Pagina 1 van 2

naar aanleiding van............. Opkrikpoll

Geplaatst: za 30 aug, 2008 00:07
door Niels
naar aanleiding van hier: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6905&start=15

durf jij je auto op te krikken aan de kriksteunen met de eendenkrik

Geplaatst: za 30 aug, 2008 00:09
door Niels
ikzelf krik hem voor een bandenwissel of zo wel aan de originele kriksteunen op, geen probleem... als ik meer moet doen, bv. aan de remmen werken dan haal ik de aandrijfassen los, dan krik ik de auto op onder het chassis t.h.v. de vooras.

ik kan het opkrikken aan de kriksteunen zelfs nog sterker vertellen, mijn broer(tje) (toch een kilo of 70)is ooit in de auto gaan zitten aan de kant die ik had opgekrikt.....

heb em er wel zowat aan zijn haren uitgesleurd.....gek..

Geplaatst: za 30 aug, 2008 00:51
door gerard560
ik chassis

ik heb gezien wat een krik doet met een dorpel van
een nieuwe auto ,nee laat maar pak bij een
andere auto ook altijd de wielsteunen ,ophanging

voor een wielwissel is het best mogelijk maar waarom zou je een risico nemen?? voorkomen is beter als genezen


gr gerard

Geplaatst: za 30 aug, 2008 00:59
door Lelijke Eend
Chassis. Van dat soort dingen moet je een gewoon te maken en niet afwisselen.

Geplaatst: za 30 aug, 2008 08:35
door Willem2
Na het lezen van dit alles ga ik maar op zoek naar een andere krik, nog eentje voor het pech onderweg lijstje.

Geplaatst: za 30 aug, 2008 10:20
door Gerard2cv
Ik heb heel bewust gekozen voor de brug onder de carrosserie omdat hij
dat moet kunnen hebben.Als je dan ziet dat tijdens het heffen de driehoek-
plaatjes boven de schermen gaan wijken,wordt je tenminste gewaarschuwd voor het afbreken van de stuurpijp en weet je ook dat de auto aan een flinke reparatie toe is.Het is tenslotte ook een stuk veiligheid.
Ik moest van de APK een 4 kolomsbrug,oke dat hebben we gedaan,maar ik
kon elke steekproef contoleur overhalen om hem op de 2 kolommer te zetten.Als je maar vertelde waarom.

Geplaatst: za 30 aug, 2008 10:45
door Tim Rozendaal
Kriksteunen, ook voordat ik alles heb laten lassen. Ging zonder problemen. Maar dit doe ik alleen voor het verwisselen van een wiel. Heb het idee dat onder een van de draagarmen op het chassis iets meer solide is. Wat ik ook nog wel eens heb gedaan voor het verwisselen van een wiel is een krik onder de draagarm (tegen het wiel aan) met een blokje hout ertussen. Dan hoef je niet zo ver te krikken.

Geplaatst: za 30 aug, 2008 11:05
door supercees
chassis, met mijn eend, omdat de dorpels te zwak zijn, weet ik uit ervaring...

Geplaatst: za 30 aug, 2008 12:46
door yoek
Altijd onder het chassis. Vooral dat als de steun bij mijn mehari afbreekt en dwars door de abs heen gaat.....
Trouwens, die steuntjes zijn weggerot en niet meer teruggeplaatst.

Geplaatst: za 30 aug, 2008 16:37
door Spookeend
Och, voor een lekke band, gewoon de eenden krik eronder, en gaan met dat ding, istie voor.

Maar als ik ga sleutelen, dan of de brug op, of gewoon op blokken, of gewoon de garage krik, die schop je minder makkelijk om he.

En als ik serieus moet kloten, dan gaat gewoon de hele een op zijn kant. ff blok en bak eruit en hij ligt zo om.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: za 30 aug, 2008 21:57
door Hanzzl69
Wiel wisselen onderweg: kriksteun met eendenkrik.
Sleutelen: garagekrik onder het chassis met een of twee extra steunen. De garagekrik gaat er dan weer onderuit zodat de steunen (3 tons) het gewicht dragen. Iets te vaak gelezen dat mensen tijdens het sleutelen onder hun eigen auto werden verpletterd ...

Geplaatst: za 30 aug, 2008 22:59
door Rollo
Bij bandenwissel heb ik gewoon de eendkrik gebruikt bij de kriksteuntjes. Gaat prima in combi met het houtblokje!

Maar om hier echt mee te gaan klussen vind ik hem toch te wankel hoor.

Geplaatst: zo 31 aug, 2008 09:31
door backfire
Ik krik met de orginele krik aan de kriksteunen. Maar laten we duidelijk zijn, dat doe ik voor als ik een lekke band heb. Voor onderhoud gaat ie op de assteunen en krik ik hem op met een garagekrik.

Geplaatst: zo 31 aug, 2008 17:57
door André Post
Een wiel wisselen onderweg, gewoon met de eigen krik.
Ook de Mehari, in de vakantie zelfs gedaan met een volledig beladen auto.
In andere gevallen een garagekrik of een brug onder hetchassis.

Geplaatst: ma 1 sep, 2008 14:49
door Niels
Gerard Maas schreef:Ik heb heel bewust gekozen voor de brug onder de carrosserie omdat hij
dat moet kunnen hebben.Als je dan ziet dat tijdens het heffen de driehoek-
plaatjes boven de schermen gaan wijken,wordt je tenminste gewaarschuwd voor het afbreken van de stuurpijp en weet je ook dat de auto aan een flinke reparatie toe is.Het is tenslotte ook een stuk veiligheid.
Kijk, dat had ik niet verwacht dus, maar als je het zo verteld klinkt het wel heel logisch....