6v laatstroomprobleem

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 11 sep, 2008 14:30

Ik neem aan dat de blauwe dus van het contact komt,dus los van de regelaar en daar een lamp tussen,liefst een grootlicht lamp.dan zie je
tenminste wat.

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 11 sep, 2008 14:43

oke en dan kan je zien of de ampere meter werkt?

heb even wat foto's gemaakt weet niet of jullie der iets aan hebben Afbeelding
dat zijn de velden
Afbeelding
het schild
Afbeelding
voorkant borstelhouder

Afbeelding
de 2 ankers rechter is de gene die der in zat. linker heb ik ooit gekocht

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat we hier iets zijzer uit kunne worden over of alles bij elkaar past. volgens de nummers wel die ik gevonden heb en op de site heb vergeleken.

gr dukw

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 11 sep, 2008 15:19

Als ik de foto's zo zit te bekijken,kom ik er niet helemaal uit.Volgens mij
moeten de draden op de bovenste foto 1 naar massa en de andere door
een geisoleerd boutje met de draad EX van de regelaar.Dus die 2 draden
kunnen aan 1 bout,1 tegen massa aan de achterkant op het boutje tegen
massa en de bout met een fiber ring in het gat en daar de andere draad met de draad van de regelaar op.Het beste lijkt mij het nieuwe linker anker

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 11 sep, 2008 15:26

Is de collector van het oude anker niet te ver afgesleten zodat de borstels geen goed contact meer kunnen maken. Dan wordt er ook niet of bijna niet geladen.
Bij beide ankers de collector vlakken meten en tellen. Komt dit overeen dan is het een anker van hetzelfde type.
Je auto heeft inderdaad een moderner type regelaar maar ook de bijbehorende dynamo dat is dus goed deze combinatie.
diverse Citroens, wat anders.

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 11 sep, 2008 16:38

geraard dat is inderdaar zo 1 draat is de massen en de anderen draat zit aan de buitenkant met zoon glasfibber ring geisoleerd vast
het anker is inderdaar een heel stuk uitgesleten . maar mischien om het te proberen kan het nog net. ben hem denet wezen testen op zoon ankerbrommer en die meten helemaal goed. allen die lamellen zijn dan uitgesleten. zal hem eens vergelijken met de anderen. maar volgens mij verschillen ze.
heb wel 2 nieuwe bosteld want vond ze zelf aan de koste kant en volgens mij bleef der 1tje hangen maar dat weet ik niet zeker.

gr dukw

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 11 sep, 2008 17:26

ik ben net even aan het tellen gegaan. zijn het zelfde. zag allen dat de nieuwe beschadigingen had in de koperen kabeltjes. dus dat die beschermhars der af is. is dit een probleem? als dit niet zo is dan laat ik dees morgen ook even meten.

gr dukw

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 11 sep, 2008 17:35

Gewoon blanke lak opsmeren,waarschijnlijk gestoten,maar wel laten
controleren met die brommagneet.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 11 sep, 2008 17:51

Op je kleuren hoef je niet meer af te gaan, hier is zo met allerhande kabels geknutseld dat je ze alleen nog kunt volgen om te zien wat wat is. Ik heb een zeer duidelijk tekeningetje met de oude en nieuwe aansluiting dat moet eigenlijk helpen. Ik krijg het alleen niet erop gezet vanuit de Apple kan ik dit naar iemand mailen?

[/img]
diverse Citroens, wat anders.

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 11 sep, 2008 18:54

dus eigelijk zou ik voor het mooie even 2 nieuwe kabels moeten trekken
gewoon vanaf de dynamo rechtstreeks naar de spaningsregelaar.
of is het met meten ook wel te doen
ik heb de kabels wel door gemeten met de diode stant op me multimeter omdat die dan gaat piepen dat vind ik makelijk.
of is dit niet de juiste manier.
na ik ze door gemeten heb heb ik ze gemerkt met een geel en rode t-rape

gr dukw

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 11 sep, 2008 19:20

Nee,dat moet je echt met de Ohm meter doen en dan eerst de 2 meetpennen tegen elkaar en de meter op nul zetten.Dan kan je echt de
slechte contacten vinden

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 11 sep, 2008 20:11

oke dan ga ik dat morgen ook nog doen. alles even dubbel tjekken.
kwam denet allen tot de conclusie dat de ene anker toch iets verschild van het anderen. de enne heeft een diameten van de lamellen van 53.40(de oude) en de ander 51.35 (dus de nieuwe) ik weet niet of het dan wel verschild van merk of soort. weet iemand hier meer van ?

gr dukw

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 12 sep, 2008 15:39

heb net nog even gouw met de multimeter gemeten op de ohm stand
en als ik dan de velden meet als die nog niet aangesloten zit dus de draden los hangen meet ik 2.23 ohm als ik 1 van de draden pak en de anderen pen tegen de massa houd. kan het zijn dat me velden dan toch kapot zijn?

gr dukw

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » zo 14 sep, 2008 15:15

hij doet het eindelijk. heb gister een nieuwe anker gehaalt. en me velden goed magnetiche gemaakt. alles weer gemonteerd. en getest, toen deet die het niet dus toen deed ik 1 van de 3 spoeltjes helpen. en toen deet die het ineens. dus wat het nou kan zijn ik heb geen idee.
in ieder geval bedankt voor alle hulp en reacties. kan hem nu gelukig verder af gaan maken.

had nog een tekeningetje gahad van azl57 over het ouwde en nieuwe systeem mischien hebben der meer mensen wat aan
Afbeelding

greets dukw

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » zo 14 sep, 2008 17:34

Hey DUKW,

Geweldig dat het nu werkt en veel rij plezier met je AZU.

Gr Frank

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 9 mar, 2015 20:17

Gerard2cv schreef:Die weerstanden zijn netjes.Het magnetisme kan je voelen door tussen
het veld en het anker een dun voelermaatje te drukken,dat dus gelijk
tegen de zijkant getrokken moet worden.De meter moet dus op de gelijke
streepjes staan(gelijkstroom) in huis netspanning is wisselstroom de golfje
Kan iemand mij middels een foto o.i.d duidelijk maken wat er hier bedoelt word met "het veld en het anker"?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie