Pagina 1 van 1
afslaan bij warme motor en niet meer willen starten
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 14:19
door hanzz
Hallo,
De garagist ging gisteren met de eend naar de keuring
voor de keuring viel 'ie stil en wilde 'ie niet meer starten...
Toen 'ie terug naar de garage getakeld was, startte ie direct terug...
Wat kan dit zijn?????
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 14:26
door Jeroen-citroen
Te warme bobine misschien. Door het afslepen is er tijd geweest om af te koelen en dan doet ie het weer.
Re: afslaan bij warme motor en niet meer willen starten
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 14:28
door leo top
hanzz schreef:Hallo,
De garagist ging gisteren met de eend naar de keuring
voor de keuring viel 'ie stil en wilde 'ie niet meer starten...
Toen 'ie terug naar de garage getakeld was, startte ie direct terug...
Wat kan dit zijn?????
Een zeer eenkennige eend, had je zelf maar moeten rijden.
Zou het een te warme bobine geweest kunnen zijn? Of onkunde van de garagist om een eend te starten?
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 15:05
door hanzz
hoi
Ik zou maar al te graag zelf willen gaan, maar dat mag nou eenmaal niet volgens ons idiote belgische keuringssysteem...
Ik dacht ook aan te warme bobine, heb er mijn reservebobine nu in gezet.
De eerste bobine werd na 5 min stationair draaien al vrij warm...
En kan het dan ook nog te maken hebben met het warme weer van gisteren (30° in de schaduw)...?
Het probleem is dat ik nu 200€ sleepkosten moet betalen en als 'ie morgen weer stilvalt wordt dat dus 400€
Wat kan het buiten de bobine nog zijn en hoe komt het dat dat ding zo warm wordt?
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 15:39
door AZL57
Te arm mengsel, daardoor wordt de motor te heet en kan er dampvorming in de benzine leiding optreden wat wederom ook slecht of niet lopen tot gevolg kan hebben.
Geplaatst: wo 2 jul, 2008 15:40
door hanzz
Geplaatst: do 3 jul, 2008 18:30
door TB
Zonde van het geld hoor. Tja, bobine lijkt me een mogelijke optie.
Geplaatst: do 3 jul, 2008 20:21
door Gerard2cv
Hanzz zet je punten op 0,45mm en je ben van je probleem af.Doordat het
fiber nokje slijt wordt de contacthoek te groot en dus de bobine te heet
Punten wijder en zaak opgelost,Gaat makkelijker dan het zoeken tussen
de brandnetels en het onkruid
Geplaatst: do 3 jul, 2008 22:32
door BW
als de wagen niet meer ingeschreven is en/of verzeker kan je niet zelf gaan anders wel
een garagist mag zijn Z-plaat nietmeer uitlenen, als hij gesnapt wordt krijgt hij een boete en mag hij zijn plaat inleveren en een nieuwe vragen hij moet ook kunnen bewijzen dat de wagen bij hem geweest is voor onderhoud... (je kan ook een vriendelijke garagist zoeken die ze wel uitleent en zelf gaan zoals ik deed :p en hopen dat ze niet controleren!)
regel is er gekomen door veelvuldig misbruik van de z-platen
als mijn motor warm staat slaat ze wel aan maar moeilijker, net hetzelfde bij koud weer en ik heb een 123. nieuwe bougiekabels en bobijn
als je nieuwe punten monteerd 0.5mm extra speling geven om slijtage op te vangen of na x aantal km opnieuw afstellen
Geplaatst: zo 6 jul, 2008 23:38
door hanzz
De CO-schroef is wat bijgesteld, eend start nu weer goed!
Geplaatst: di 26 aug, 2008 10:57
door Peer
ik heb iets wat hier (een beetje) op lijkt...
's morgens start mijn auto altijd super goed (vaak in 1x)
Maar als ik nou een tijdje heb gereden, en ik doe moter uit, doe een boodschap oid en wil weer starten, moet de startmoter veel meer moeite doen om hem aan te krijgen. (5 sec.)
is dat normaal? is het erg? duid het op iets dat kapot aan het gaan is?
bedankt!
Geplaatst: di 26 aug, 2008 13:05
door Gerard2cv
Het instuctieboekje schrijft Gas op de plank en doorstarten"
Geplaatst: di 26 aug, 2008 13:06
door BW
ik heb soortgelijk probleem als het buiten een warme zomerdag is, ook als de motor enkele uren stilstaat . de startmotor draait vlot rond maar de motor slaat niet aan... eenmaal gestart draait de motor goed
gelukkig heb ik dit probleem niet veel dankzij het belgische weertje
mvg
bert