Kopen of niet?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Kopen of niet?
Hallo
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Willem Klaasssen, ben 32 jaar, meubelmaker van beroep en woon in Schiedam.
Nog nooit een End gehad, maar vind ze wwel altijd al heel leuk, wie niet.
Dus nu ook op zoek naar een Eend...
Zag er op Marktplaats een staan voor 1750,-
Citroen 2Cv 0.6 Spec. S6 (1987)
lichtblauw/
met nieuw gegalvaniseerd chassis/
heeft lichte achterschade/
huidige APK tot 25-10-08/
NAP 68.192 km
Dus natuurlijk gelijk gaan kijken. Het chassis is nog recht. En dat er schade is aan de achterkant maakt ook niet zoveel uit , want de spatborden aan de binnenkant bij de achterbank en de bak voor het reservewiel zijn toch al rot...
Dus ik vraag me af of het een goede koop zou zijn. Ik ben zelf best handig en ik kan lassen, dus dat is een voordeel. Ik weet alleen niet hoe duur vervangende plaatdelen zijn.
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Willem
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Willem Klaasssen, ben 32 jaar, meubelmaker van beroep en woon in Schiedam.
Nog nooit een End gehad, maar vind ze wwel altijd al heel leuk, wie niet.
Dus nu ook op zoek naar een Eend...
Zag er op Marktplaats een staan voor 1750,-
Citroen 2Cv 0.6 Spec. S6 (1987)
lichtblauw/
met nieuw gegalvaniseerd chassis/
heeft lichte achterschade/
huidige APK tot 25-10-08/
NAP 68.192 km
Dus natuurlijk gelijk gaan kijken. Het chassis is nog recht. En dat er schade is aan de achterkant maakt ook niet zoveel uit , want de spatborden aan de binnenkant bij de achterbank en de bak voor het reservewiel zijn toch al rot...
Dus ik vraag me af of het een goede koop zou zijn. Ik ben zelf best handig en ik kan lassen, dus dat is een voordeel. Ik weet alleen niet hoe duur vervangende plaatdelen zijn.
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Willem
Achterdelen zijn allemaal te krijgen. Voor 250-300 euro heb je alles. Als lassen geen probleem is dan kun je er wel aan beginnen. Een gegalvaniseerd chassis is zoiezo mooi meegenomen. Check wel even het chassisnummer, is dat door het RDW ingeslagen of niet?
Hoe zijn de bodemplaten, voetenbak etc?
Hoe zijn de bodemplaten, voetenbak etc?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Ik kom er na veel snuffelen inmiddels ook achter dat de vervangende delen niet echt duur zijn.
Is het belangrijk dat het chassis een door de RDW ingeslagen nummer heeft? Misschien stomme vraag, maar ik weet het niet.
Wat ik dus eigenlijk wil weten is of het een goede prijs is of is het te duur?
Lisse, leuk! Had er gister een Eend gehuurd. Bij Jan Willem...
Is het belangrijk dat het chassis een door de RDW ingeslagen nummer heeft? Misschien stomme vraag, maar ik weet het niet.
Wat ik dus eigenlijk wil weten is of het een goede prijs is of is het te duur?
Lisse, leuk! Had er gister een Eend gehuurd. Bij Jan Willem...
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
naar mijn mening maar heb het werk niet gezien natuurlijk ?
zou ik het niet veel vinden op het eerste gehoor gelees eerder hehehe.
maar moet je ook voor je zelf een beetje uit maken denk ik wat je aan kan en of je je eigen tijd gaat verrekkenen.
wat kost een klare eend, is daar nog werk in korte periode aan enz.heeft die een galva chassis.
zou ik het niet veel vinden op het eerste gehoor gelees eerder hehehe.
maar moet je ook voor je zelf een beetje uit maken denk ik wat je aan kan en of je je eigen tijd gaat verrekkenen.
wat kost een klare eend, is daar nog werk in korte periode aan enz.heeft die een galva chassis.
see you when you see me
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
http://www.doolautos.nl/schadeautos.html
D'r staan alleen geen foto's in van de binnenkant. En die ben ik in alle entausiasme vergeten te maken.
D'r moet dus eigenlijk zo'n beetje een nieuwe achterkant op...
Bedankt in ieder geval tot zover!
D'r staan alleen geen foto's in van de binnenkant. En die ben ik in alle entausiasme vergeten te maken.
D'r moet dus eigenlijk zo'n beetje een nieuwe achterkant op...
Bedankt in ieder geval tot zover!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
- Locatie: spijkenisse
als ik zo de foto zo ziet van de achterkant is de
koets best wel beschadigd is echt wel een stuk geknikt
het staartstuk tot achteraam zier er verwrongen uit
kan ook vreemde lichtval zijn op de foto maar moeilijk te zien
gingen de deuren ,achterdeuren makkelijk open ??
ik denk dat je er meer kosten aan gaat krijgen als een paar spatborden
mvg gerard
koets best wel beschadigd is echt wel een stuk geknikt
het staartstuk tot achteraam zier er verwrongen uit
kan ook vreemde lichtval zijn op de foto maar moeilijk te zien
gingen de deuren ,achterdeuren makkelijk open ??
ik denk dat je er meer kosten aan gaat krijgen als een paar spatborden
mvg gerard
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heeft het chassis echt geen duw gekregen. Lijkt me op de foto's te zien haast van wel.
Zal sowieso een andere achterkant op moeten. 1750 lijkt mij best wat veel geld voor een dergelijke eend. Weet niet hoe de koets verder is? Als je zegt dat de achterzijde toch al rot is, vraag ik me af hoe de bodemplaten, voetenbak, voorruitframe en de dorpels bijvoorbeeld zijn.
Zal sowieso een andere achterkant op moeten. 1750 lijkt mij best wat veel geld voor een dergelijke eend. Weet niet hoe de koets verder is? Als je zegt dat de achterzijde toch al rot is, vraag ik me af hoe de bodemplaten, voetenbak, voorruitframe en de dorpels bijvoorbeeld zijn.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Je hebt zowiezo al 2 staartstukken nodig, koffebodem, 2 schermen, een achterpaneel (achter de nummerplaat) en dan twijfel ik inderdaad ook aan de rechterachterzijde tot hoever dat geknikt is. Ik heb net als Gerard 560 zo mijn twijfels of dat niet helemaal tot de deur geknikt is , de c stijl inbegrepen.
En zoals voorgaande sprekers zich al afvragen hoe staat de rest ervoor (voetenbak, bodemplaten, chassis).
Ik zou echt even 2 x denken voor je hier aan begint.
Wat betreft dat chassisnummer. Als het geen originele RDW inslag is koop je in feite een plantenbak.
Lees dit ook even
En zoals voorgaande sprekers zich al afvragen hoe staat de rest ervoor (voetenbak, bodemplaten, chassis).
Ik zou echt even 2 x denken voor je hier aan begint.
Wat betreft dat chassisnummer. Als het geen originele RDW inslag is koop je in feite een plantenbak.
Lees dit ook even
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
De rest van de eend zag er vrij goed uit. Bij voorruit een heel klein plekje. De bodem had een paar kleine plekjes, niet groter dan een 2 euro munt.
Alle deuren gingen goed open.
Wat zou een eend in deze staat dan moeten kosten?
Bedankt voor alle reacties. Tof!
Of weet iemand nog een leuke te staan voor onder de 2000??
Alle deuren gingen goed open.
Wat zou een eend in deze staat dan moeten kosten?
Bedankt voor alle reacties. Tof!
Of weet iemand nog een leuke te staan voor onder de 2000??
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Dat wordt door de steeds sneller stijgende prijzen niet makkelijk om een echt goede te vinden onder de 2000 €.
Opknappers onder die prijs zijn er zat.
Ik denk trouwens dat je met die schade eend ook wel veel meer kwijt zult zijn als je het goed wilt repareren.
Snuffel eens op de markt van het forum daar staan er genoeg maar meestal wel iets duuder dan 2000 €
Opknappers onder die prijs zijn er zat.
Ik denk trouwens dat je met die schade eend ook wel veel meer kwijt zult zijn als je het goed wilt repareren.
Snuffel eens op de markt van het forum daar staan er genoeg maar meestal wel iets duuder dan 2000 €
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Voor deze prijs kun je ook wel een eend vinden, misschien niet met een nieuwe galva-chassis, maar wel een goede eend, met beduidend minder werk! Deze eend heeft denk ik alleen waarde aan het chassis zelf, en dan nog: hoe zeker ben je er van dat die geen tik heeft gehad?? M.I. kun je dat echt goed zien als de koets eraf is en gaat meten.
En als je toch wil gaan klussen. Waarom koop je niet een restaurabele eend van een paar honderd euro. Daar heb je wellicht hetzelfde laswerk aan en je kunt zelf een nieuw chassis, wat door de RDW ingeslagen is, eronder zetten! Ben je wellicht goedkoper uit.
Of je koopt voor rond de 2000 een goeie eend, met eventueel een beetje werk... (is wel minder leuk )
Succes er mee!
En als je toch wil gaan klussen. Waarom koop je niet een restaurabele eend van een paar honderd euro. Daar heb je wellicht hetzelfde laswerk aan en je kunt zelf een nieuw chassis, wat door de RDW ingeslagen is, eronder zetten! Ben je wellicht goedkoper uit.
Of je koopt voor rond de 2000 een goeie eend, met eventueel een beetje werk... (is wel minder leuk )
Succes er mee!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
En hou er ook rekening mee dat je hem dan best helemaal opnieuw laat spuiten. Het zou een beetje jammer zijn om na al dat zware werk met twee tinten te gaan rijden. Als die handelaar ergens een komma in de vraagprijs wil steken wordt het natuurlijk wel een interessante auto.
Succes met de zoektocht.
Succes met de zoektocht.