig te gieren wanneer ik de koppeling intrapte. Na het loslaten van de koppeling bleef het gegier nog een seconde of twee aanhouden,en was dan weg..
Ik heb diverse garages benaderd, en niemand kon wat vinden. Het gekke is, is dat het geluid niet meer is voorgekomen. Ik rij nu sinds twee maanden weer met de eend(ja, het heeft lang geduurd), en ik hoor nu af en toe (wanneer ik alleen er in rijd, met een passagier is dit geluid nooit te horen) een licht schrapend geluid wanneer ik de koppeling indruk. Ik wil over twee maanden weer naar Frankrijk maar ben eigenlijk bang dat het daar weer gebeurt,en wil het graag voor die tijd oplossen.
Ok... mijn vraag...(of vragen)
Zou het zo kunnen zijn dat het chassis toch verbogen is (ook al hebben de garages gezegd dat dat niet het geval is) en dat door warm weer (uitzetten metaal) de versnellingsbak iets scheef komt te staan?
Zou het kunnen zijn dat de druklager scheef zit? En als dat vermoeden er is, waarom giert hij dan bij echt heet weer?
Zou het kunnen dat de motor scheef voor de versnellingsbak is gezet?
Zou er iets heel anders aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Pieter
Een jaar geleden heb ik een aanrijding gehad waarbij mijn motor van het chassis is geslagen. De motor heeft daarbij de versnellingsbak vernield. Na de reparatie (en een nieuwe versnellingsbak)door een garage ben ik naar Frankrijk gereden (tja.....waar ga je anders heen in een 2cv... ). In de Bourgogne waar het toen zo'n 30 a 35 graden was, begon de versnellingsbak ernstig te gieren wanneer ik de koppeling intrapte. Na het loslaten van de koppeling bleef het gegier nog een seconde of twee aanhouden,en was dan weg..
Ik heb diverse garages benaderd, en niemand kon wat vinden. Het gekke is, is dat het geluid niet meer is voorgekomen. Ik rij nu sinds twee maanden weer met de eend(ja, het heeft lang geduurd), en ik hoor nu af en toe (wanneer ik alleen er in rijd, met een passagier is dit geluid nooit te horen) een licht schrapend geluid wanneer ik de koppeling indruk. Ik wil over twee maanden weer naar Frankrijk maar ben eigenlijk bang dat het daar weer gebeurt,en wil het graag voor die tijd oplossen.
Ok... mijn vraag...(of vragen)
Zou het zo kunnen zijn dat het chassis toch verbogen is (ook al hebben de garages gezegd dat dat niet het geval is) en dat door warm weer (uitzetten metaal) de versnellingsbak iets scheef komt te staan?
Zou het kunnen zijn dat de druklager scheef zit? En als dat vermoeden er is, waarom giert hij dan bij echt heet weer?
Zou het kunnen dat de motor scheef voor de versnellingsbak is gezet?
Zou er iets heel anders aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Pieter