Pagina 1 van 5
aanduiding "pc" voor zuiger/cilindersets en zuiger
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 02:27
door Charl
Een latertje, kijken of het me lukt de tijd uit te zitten tot de finale van de 50m zwemmen met miss veldhuis om +- 3.00 u am.
Ik ben eens gaan neuzen naar een nieuwe set zuigers/cilinders en kom grofweg 3 varianten tegen.
- originele set 602 cc
- 9.0 sets 602 cc (127,- tot 250,-)
- big bores 652 cc. de goedkoopste beste in duitsland (heb ik me laten vertellen) voor rond 265,- excl sproeier set.
Ik voel wel wat voor een 9.0 set, die zijn er vanaf zo'n 130,-
(big- bores vallen simpelweg buiten mijn budget), maar daar zijn, naar ik vermoed, 2 kwaliteiten in, net als bij de 8.5 sets.
De duurdere zijn 215 tot 250 euro en hebben vaak de aanduiding p.c. of pc, de goedkopere niet.
Weet iemand wat het verschil is tussen de goedkopere en duurdere?
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 09:36
door Ramon
ik zou als je voor een origineel setje gaat, gaan voor het merk perfect circle heb ik zelf zeer goede ervaringen mee!
big bore heb ik altijd in nederland gekocht voor 369 euro, maar 100 e goedkoper is zeer intressant, het is ook zeker de moeite waard het rijd namelijk echt een stuk beter! maar het is weer gevoeliger voor warmte... plankgas naar zuid franrijk zit er dus niet meer in.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 10:02
door Charl
Maar wat is origineel?
Ik neem aan dat citroen ze niet meer produceert dus het zal altijd imitatie zijn.
Ik zie nooit het merk erachter staan dus dat is moeilijk kiezen als je naar iets specifieks op zoek bent.
ok, ik kan natuurlijk even mailen of bellen.
Waar zit het kwaliteitsverschil en wat merk je daar in praktijk van?
Het duitse bedrijfje dat 652cc sets voor 262,20 (heb het even nagekeken) verkoopt gaat er prat op dat ze chromen ringen erbij leveren die de levensduur verlengen tot die van een 602cc set.
Zit daarin dus het verschil? in de kwaliteit van de veren?
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 10:06
door Charl
en wat betreft de warmte ontwikkeling is het misschien de moeite waard een goede olietemperatuurmeter en groter filter te plaatsen.
dat kan je het beter in de gaten houden.
Ik schijn een warmloper te hebben gehad en dat heeft zich, voor mij in ierder geval, onmerkbaar voltrokken.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 11:44
door backfire
Als je toch voor big bore gaat zou ik voor de 7,9 compressie set gaan. Voordeel is ook nog eens dat je normale benzine kunt tanken.
warmloper bij normale eend komt waarschijnlijk door verstopte oliekoeler, iets wat in mijn ogen standaard moet gebeuren tijdens een beurt, maar wat niemand eigenlijk doet.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 13:00
door Ramon
hoe heet dat big bore bedrijfje dan?
en mijn advies voor een 602 setje blijft perfect circle overal te koop voor niet te veel geld.
met andere setjes heb ik wel eens problemen gehad
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 13:46
door Charl
de site is citroentuning.de
de eigenaar van het eendenest in ijmuiden heeft zijn eend met zijn spullen volgebouwd en is er zeer over te spreken.
ze hebben ook een 8.0 670 cc big bore die geschikt is vanaf 85 octaan benzine en nog meer interessante items waaronder snellere nokkenassen.
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 22:38
door David
Misschien een domme vraag, maar is een blok met big bores dan te vergelijken met een Visa blokje?
Of hebben we het dan weer over iets anders?
Andere vraag: de zuigers en cilinders van Cassis zijn die dan niet origineel?
Hoeveel merken zijn er dan op de markt?
Bij voorbaat dank voor antwoorden!
Greetz David
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 22:56
door backfire
Nee een Visa heeft totaal andere cilinders, met geintegreerde stoters. Materiaal is ook totaal anders.
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 23:00
door David
Backfire,
Dank voot je antwoord!
Greetz David
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 23:13
door BW
ik heb een set van "Kereven" zitten. heb er ook een warmloper gehad na 500 km gereden te hebben na de revisie. ventilator kwam los, lampje vand e olie ging branden (zegt genoeg denk ik)
ik heb de cilinderkop gedemonteerd en had slechts enkele oppervlakkige beschadiging welke verwaarloosbaar was volgens mij. hierna lektest gedaan en deze bedroeg 7 a 10% (scoorde elfs nog beter dan de ingereden nieuwe toyota van men vriend) reeds een 5000 tal km gereden na dit voorval en de motor draait nog altijd mooi zacht
het is een dyane setje (compresieverhouding 9) en heeft me 115 euro gekost (afhankelijk waar je ze koopt)
hoop dat je er iets mee kan
mvg
Geplaatst: do 21 aug, 2008 21:58
door David
BW
Je bedoelt dus te zeggen dat ze erg goed zijn?
Waar heb je deze gekocht?
alvast dank voor je antwoord.
Greetz David
Geplaatst: do 21 aug, 2008 23:55
door BW
BW
Je bedoelt dus te zeggen dat ze erg goed zijn?
erg goed in de zin van er goede ervaring mee te hebben. als de oliedruk wegvalt doordat de olie te warm is is de smerende werking ook weg vermoed ik en gezien de geringe schade die ik had lijkt het me een goede set. mocht iemand andere ervaringen hebben hiermee dan hoor ik het graag.
ik zal je even een pm sturen waar ik deze set gekocht heb
mvg
bert
Geplaatst: vr 22 aug, 2008 07:48
door Charl
Ik ben ijverig opzoek geweest naar een pc setje maar bij de goedkopere adressen zijn ze niet te krijgen en voorlopig ook niet leverbaar. Wellicht bij de duurdere ook niet maar daar heb ik niet geinformeerd.
Dus uiteindelijk een goedkopere set gekocht die volgens de verkoper vergelijkbaar is met pc kwaliteit.
130,-. lijkt me netjes.
Geplaatst: vr 22 aug, 2008 09:40
door dyane_maniac
we hebben het nu toch over een "normale" set toch? is wat je nu gekocht hebt 8.5 of 9.0 want die van perfect circle zijn (verkrijgbaar als) 9.0 (=dyane) levert net iets meer vermogen. waren op CM 130 voor een set, zullen nu 150 zijn schat ik. adres wil ik wel even geven via pm