Duidelijkheid over Powertube

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Duidelijkheid over Powertube

Bericht door LosPoppelos » za 23 aug, 2008 22:05

Ik wilde graag een powertubemonteren op mijn eend, nu heb ik alleen nog enkele vragen waar ik via de zoekfunctie niet 100% antwoord op vind:

1) Hoe sluit ik nu precies aan, 1 kant op fan, 1 kant op luchtfilter?
2) Moet ik de sproeier of curburateur dan ook vervangen (zoiets dacht ik te bergijpen uit de zoekfunctie)?
3) Ik rijd nu op 98 + loodvervangerspul, is dit nog van invloed?
4) Wat voor type olie gaat er in zo'n 602 gas-machine?

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 23 aug, 2008 22:18

1)ja
2)test eerst zo ff voor je met sproeiers en boortjes begint te klooien.
3)98 puur moet ook gewoon kunnen .
4)wat je zelf wil (persoonlijk opteer ik) full syntetic wat je beurs wil als je op tijd wisselt kan je EN géén planker bent kan je best gewoon rijden wat ze in de garage in pompen 5w40 of 10 w 40
see you when you see me

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 23 aug, 2008 23:43

1. Ja
2. Volgens mij leveren ze er aangepaste sproeiers bij, maar ga je echt voor het uiterste dan moet je naar een vermogentestdag.
3. Benzine heeft geen invloed opde PT.
4. Olie heeft geen invloed op de PT.

5. Verwacht geen wonderen. De beloofde 9 pk haal je er niet uit hoor.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 23 aug, 2008 23:46

ow had geen 5 gezien sorry heheheheh
see you when you see me

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » zo 24 aug, 2008 08:00

Heel erg bedankt voor de info. Denk nog even na of de powertube wel nut heeft dan.

De vraag over de benzine stond er bij omdat ik dit gewoon zeker wilde weten. Ik kan dus de loodvervanger achterwege laten.

Bedankt!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 24 aug, 2008 12:23

idd, monteren en nog niet aalsuiten! dan naar vermogensbank dag en daar testen!!!

dan komt het goed

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Skidder » di 30 sep, 2008 15:19

Ik was met mijn 2cv 602cc ook op vermogensbank dag. 24pk voor, 25pk na. Met nieuwe sproeiers.

Nu kun je lachen om 1 extra pk, maar da's wel mooi 4.16% meer! (zie video OneMoreHorsepower: http://skidder.student.utwente.nl/stuff ... epower.avi)

Ik geloof dat hij op een 658cc meer doet.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 30 sep, 2008 17:29

Of 65PK met een echte turbo tube

Some data for the engine:
602ccm. Dyane
9-1 compression
Ported head and piston
Turbo from Citroën Picasso 2,0 HDI 90Hp.
Injection by mega squirt
4,5Kg. Flywheel
Extra 13 rip oil cooler
Intercooler from Opel Vectra C.
0,7 Bar of turbo boost.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 30 sep, 2008 18:03

backfire schreef:Of 65PK met een echte turbo tube

Some data for the engine:
602ccm. Dyane
9-1 compression
Ported head and piston
Turbo from Citroën Picasso 2,0 HDI 90Hp.
Injection by mega squirt
4,5Kg. Flywheel
Extra 13 rip oil cooler
Intercooler from Opel Vectra C.
0,7 Bar of turbo boost.
Moet je wel een rijdend omhulsel hebben he. :wink: Laatste tijd is de klep van de garage weer erg vaak gesloten. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » di 30 sep, 2008 21:57

Zo'n turbotube is wel een hele verbetering.. maaruh op dit moment start die helemaal niet meer.. Zie mijn post in startproblemen.

Daarna wil ik wel weten hoe ik die turbo er op moet zetten :D

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 30 sep, 2008 22:02

de turbo waar ze het hier boven over hebben kan je beter maar even mee wachten denk ik .
of wat meer info over vragen bij die jongens .
is het niet guy's ??
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 okt, 2008 09:42

Punky schreef: Moet je wel een rijdend omhulsel hebben he. :wink: Laatste tijd is de klep van de garage weer erg vaak gesloten. :lol:
Nee toch, was er weer zondag en woensdag, alleen zaterdag niet. PS zit dus alleen die 3 dagen in het hok 8)

Voor de turbo tips, kun je beter eens hier kijken:
http://www.snail.s4.bizhat.com/

Gebruikersavatar
speedcowboy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 5 dec, 2007 09:07
Locatie: apeldoorn

Bericht door speedcowboy » vr 21 nov, 2008 11:00

is dat ook mogelijk op een gs blok 1200cc
ik ben namelijk van plan om hem zowiezo wat te kietellen maar diet spreekt mij wel heel erg aan !!!! aangezien ik nu in afghnistan zit heb ik niet al te snel internet en kan dus ook niet al te veel verschiollende links zoeken of openen

dus als iemand een link heeft op bv het snail forum zal dat heel fijn zijn alvast bedankt

MVG Bob
2cv, WK oranje!
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 21 nov, 2008 18:13

Skidder schreef:Ik was met mijn 2cv 602cc ook op vermogensbank dag. 24pk voor, 25pk na. Met nieuwe sproeiers.
Dat is ook het max. wat uit een standaard 602cc te halen is zonder verdere aanpassingen. Ik ging van 24 pk naar 25.8 pk op de wielen.
Maar belangrijker: nu loopt de koppelkromme veel gunstiger, de dip rond de 3000 toeren is er nu uit. Veel fijner rijden. Echt een aanrader die vermogens bank dag.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » vr 21 nov, 2008 21:41

Mijn 2cv met standaard 602cc motor haalde op de vermogensbankdag zonder powertube 22 pk.
Na powertube en andere sproeiers gemonteerd te hebben naar huis gereden met ruim 27 pk! Dit verschil merk je echt en rijdt zo echt veel lekkerder.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Plaats reactie