Pagina 1 van 1
Hellup, krijg mn sleutel niet omgedraaid!
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 18:30
door Marieke
Is er iemand met goede tips, want ik weet het niet meer! Toen m'n vriend na het boodschappen doen in onze eend wilde stappen, kon hij op een of andere manier de sleutel niet omdraaien in het contactslot. Nu kunnen we de eend dus niet starten, duwen is ook geen optie vanwege het stuurslot... Weet iemand wat we hieraan kunnen doen? Heb al gebrobeerd met wd40, maar het contactslot blijft moervast zitten. De sleutel kan met geen mogelijkheid worden omgedraai. Nu staat de eend dus nog op de parkeerplaats bij de supermarkt... Alvast bedankt!
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 19:17
door hanzz
ik had hetzelfde probleem, toen het eerste slot blokkeerde had ik gewoon een ander contactslot erop gezet, maar na een tijdje blokkeerde da ook, gewoon een tik met de hamer helpt altijd
tip: sluit je aan bij de anwb ofzo,brengen die je eend normaal niet naar huis?
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 19:28
door Duintje
Hmmm.....
Dit is meestal het einde van je contactslot.
Meestal zijn er dan pinnetjes van je cilinderslot afgebroken.
Je kan nog proberen om je sleutel erin te krijgen terwijl je met een hamer tegen het slot aantikt. Soms valt hij dan soms weer goed.
Of je sleutel een beetje kantelen terwijl je hem erin stopt.
Als dat lukt en je kan naar huis rijden, dan zou ik daarna toch je slot vervangen, want waarschijnlijk heb je de volgende keer weer dezelfde problemen.
Dus met een zaag of kleine slijptol de beugel door zagen.
Dan kan je het oude slot redelijk verwijderen.
Succes, Marcel
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 20:35
door hanzz
steek de sleutel erin en draai hem dan met een tang om, ging bij mij toch...
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 23:07
door BlueDuck
hanzz schreef:steek de sleutel erin en draai hem dan met een tang om, ging bij mij toch...
Dan weet je zo goed als zeker dat ie naar de ballen gaat. Al geprobeerd om het stuur een beetje te verdraaien zodat de spanning van het stuurslot af is? Lijkt me logisch, maar je weet maar nooit.
Geplaatst: wo 17 dec, 2003 23:20
door hanzz
ja, je zet alles (stuur) in de gewone stand zodat je ook doet als je het zonder tang omdraait
hans
Geplaatst: do 18 dec, 2003 09:38
door Lelijke Eend
Stuur voor je de sleutel omdraait een centimeter of 2 naar rechts (of was het nou links?) draaien en vasthouden voor je de sleutel omdraait (niet met geweld! het moet even makkelijk gaan als wanneer je Eend niet op het stuurslot zit).
Geplaatst: do 18 dec, 2003 10:14
door Marieke
Hij doet het!!! Een paar klappen met een hamer was inderdaad genoeg!!! Bedankt! We gaan het contactslot nu inderdaad vervangen, maar dat kan in ieder geval thuis...
Geplaatst: do 18 dec, 2003 10:47
door Tom
Amerikaans reparen heet dat

Ik zou alleen even je stuurslot los gooien zodat, als het nog een keer gebeurd, je er in ieder geval nog mee kan rijden.
Tom
Geplaatst: do 18 dec, 2003 17:08
door Joos
Amerikaans repareren?
is dat zoiets als Bush Méchanique en Mechanique Africaine?
Geplaatst: vr 19 dec, 2003 09:26
door Tom
Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.
Maar nog even ontopic.
In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.
Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.
Mischien een idee om over deze dingen een "members only" topic te openen?
Tom
Geplaatst: za 20 dec, 2003 17:05
door Lelijke Eend
Tom schreef:Dan maar Méchanique Africaine inderdaad.
Maar nog even ontopic.
In plaats van een ander slot in te bouwen (k*t klus en nieuw=duuurrr), kan je ook met een startknop gaan werken. Tuurlijk moet die wel verborgen zijn.
Knop of slot maakt niet veel uit, als het de bedoeling is om hem te stelen lukt dat toch wel. Om dat te voorkomen moet je toch andere maatregelen nemen.
Mischien een idee om over deze dingen een "members only" topic te openen?
Tom
Je bedoelt zo'n slot als wat ik er op had toen ik mijn Eend kocht ? Bij mijn Eend waren de knopjes trouwens in de verste verte niet verborgen ... Je kan (als je accu en andere electrische zaken tenminste 100% in orde zijn) ook de knoppen van bijvoorbeeld je mistachterlicht in serie zetten met je contactslot. Dan moet het mistachterlicht aan staan voor je kan starten. Met wat relaitjes er bij kan je het nog ingewikkelder maken. De radio moet aan, de de dimlampen ook, maar niet groot lich, het mistachterlicht uit evenals je binnenverlichting etc. Je moet er dan wel voor zorgen dat alleen de stroom voor het starten zelf door die dingen heen gaan. Ik heb ook een knoppie in m'n Eend zitten wat ik eerst an moet zetten voor ik kan starten, maar tijdens het rijden kan ik die wel gewoon uit doen. Gewoon even puzzelen dus.
Wat is Méchanique Africaine btw ?