De AMI 8 service van CitroenAZU...
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 17:53
Gisteren 400km gereden om een Ami op te halen.
En niet zomaar een. Een heuse Ami 8 service Tolée. Ik had de auto nog nooit gezien dus ik had geen ID wat me te wachten stond. Aangekomen in een klein plaatsje vlakbij Ruinerwold bleek het te gaan om een origineel NLse AMI 8 Service in de kleur rouge Soleil, een 77er dus.
De auto was in 1e instantie bedoeld als donor voor de Ami Super, ik was van plan om een zeldzame Ami Super break service te gaan bouwen....
Maar ik wist niet dat het om een origineel Nederlands exemplaar ging. Alle tyepeplaatjes zaten gelukkig nog onder de kap en er zat nog een kentekenplaat bij maar geen papieren.
Het plan is dus iets anders geworden.
De Ami Super break wordt dus geen Service maar een gewone Super break en ik ga proberen via de RDW het originele NLse kenteken terug te krijgen van de Ami 8 service. Dan wil ik deze weer als originele Service de weg op zien te krijgen. Een hoop werk want het is een gatenkaas. De grootste problemen worden denk ik de roestgaten in het dak...
Erg jammer is dat er indertijd raampjes in de bak zijn geknutseld...erg lelijke R4 raampjes die totaal niet bij de lijn van de auto passen. Dat wordt ook nog een heel probleem om dat weer netjes dicht te krijgen.
Maar we hebben er dus weer een wrak bij en direct 2 keer zoveel werk want nu moeten de Super break én de Service opeknapt gaan worden. En dat terwijl ik nog een project in de vorm van een 2cv spécial zdz had staan waar ik weer een tijdje niets aan gedaan heb...
Maar goed, het houd je van de straat. Nu eerst de verbouwing van het huis afronden en dan hoop ik wat meer tijd te krijgen voor deze Franse gatenkaasjes...
Hier wat plaatjes:
http://62.95.94.132/gallery/album110
En niet zomaar een. Een heuse Ami 8 service Tolée. Ik had de auto nog nooit gezien dus ik had geen ID wat me te wachten stond. Aangekomen in een klein plaatsje vlakbij Ruinerwold bleek het te gaan om een origineel NLse AMI 8 Service in de kleur rouge Soleil, een 77er dus.
De auto was in 1e instantie bedoeld als donor voor de Ami Super, ik was van plan om een zeldzame Ami Super break service te gaan bouwen....
Maar ik wist niet dat het om een origineel Nederlands exemplaar ging. Alle tyepeplaatjes zaten gelukkig nog onder de kap en er zat nog een kentekenplaat bij maar geen papieren.
Het plan is dus iets anders geworden.
De Ami Super break wordt dus geen Service maar een gewone Super break en ik ga proberen via de RDW het originele NLse kenteken terug te krijgen van de Ami 8 service. Dan wil ik deze weer als originele Service de weg op zien te krijgen. Een hoop werk want het is een gatenkaas. De grootste problemen worden denk ik de roestgaten in het dak...
Erg jammer is dat er indertijd raampjes in de bak zijn geknutseld...erg lelijke R4 raampjes die totaal niet bij de lijn van de auto passen. Dat wordt ook nog een heel probleem om dat weer netjes dicht te krijgen.
Maar we hebben er dus weer een wrak bij en direct 2 keer zoveel werk want nu moeten de Super break én de Service opeknapt gaan worden. En dat terwijl ik nog een project in de vorm van een 2cv spécial zdz had staan waar ik weer een tijdje niets aan gedaan heb...
Maar goed, het houd je van de straat. Nu eerst de verbouwing van het huis afronden en dan hoop ik wat meer tijd te krijgen voor deze Franse gatenkaasjes...
Hier wat plaatjes:
http://62.95.94.132/gallery/album110